6.514 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Loppebekæmpelse i hjemmet Loppebekæmpelse i hjemmet

Hej

Beklager hvis det har været oppe før, men kunne ikke finde noget på det.

Jeg vil gerne have mit hjem afloppet - kattene får selvfølgelig kur men jeg vil gerne have det hele får en tur for jeg tror der må være en masse i bla. min seng osv da jeg får bid.

Jeg læste lidt om noget der hedder Bio Trinol, men der var den debat om det var meget farligt for dyrene. Så er der også noget der hedder methopren-spray, men det kunne jeg ikke finde så meget om.

Har I nogle guldkorn I kan dele ud af? Tænker jeg endda skal have sådan et skadedyrsfirma ud for at sprøjte, men det er jo ikke til at vide hvad de bruger om det er farligt for misserne....

Hvad virker uden at skade min katte og hvor kan man købe det?

På forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppebekæmpelse i hjemmet
  • #1   12. feb 2011 Hvilken kur har du tænkt dig at give dine katte?

• #2   12. feb 2011 De får allerede og det er frontline combo tror jeg det hedder.

• #3   12. feb 2011 Frontline Combo virker ikke :o(

Hvis jeg var dig ville jeg skifte til Advantage hurtigst muligt. Det er også så effektivt at det ikke er nødvendigt at behandle omgivelserne.

• #4   12. feb 2011 Det er der vist delte meninger om, jeg har ikke forstand på det, men jeg læste om en kat der var død efter at være blevet behandlet med det, så det tør jeg ikke bruge.

• #5   12. feb 2011 Mon ikke du forbinder det med Bayvantic i stedet for. Det kan katte nemlig slet ikke tåle.Frontline Combo virker bestemt ikke her, så her anvendes også Advantage.

• #6   13. feb 2011 Jeg følger lige med på sidelinien her smiley

Jeg har lige opdaget at mine killinger igen har lopper. De fik deres 2. loppekur for mindre end 3 uger siden (Advantage) og den 1. 3 uger før det og jeg har støvsuget, frosset deres tæpper, støvsuget igen og lidt mere så jeg frygter at det er noget jeg kommer til at slås med længe smiley

• #7   13. feb 2011 Hejsa jeg købte dette produkt, for nogle år siden hos min dyrlæge, til bekæmpelse af lopper i hjemmet, og vi havde rigtigt mange, og det virkede.

RTU+ Universal insektmiddel

• #8   13. feb 2011 Hej
    På et tidspunkt havde vi også store problemer med lopper. Det hjalp da vi skiftede frontline ud med advantage og desuden fik vi en skadedyrsbekæmper ud og sprøjtede hele huset, det kostede vist omkring 2500 kr men det var pengene værd. Prisen afhænger af husets størrelse og vores hus er 206 kvm. Så mit råd er skift til advantage og ring til en skadedyrsbekæmper og få en snak med ham.

• #9   21. feb 2011 Tak for jeres gode råd, jeg har besluttet at jeg vil prøve det der advantage.
    Ved I hvor man kan købe det? Jeg har ledt på nettet men det sted jeg fandt kom der en 50'er på i porto, det synes jeg er en del.

Pft.

• #10   21. feb 2011 Jeg køber Advantage hos dyrlægen i Tranbjerg, og har en enkelt gang fået apoteket til at bestille det hjem.

Køber forresten Advantage til mellemstore hunde (2,5 ml pipetter) og måler op i en lille sprøjte . Til store katte bliver der til 3 behandlinger pr. pipette.
    (Hvis du køber det til hunde så tjek for guds skyld, at det ER Advantage, så der ikke sker forveksling med andre midler der er dødsensgiftige for katte).

• #11   25. feb 2011 Så fandt jeg noget advantage oppe hos dyrlægen i Skejby, jeg gav mit kat frontline combo sidste weekend, må jeg godt allerede give hende advantage så hurtigt efter?

Oplagt spørgsmål til dyrlægen, men glemte det... smiley

• #12   26. feb 2011 Ved det ikke, men tror altså det er for tidligt. Ring og spørg dyrlægen på mandag.

• #13   28. feb 2011 Jeg ville også spørge dyrlægen. Havde der gået 3 uger havde jeg sagt go for it, men med 1 uge ville jeg spørge dyrlægen.

• #14   12. mar 2011 Så har misser fået sin første omgang advantage, jeg er meget spændt på om det virker, og håbefuld.

Men hold da ferie hvor det stinker, det må virkelig være nogle skrappe sager...

• Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #15   18. apr 2011 Hej Trine H. Jeg har også lige opdaget lopper hos mine katte, og løb straks til apoteket for at få noget loppemiddel. De solgte mig Frontline combo, som jeg så kan læse herinde ikke virker for mange smiley Men nu har de fået kuren, så jeg venter lige de 4 uger inden jeg gør noget. Måske virker det på mine katte.

Men hvad har du ellers gjort - jeg har desværre et meget loppevenligt hjem. Gamle trægulve, uldtæpper hist og her, stofsofa og jeg kunne blive ved. Så hvis du har fundet noget spray el.lign. der ikke kan skade misserne, ville jeg tage imod råd med kyshånd. Jeg har ingen mulighed for at fryse tæpperne ned da vi kun har en lille fryseboks smiley

• #16   22. apr 2011 Det er bare et helvede med de kravl!

Jeg koger alle deres tæpper puder osv, også mine egne, altså i vaskemaskinen. Dog kan min dyne ikke være der... Synes ikke jeg har så mange loppevenlige ting, men de er der alligevel. Har brugt advantage, men synes ikke rigtig det hjælper, har også sprøjtet med Bio Trinol, men det er jo noget giftigt stads, så det gør jeg helst ikke for meget. Har udover dette også støvsuget min madras grundigt, men jeg har en mistanke om at den stadig er meget levende, eller også er det fordi jeg fokuserer meget på det, synes bare det nogle gange føles som om jeg ikke er alene ... og ikke på den gode måde LOL :))

Så bottom line... har ikke fundet en mirakel kur, desværre :((

Kommentér på:
Loppebekæmpelse i hjemmet

Annonce