Loppebekæmpelse i hjemmet Loppebekæmpelse i hjemmet
Hej
Beklager hvis det har været oppe før, men kunne ikke finde noget på det.
Jeg vil gerne have mit hjem afloppet - kattene får selvfølgelig kur men jeg vil gerne have det hele får en tur for jeg tror der må være en masse i bla. min seng osv da jeg får bid.
Jeg læste lidt om noget der hedder Bio Trinol, men der var den debat om det var meget farligt for dyrene. Så er der også noget der hedder methopren-spray, men det kunne jeg ikke finde så meget om.
Har I nogle guldkorn I kan dele ud af? Tænker jeg endda skal have sådan et skadedyrsfirma ud for at sprøjte, men det er jo ikke til at vide hvad de bruger om det er farligt for misserne....
Hvad virker uden at skade min katte og hvor kan man købe det?
På forhånd tak.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 167
dec 2007
Hvis jeg var dig ville jeg skifte til Advantage hurtigst muligt. Det er også så effektivt at det ikke er nødvendigt at behandle omgivelserne.
okt 2009
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 12 Emner: 7 Svar: 57
Jeg har lige opdaget at mine killinger igen har lopper. De fik deres 2. loppekur for mindre end 3 uger siden (Advantage) og den 1. 3 uger før det og jeg har støvsuget, frosset deres tæpper, støvsuget igen og lidt mere så jeg frygter at det er noget jeg kommer til at slås med længe
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 98
RTU+ Universal insektmiddel
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
På et tidspunkt havde vi også store problemer med lopper. Det hjalp da vi skiftede frontline ud med advantage og desuden fik vi en skadedyrsbekæmper ud og sprøjtede hele huset, det kostede vist omkring 2500 kr men det var pengene værd. Prisen afhænger af husets størrelse og vores hus er 206 kvm. Så mit råd er skift til advantage og ring til en skadedyrsbekæmper og få en snak med ham.
okt 2009
Ved I hvor man kan købe det? Jeg har ledt på nettet men det sted jeg fandt kom der en 50'er på i porto, det synes jeg er en del.
Pft.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Køber forresten Advantage til mellemstore hunde (2,5 ml pipetter) og måler op i en lille sprøjte . Til store katte bliver der til 3 behandlinger pr. pipette.
(Hvis du køber det til hunde så tjek for guds skyld, at det ER Advantage, så der ikke sker forveksling med andre midler der er dødsensgiftige for katte).
okt 2009
Oplagt spørgsmål til dyrlægen, men glemte det...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
dec 2007
okt 2009
Men hold da ferie hvor det stinker, det må virkelig være nogle skrappe sager...
jun 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
Men hvad har du ellers gjort - jeg har desværre et meget loppevenligt hjem. Gamle trægulve, uldtæpper hist og her, stofsofa og jeg kunne blive ved. Så hvis du har fundet noget spray el.lign. der ikke kan skade misserne, ville jeg tage imod råd med kyshånd. Jeg har ingen mulighed for at fryse tæpperne ned da vi kun har en lille fryseboks
okt 2009
Jeg koger alle deres tæpper puder osv, også mine egne, altså i vaskemaskinen. Dog kan min dyne ikke være der... Synes ikke jeg har så mange loppevenlige ting, men de er der alligevel. Har brugt advantage, men synes ikke rigtig det hjælper, har også sprøjtet med Bio Trinol, men det er jo noget giftigt stads, så det gør jeg helst ikke for meget. Har udover dette også støvsuget min madras grundigt, men jeg har en mistanke om at den stadig er meget levende, eller også er det fordi jeg fokuserer meget på det, synes bare det nogle gange føles som om jeg ikke er alene ... og ikke på den gode måde LOL :))
Så bottom line... har ikke fundet en mirakel kur, desværre :((
Loppebekæmpelse i hjemmet