1.131 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hylende kat Hylende kat

Hej

Jeg har en supersød kastreret hankat på 9 måneder. Han hedder Bams.
Mit problem er at han hyler meget. Jeg har fået udelukket at han fejler noget. Jeg er rigtig meget hjemme hos ham og leger utrolig meget med ham. Bams er en super aktiv kat. Jeg må desværre kun have 1 kat her hvor jeg bor. Da Bams er utrolig knyttet til mig er jeg heller ikke sikker på at det ville kunne fungere med en kat mere. Jeg har haft katte de seneste 20 år og har generelt et godt tag på katte og en stor viden omkring katte. Men nu er Bams ved ind imellem at drive mig til vanvid. Jeg har i mit lange liv med flere forskellig katte aldrig oplevet noget lignende. Det startede med at han for cirka 3 måneder siden begyndte at hyle når han gerne ville have ekstra mad udover tørfoder. Derudover begyndte han også at hyle når jeg skulle gå om morgenen. Det var selvfølgelig svært, men sagtens til at leve med. Samtidig synes jeg at det var fint at han fandt ud af at give udtryk for sine behov. Nu har hyleriet imidlertid grebet om sig. Indimelem hyler han en del i dagtimerne når der er det mindste han er utilfreds med. Men jeg har mange muligheder for at aflede ham ved at nusse med ham, tage ham op, lege med ham eller lukke ham ud på altanen. Engang imellem når jeg lige skal nå et eller andet arbejde der kræver at jeg sidder stille og koncentrer mig kan jeg dog godt finde på at råbe af ham at "nu stopper du", hvilket han som regel også gør. Det store problem er imidlertid når han starter med at hyle midt om natten og vækker mig. Det er altså ikke særlig fedt, specielt ikke de dage hvor jeg skal tidligt op. Det lykkes som regel på et tidspunkt (men det tager tid) at få ham til at komme ind i min seng og ligge op ad mig, så falder han i søvn. Det sker som regel et par gange hver nat. Jeg er slet ikke ude i tanker om at skille mig af med ham. Han er generelt en utrolig dejlig lille kat. Men jeg har overvejet om jeg måske skulle kontakte en dyrepsykolog for det er af og til utrolig belastende. Nogen der har haft lignende oplevelser? Hvad har I evt. Gjort? Jeg kan som sagt få ham til at stoppe ved at råbe højt og vredt, men det er kun i desperation og jeg bryder mig absolut ikke om denne fremgangsmåde. Jeg er overbevist om at han er utilfreds når han gør. Han er ikke bange eller ked af det eller i løbetid.
Han ikke bare mijaver, han hyler virkelig.
Hører gerne hvis andre har lignende erfaringer.
Mvh Jette

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hylende kat
  • #1   19. feb 2011 Kan virkelig godt forstå det er træls, det lyder som om du har fået dig en rigtig baby smiley Hvis man ikke vidste bedre ud fra hvad du skrev skulle man tro den var i løbetid men ja han er jo en hankat.
    nu kan du jo ikke have flere katte, men på mig kunne det lyde som om han havde brug for en legekammerat, du har jo prøvet alt andet næsten smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #2   19. feb 2011 En lille legekammerat ville helt sikker stoppe med at han hyler sådan, men desværre må du ikke have flere end 1 kat.:-( Kan du ikke forhører dig i din lejebolig og måske få en tilladelse til at have en til kat på grund af han hyler og derfor trænger til en legeven. Det kan du jo sige som det er. smiley Jeg har læst at der er nogen der har fået lov til at få en kat mere. smiley

• #3   21. feb 2011 Chester gør det også i perioder.
    Jeg har opdaget at hvis jeg blankt ignorerer ham så stopper han, og når han har været stille lidt, får han så noget dejligt mad, eller en ordentligt børstetur/legetur alt efter, hvad jeg tror han ville have og som lå til grund for hyleriet.
    Jeg har nemlig opdaget at hyleriet tager til når jeg reagerer. Jeg går ud fra at sin kat ved at hyleriet virker..han får lækker mad, opmærksomhed, du henter ham om natten hvis han keder sig..alt i alt er det da en fed deal..så hvis det virker, så gør man det jo igen.
    Mit bud er derfor ignorer og når han så har været stille lidt, så giv ham det gode han gerne vil have.

• #4   22. feb 2011 Ja, Bams er helt bevidst om at det virker. Tak for de gode råd. Det er faktisk allerede blevet noget bedre. Nu er der nok nogen der lyncher mig men jeg læste i en bog skrevet at 2 kompetente forfattere at jeg skulle forsøge at sprøjte vand på ham når han gik fuldstændig i selvsving. Jeg har kun brugt det 2 gange hvor jeg samtidig skældte lidt ud. Ikke på nogen måde noget voldsomt. Men der virkede som om om han ret hurtigt forstod budskabet (ja, de er jo bestemt ikke dumme). Det er blevet meget meget bedre. Efter dette behøver jeg bare at kalde på ham så kommer han hen til mig og hyleriet stopper straks. Og. ja, han er kastreret

Kommentér på:
Hylende kat

Annonce