Underlig adfærd Underlig adfærd
Hej.
Har lige brug for lidt råd. Da jeg i går aftes kom hjem til mine tre katte, son normalt altid har kunne enes, opførte de sig meget underligt. Jeg har Tess som er mor til en killing på 11 uger, som bor hos mig og så har jeg en kastreret hankat, Toulouse. Da jeg lukker døren op indtil stuen (hvor kattene opholder sig, når jeg ikke er hjemme) kommer Tess og Toulouse farende ud i gangen, og knurrer og hvæser helt vildt ad hinanden. Den lille killing plejer at komme farende frem når jeg kommer hjem, men det gør den ikke og jeg kan ikke finde den. Jeg går så rundt og leder efter den i ca. 5 min. og alt imens jeg gør det, sidder de to store og knurrer ad hinanden. Jeg finder killingen siddende ude bagved vaskemaskinen. Den ryster af skræk og vil ikke rigtig komme frem. Da jeg endelig får lokket hende ud, sidder jeg med hende i ti minutters tid og prøver at berolige hende. Jeg lukker Toulouse ud i gangen, for både killingen og Tess er meget bange/gale på ham. Da jeg efter en halv time lukker Toulouse ind igen, knurrer de to store stadig ad hinanden og det ender med at Tess springer i kødet på Toulouse og de hyler og skriger helt vildt. De har ALDRIG nogensinde før været "uvenner". Tess har aldrig nogensinde knurret ad nogen før og har aldrig været oppe at slås med andre katte, så hendes opførsel kommer helt bag på mig. Jeg har så prøvet at sætte dem sammen flere gange i dag, men Tess går helt amok når Toulouse er i samme rum. Jeg tror måske at han har været efter killingen, da de i går var alene hjemme i ca. 7 timer og at det måske er det der har sat det hele i gang. Men nu frygter jeg bare at de ikke kommer til at enes igen og er helt fortvivlet over det. Er der nogle andre der har oplevet det samme? Og er der måske nogle der har nogle råd eller forslag til hvordan jeg får dem på "talefod" igen?
Med venlig hilsen Anja
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 24
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
sep 2008
sep 2008
sep 2008
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Med åben dør giver du dem mere plads og det kan måske forhindre alt for store gnidninger.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Håber uvenskabet hurtigt klinger af.
Hvis du skriver "uvenner" i søgefeltet, så kan du læse Pia Js mange indlæg (fra d. 20-11 2009 og til 06-03 2010). Samlet er det en lang historie om, hvordan hendes katte blev slemt uvenner og - efter lang tid - gode venner igen
(om situationen så har ændret sig senere, ved jeg ikke).
sep 2008
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2008
Underlig adfærd