1.305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Underlig adfærd Underlig adfærd

Hej.

Har lige brug for lidt råd. Da jeg i går aftes kom hjem til mine tre katte, son normalt altid har kunne enes, opførte de sig meget underligt. Jeg har Tess som er mor til en killing på 11 uger, som bor hos mig og så har jeg en kastreret hankat, Toulouse. Da jeg lukker døren op indtil stuen (hvor kattene opholder sig, når jeg ikke er hjemme) kommer Tess og Toulouse farende ud i gangen, og knurrer og hvæser helt vildt ad hinanden. Den lille killing plejer at komme farende frem når jeg kommer hjem, men det gør den ikke og jeg kan ikke finde den. Jeg går så rundt og leder efter den i ca. 5 min. og alt imens jeg gør det, sidder de to store og knurrer ad hinanden. Jeg finder killingen siddende ude bagved vaskemaskinen. Den ryster af skræk og vil ikke rigtig komme frem. Da jeg endelig får lokket hende ud, sidder jeg med hende i ti minutters tid og prøver at berolige hende. Jeg lukker Toulouse ud i gangen, for både killingen og Tess er meget bange/gale på ham. Da jeg efter en halv time lukker Toulouse ind igen, knurrer de to store stadig ad hinanden og det ender med at Tess springer i kødet på Toulouse og de hyler og skriger helt vildt. De har ALDRIG nogensinde før været "uvenner". Tess har aldrig nogensinde knurret ad nogen før og har aldrig været oppe at slås med andre katte, så hendes opførsel kommer helt bag på mig. Jeg har så prøvet at sætte dem sammen flere gange i dag, men Tess går helt amok når Toulouse er i samme rum. Jeg tror måske at han har været efter killingen, da de i går var alene hjemme i ca. 7 timer og at det måske er det der har sat det hele i gang. Men nu frygter jeg bare at de ikke kommer til at enes igen og er helt fortvivlet over det. Er der nogle andre der har oplevet det samme? Og er der måske nogle der har nogle råd eller forslag til hvordan jeg får dem på "talefod" igen?

Med venlig hilsen Anja

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig adfærd
  • #1   20. feb 2011 Hmm... virker mærkeligt. Jeg tror det går over af sig selv, så længe killingen ikke er kommet noget til udover at været blevet lidt bange. Men hvorfor den gør det har jeg ikke svaret på. smiley

• #2   20. feb 2011 Lige et lille ekstra spørgsmål... Er 3 katte et dårligt antal? Jeg har før haft tre katte og dengang måtte jeg skille mig af med en hunkat, fordi at hun var meget aggresiv, både overfor mig og de andre to katte. Måske er det fordi at der er rodet rundt i deres rangorden...

• #3   20. feb 2011 Rasmus> Ja, jeg håber også at de bliver gode venner igen. Syntes bare at det er underligt. Tess og Toulouse har boet sammen i to år nu og der har aldrig været problemer med dem. Men hun er nok bare en overbeskyttende mor;-)

• #4   20. feb 2011 Marianne P> Ja, det kan det måske godt være. Altså at der har været noget udenfor. De havde også væltet en potteplante ned fra vindueskarmen. Mht. Toulouse, så kan han godt finde på at hoppe på Tess og det er som om han prøver at parre sig med hende. Min dyrlæge siger at det bare er dominans. Killingen og Toulouse har bare leget sammen lige siden den lille kunne kravle ud af fødekassen og selv da den lå i fødekassen, kravlede Toulouse derind og lå hos den og der havde Tess ingen problemer med det:-S

• #6   21. feb 2011 Tak for jeres svar. Har prøvet at sætte dem sammen igen i dag, men Tess er stadig gal på Toulouse:-( Kunne det være en ide at Toulouse blev flyttet op til min mor i en periode, eller glemmer de så hinanden?

• #7   21. feb 2011 Er meget enig med både Mette og Krista. Jeg har selv prøvet det. Og jeg vil osse anbefale dig IKKE at have dem lukket ind i et rum, når du er væk.
    Med åben dør giver du dem mere plads og det kan måske forhindre alt for store gnidninger.

• #9   21. feb 2011 ØV da smiley Forhåbentlig er Tess knapt så gal i dag som hun var i går ...?
    Håber uvenskabet hurtigt klinger af.

Hvis du skriver "uvenner" i søgefeltet, så kan du læse Pia Js mange indlæg (fra d. 20-11 2009 og til 06-03 2010). Samlet er det en lang historie om, hvordan hendes katte blev slemt uvenner og - efter lang tid - gode venner igen smiley
    (om situationen så har ændret sig senere, ved jeg ikke).

• #10   4. mar 2011 Lige en lille update. Tess og Toulouse enes fint igen:-) Det gik over efter et par dage. Mht. til at have dem i hver sit rum, så er det nødvendigt, da mit hus er et toplans-hus og den lille ikke må være ovenpå endnu, da den kan falde ud over trappen. Men det går også fint med at Toulouse er ovenpå og de andre nedenunder, når jeg er på arbejde. Så nu er der ro på igen, i det lille hjem:-) Tak for jeres svar

• #11   4. mar 2011 Det var dejligt at høre Anja. Kan du og misserne have en god weekend

• #12   4. mar 2011 Mange tak og i lige måde Marianne:-)

Kommentér på:
Underlig adfærd

Annonce