1.341 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hankatte og løbetid? Hankatte og løbetid?

jeg har en hankat på 6 måneder, og en hunkat på ca. 1 år
Hun katten har lige været i løb, i lidt over en uge, så fik hankatten i pension i den uge, men siden han er kommet hjem, har han "skabt" sig, snakket helt vildt, og har ville ud, og hunkatten var også sur på ham de første dage, han var hjemme igen.
Er det normalt, hankatte opføre sig lidt "underlig" når de kan lugte katte i løb, for ligner også han prøver på parre vores dyne, men er i tvivl, sys bare han opføre sig meget anderledes end normalt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankatte og løbetid?
  • #2   6. mar 2011 Nej det er han ikke. okay kan han blive ved lugte det i et stykke tid så?

• #4   6. mar 2011 Det er helt normalt, du skal se min hankat når jeg har en hunkat i løb!
    Kan godt være nogen syns deres hunkat larmer når de løber, men min hankat larmer MINDST ligeså meget...
    Han skriger og skriger HELE TIDEN! hehe...
    Hunkatten er stille som en mus i forhold til ham, normalt er han super kælen men det er noget helt andet når der er hunkat i løb., så tænker han KUN på at gå liiiige i røven på den!

• #5   6. mar 2011 Han er vel blevet kønsmoden. Begge katte bør da bestemt kastreres. Det holder jo ikke i længden at lade hunkatten komme i løbetider, og hver gang sætte hannen i pension. Men det er vel heller ikke meningen ...

• #7   7. mar 2011 Både fertile hanner og hunner er sværere end neutraliserede. Derfor synes jeg du bør få begge neutraliserede, så vil du undgå rigtigt mange problemer både i forhold til uhensigtmæssig adfærd men osse kattenes helbred.
    Jeg har pt 2 skrålhalse og jeg glæder mig rigtigt meget til den ene bliver kastreret. Så er det i det mindste kun 1 jeg skal høre på. derudover risikerer du osse at begge katte begynder at duftmarkere, enten med urin eller afførring. Begge elementer lugter meget stærkt når det er fertile katte.
    Derudover er det meget stressende for en kat at være fertil. Hannerne kan tabe sig rigtigt meget og du skal være utrolig opmærksom på vægt og foder. Hunkattene stresser lige så meget og risikerer at få livmoderbetændelse, som de i værste fald kan dø af. P-piller bør kun gives i en periode, da de osse er forbundet med store bivirkninger.
    Men neutraliserede katte er i sidste ende meget bedre kælekatte, harmoniske og kælende.
    Jeg har kun haft fertile katte siden jeg startede som opdrætter og det er meget anderledes end at have en neutraliseret kælekat. Jeg kan ikke anbefale at have fertile katte med mindre man opdrætter.

• #8   7. mar 2011 Tak, han skal også kastreres, problemet var, at jeg ikke gik ud fra han var kønsmoden så hurtig.
    Hunkatten vil vi gerne ha killinger i næste år, så derfor venter vi med hende, men hun er nu sød og nem, også når hun er i løb, men hankatten, slap da helt af et skrigedyr.
    men så har jeg da lært noget nyt:)

Kommentér på:
Hankatte og løbetid?

Annonce