Kattetræ til pynt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop adopteret en 10-årig kat og har i den forbindelse investeret i et kattetræ fra Jekas, gulv-loft med hule, stegepande og hængekøje i nævnte rækkefølge fra gulvet. Men uanset hvor meget jeg har prøvet at spraye catnip på, ænser katten det slet ikke. Jeg har også prøvet at lægge tørfoder rundt omkring på det, men uden held. Min gamle kat havde et lignende træ, lidt anderledes, som jeg mener tog et par dage eller 3 før han begyndte at fatte kærlighed for. Men hvad stiller jeg op med min nye kat, som synes at mine gulvbrædder er sjovere at hvæsse kløer i? Både for kattens og min egen skyld ville det være rart, hvis han forstod at træet er fuld af underholdning.
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 24
Der er vidst omkring 30% af alle katte der ikke reagere på capnip, de helt små og de gamle reagere ej heller så kraftigt på det, det har jeg i hvert fald læst mig til
Held og lykke med projektet, det skal nok lykkes..
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 40
Måske er det et spørgsmål om tid, men der er bare gået over en uge nu, hvilket undrer mig. Jeg mistænker samtidig min nye kat for at være iblandt de 30%, som ikke fatter meningen med catnip. Måske baldriandråber er anderledes, ved det ikke.
Træet kan desværre ikke rigtigt stå andre steder, end nær vinduet. Placeringen af det forrige træ, til min gamle kat, vakte ingen problemer. Men igen, katte er jo så forskellige, jeg skal bare lige lure dennes hemmelighed.
Kattetræ til pynt?