Øjendråber, hvor henne? Øjendråber, hvor henne?
Jeg håber en af jer kan hjælpe, for jeg skal have givet min nye kat øjendråber mod noget øjenbetændelse. Han skal have 2 gange pr. dag og dyrlægen (kollegaen til min faste, som holdt fri idag) fortalte at jeg skulle sørge for at åbne kattens øje og dernæst dryppe medicinen.. på dens øjenlåg? Det skal vel ikke direkte i øjet på katten, vel? Og at dryppe det øverst i øjet virker heller ikke logisk på mig. Så jeg håber I, der har erfaring med sådan noget, kan forklare mig hvordan jeg bærer mig ad.
Jeg har planlagt at svøbe et håndklæde omkring katten, for at holde ham i ro. Det med op på et bord og alt det her, lyder simpelt nok hos dyrlægen men i praksis virker det aldrig og slet ikke med en diskusprolaps oven i hatten.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men i hvert fald er det en god ide lige at vippe lidt i nederste øjenlåg og fordele salven henover øjet, uanset hvor du lige rammer i kampens hede - men jo, det skal I øjet
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 40
Så er jeg bedre med og det stemmer godt overens med det dyrlægen sagde, men som min hjerne ikke fattede..
Og ja, det er netop nogle "salve-dråber", som dyrlægen forklarede, for at jeg ikke skal dryppe 3 gange om dagen.
Det er vel kun 1 dråbe i hvert øje, ikke? Der står ikke ret meget på æsken.
mar 2011
Nej, her er desværre kun mig til at både holde katten, åbne øjnene (dyrlægen mente det kunne smitte, så det skulle være i hvert øje) og ikke stikke katten med spidsen af tuben (endnu en udfordring jeg ikke var klar over)..
mar 2011
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
håber du får held til det
et fif læg den på ryggen på dine ben når du sidder på en stol, dens bagben mod din krop, tag dens hale ned mellem dine ben så kan du bedre både se og styre katten
håber du får held til det
marlene
mar 2011
Jeg er glad for at have fået et par alternativer til mit stunt her til aften, for jeg gruede allerede for imorgen. På den ene side bli'r jeg jo super frustreret, en følelse jeg ikke har haft i forbindelse med min kat i mange år, og på den anden side har jeg ondt af katten, som jo ikke kan lide det. Det er pest eller kolera og jeg gør ham jo ingen tjeneste ved ikke at få det gjort.
Men godt, nu vælger jeg nok at starte ud med de sidste råd, altså det med renvaskede hænder (også mellem hvert øje) og ellers bliver det på ryggen med kræet.
Under alle omstændigheder er jeg rigtigt taknemmelig for at I gider hjælpe.
Øjendråber, hvor henne?