4.449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Øjendråber, hvor henne? Øjendråber, hvor henne?

Jeg håber en af jer kan hjælpe, for jeg skal have givet min nye kat øjendråber mod noget øjenbetændelse. Han skal have 2 gange pr. dag og dyrlægen (kollegaen til min faste, som holdt fri idag) fortalte at jeg skulle sørge for at åbne kattens øje og dernæst dryppe medicinen.. på dens øjenlåg? Det skal vel ikke direkte i øjet på katten, vel? Og at dryppe det øverst i øjet virker heller ikke logisk på mig. Så jeg håber I, der har erfaring med sådan noget, kan forklare mig hvordan jeg bærer mig ad.
Jeg har planlagt at svøbe et håndklæde omkring katten, for at holde ham i ro. Det med op på et bord og alt det her, lyder simpelt nok hos dyrlægen men i praksis virker det aldrig og slet ikke med en diskusprolaps oven i hatten. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjendråber, hvor henne?
  • #1   21. mar 2011 Det skal i princippet direkte i øjet, jo. Men ved at vippe lidt ned i nederste øjenlåg og lægge 'klatten' der, så bliver den fordelt, når du slipper igen. Jeg gætter på, at det er de lidt tykflydende øjendråber, du har fået?
    Men i hvert fald er det en god ide lige at vippe lidt i nederste øjenlåg og fordele salven henover øjet, uanset hvor du lige rammer i kampens hede - men jo, det skal I øjet smiley

• #2   21. mar 2011 Tusind tak smiley
    Så er jeg bedre med og det stemmer godt overens med det dyrlægen sagde, men som min hjerne ikke fattede..
    Og ja, det er netop nogle "salve-dråber", som dyrlægen forklarede, for at jeg ikke skal dryppe 3 gange om dagen.
    Det er vel kun 1 dråbe i hvert øje, ikke? Der står ikke ret meget på æsken.

• #4   21. mar 2011 Jeg ved godt at håndklædet er en slags "overgreb", men jeg har nul styr på ham endnu og hvis det er lige så stor en kamp, som at komme ham i transportkassen, så kommer jeg til kort. Puha, der er meget at lære med en ny og væsentlig yngre kat end min forrige.
    Nej, her er desværre kun mig til at både holde katten, åbne øjnene (dyrlægen mente det kunne smitte, så det skulle være i hvert øje) og ikke stikke katten med spidsen af tuben (endnu en udfordring jeg ikke var klar over)..

• #5   21. mar 2011 Og nu har jeg så prøvet for første gang, at give øjendråberne. Droppede det med håndklædet, men overvurderede nok kattens gode vilje. Resultatet var at katten ikke er skræmt fra vid og sans, men det bedste af øjnene fik vist ikke rigtigt nogen behandling. smiley Det er sgu' svært at få øjenlåget ned, samtidig med at skulle dryppe og oven i det skulle sørge for at katten ikke styrter afsted.

• #6   21. mar 2011 undskyld Thomas... jeg sidder og trækker lidt på smilebåndet for jeg kender det udemærket smiley velkommen i katteverden smiley

håber du får held til det

et fif læg den på ryggen på dine ben når du sidder på en stol, dens bagben mod din krop, tag dens hale ned mellem dine ben så kan du bedre både se og styre katten

håber du får held til det

marlene

• #9   21. mar 2011 Tak for de gode råd smiley
    Jeg er glad for at have fået et par alternativer til mit stunt her til aften, for jeg gruede allerede for imorgen. På den ene side bli'r jeg jo super frustreret, en følelse jeg ikke har haft i forbindelse med min kat i mange år, og på den anden side har jeg ondt af katten, som jo ikke kan lide det. Det er pest eller kolera og jeg gør ham jo ingen tjeneste ved ikke at få det gjort.
    Men godt, nu vælger jeg nok at starte ud med de sidste råd, altså det med renvaskede hænder (også mellem hvert øje) og ellers bliver det på ryggen med kræet. smiley
    Under alle omstændigheder er jeg rigtigt taknemmelig for at I gider hjælpe. smiley

Kommentér på:
Øjendråber, hvor henne?

Annonce