{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.022 visninger | Oprettet:

Hjælp, hold fremmed/vildkat ude af hus {{forumTopicSubject}}

Nu er det anden gang jeg tager en fremmed eller vild kat i at være inde i vores hus og have lusket sig til noget mad. Denne gang for 10 min siden, første gang midt om natten.
Hvad dælen gør jeg lige for at forhindre den i det fremover? Jeg ønsker jo ikke at mine egne katte bliver syge eller andet ved at en fremmed kat kommer uanmeldt på besøg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, hold fremmed/vildkat ude af hus
  • #1   3. apr 2011 Ja hurra for det svar smiley
    Selvfølgelig er døre og vinduer lukkede på denne tid af døgnet. Lukker jeg kattelemmen, har jeg tre katte der bliver skøre i hovedet.

    Jeg leder mere efter svar om man kan sprøjte med et eller andet som holder fremmede og eller vildkatte væk.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #2   3. apr 2011 Hej Karina .

    Denne her kattelem er rigtig god, der kan andre katte ikke komme ind. Du kan læse om den her smiley

    http://www.petdreams.dk/microchip-kattelem-giv-katten-sin-egen-nogle.html


  • #3   3. apr 2011 Har overvejet den type lem, men er også betænkelig ved at at de skal have halsbånd på, når de er så aktive udendørs.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   3. apr 2011 Karina . Det er jo det der er så smart ved den kattelem at kattene IKKE skal have halsbånd på, så tror ikke du har læst det hele. :-))


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #5   3. apr 2011 Prøv at se videoen i linket også smiley

  • #6   3. apr 2011 Næh det gjorde jeg ikke så smiley må jeg vist hellere.

  • #7   3. apr 2011 hmm det er ellers smart, hvis ellers mine katte havde haft chip. De er alle øremærket, for skulle de blive kørt ned, kan man se de tilhøre nogen.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   3. apr 2011 Hvis du køber sådan en kattelem, så tager du bare dine katte til dyrlægen, så de hver får lagt en chip i deres øre. smiley Det er jo det der er det smarte ved kattelemmen at det kun er dine katte der kan komme igennem den, når de har fået chippen under huden. smiley

  • #9   4. apr 2011 Jeps det har du helt ret i smiley Men min mc blanding vil ikke kunne komme igennem den. Vores lem er 14,5x16cm og den kan han kun lige komme igennem. Chiplemmen er kun 14,5x14cm.

  • #10   4. apr 2011 Hvis det er maden der tiltrækker den fremmede kat, så forsøg at finde ud af hvem ejeren er, og fortæl ham/hende om problemet og bed ham/hende om at fodre sin kat med nok og ordentligt foder. Hvis det er en sky, mager og forhutlet kat, så er det måske Kattens Værn du skal have fat i....

  • #11   4. apr 2011 Du kan holde dyr fra haven ved at smøre jortetaksolie på grene rundt omkring huset , men pas på ! Det stinker .

    Men er enig med Tinka . Måske det er kattens værn ?


  • #12   4. apr 2011 Jeg nåede desværre ikke at få et ordentlig kig på den, så hvor tyk/tynd den er, ved jeg desværre ikke. Ja, min hunkat er steri, så det er ikke hende der tiltrækker fremmede, og den kom udefra badeværelset hvor madskålen står.
    Om den er vild eller tam er et godt spørgsmål, da vi bor på landet. Vi har yderst få vildkatte, da naboens hund fik aflivet en hunkat. En anden nabo har ikke en røde katte og en trejde nabo har en ægte skovkat. Men de kan jo komme langt fra, så pas. Men den havde dælme travlt med at komme ud!


  • #13   4. apr 2011 Det kan desværre være muligt at det er nogen der har smidt katten af i vejsiden fordi de er blevet træt af den. Der findes mange grumme mennesker. Mit bedste bud er at spørge om du kan låne en fælde ved dyrenes beskyttelse og prøve at fange den deri, så kan de tage over. Men dine egne katte kan selvfølgelig osse blive fanget i fælden, så det er vigtigt at du tjekker den mange gange om dagen.
    Ellers kan jeg kun anbefale kattelemmen, som du siger er for lille.


  • #14   4. apr 2011 Sådanne kattelemme kan fås i flere størrelser - prøv at undersøge det nærmere :o)

  • #17   4. apr 2011 Karina, hvis du møder katten udenfor så prøv at se om du kan komme til den, så du måske kan vurdere dens foderstand, og om den er tam. Måske problemet kan løses ved en chip-kattelem, men det løser jo ikke den fremmede kats problem, hvis den er i nød.
    Fandens til situation man bliver sat i, når andre ikke passer deres katte ordentligt smiley men kattene kan jo ikke gøre for det.

    Men prøv at se om opslag i området skulle give pote. Og tjek Dyrenes Beskyttelses efterlysninger. Det kunne jo være .....


  • #18   4. apr 2011 Har ikke læst det hele igennem men kattens kunne jo være blevet væk fra sit hjem. Det er min fx...

    Hvordan ser den ud? Jeg bor i det nordlige Århus.


  • #19   4. apr 2011 Dælme om den ikke var inde på besøg igen her til aften 21.15. Nåede ikke at se den da der var mørkt i gangen. Men den sad vist fast i kattelemmen for den gav lyd fra sig.
    I morgen aften bliver lemmen sat til at den kan komme ind men ikke ud og så ellers have døren lukket, så vi kan se hvad vi har med at gøre.
    Mine katte er ved at være godt stressede og utrygge ved der kommer en fremme kat ind i deres hjem.


  • #20   5. apr 2011 Ja det er synd for katten, dine katte og dig. Men hvordan ser den ud?

  • #21   5. apr 2011 Det er ikke din kat Trine, Ja medmindre den er løbet fra Århus til Fredericia.

  • #22   5. apr 2011 Nej det er nok ikke så sandsynligt, men man holder jo sine muligheder åbne, og holder aldrig op med at håbe :((

Kommentér på:
Hjælp, hold fremmed/vildkat ude af hus

Annonce