{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Vi skal flytte {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Bumle og mig skal flytte til sommer, og tænker lidt over hvad jeg kan forvente og hvordan jeg skal bære mig ad.
Jeg har hørt at det er en go ide at holde katten indendøre det første stykke tid efter flytning, så hun kan vænne sig til det nye sted, men hvor længe skal jeg holde hende inde? for hun er en kat der elsker at være ude.

Når vi har boet der et stykke tid har jeg tænkt på at købe endnu en kat, men vil ikke have at Bumle skal synes der er for mange nye ting hun skal forholde sig til, så vil høre jer hvor lang tid i synes der skal gå inden jeg anskaffer mig endnu en kat?

Håber i vil komme med nogle gode ideer og svar, som kan gøre den her flytning lidt nemmer for Bumle og mig:)

Hilsen Marie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi skal flytte
  • #1   5. apr 2011 jeg vil tage at holde katten inde en uge, så den lære det nye sted godt at kende.... og så tage den ud i snor de første to dage så den kan se det nye sted an, for jeg har erfaret at hvis man lukker katte ud uden den har set terrenget kan man risikere at den løber tilbage hvor dens gamle territorie er...

    og ja jeg vil vente med en ny kat til du selv og den anden kat er faldet helt til... så den ikke stresser


  • #2   5. apr 2011 Det bedste tidspunkt at anskaffe kat nr. 2 er faktisk i forbindelse med en flytning. Lad kattene ankomme på samme tid, så har ingen af dem fået ejerfornemmelser over det nye sted.

    Den første tid vil de nok glemme alt om at komme ud pga. gensidig nysgerrighed, men en voksen kat bør man først lade komme ud efter en måneds tid (jo ældre des længere tid) til den er fuldstændig fortrolig med sit nye hjem.

    Og lad så døren stå åben, så den i sit eget tempo kan liste ud og ind.
    Bæres den udenfor, vil den IKKE kende vejen tilbage.

    Held og lykke!


  • Cecilie S
    Cecilie S Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
    #3   6. apr 2011 Da vi skulle flytte, sagde dyrlægen at det bedste var og holde katten inde i 2 uger..

  • #4   6. apr 2011 Hej

    Mange tak for de gode svar. jeg håber bare det kommer til at gå godt:)


Kommentér på:
Vi skal flytte

Annonce