536 visninger
|
Oprettet:
Transportkasse er ikke det fedeste. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen. Jeg har mig en 2 årig huskat, ved navn vega. Hun er indekat og kan ikke fordrage at komme i transportkassen når vi skal ud og passes.
Er der nogen der har nogle forslag til hvad der måske ville hjælpe hende til at synes det er lidt sjovere.
Hun har sit tæppe og lidt legetøj liggende i kassen og kassen står åben herhjemme så hun kan gå derind, men har aldrig set hende i den frivilligt.
Har overvejet at se om det kunne gå bedre med en sele når det er vi skal ud og køre men ved ikke lige om det er løsningen. ?
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Du kan som andre skriver gøre den mere attraktiv ved ind i mellem at lægge lidt godbider i den, så hun ikke altid skal noget hun synes er ubehageligt når hun skal i kassen.
Jeg roser mine til skyerne, når de går i kassen, når vi fx skal til dyrlægen, det har hjulpet meget, i starten var de ikke glade for den, nu går det meget bedre.
Transportkassen er klart at foretrække i forhold til sele. De fleste katte *kan* slippe ud af en sele, hvis de bliver bange.
Held og lykke med det
Pia, Charley & Chili
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Min tidligere kat ROtteiler hadet den som pesten..
I starten da jeg havde ham havde jeg ham i en sele, og havde ham på mit skød når vi skulle nogle steder (Dengang havde jeg ikke kørekort), Men hans angst for at kører bil, blv større og større, og til sidst begyndte han aat tisse ver gang, så efter mange omgange tisfyldte bukser, så gik jeg over til kassen..
Jeg prøvede det med bare at lade den stå, jeg prøvede det ene og det andet, men han var stadig bange.. Og pev noget så ynkeligt..
Til sidst havde jeg en kasse der kunne åbnes i toppen, nede i kassen var der i bunden et håndklæde, og så en seng/hule (Lavet af Bente P herinde fra) og så kunen jeg sætte ham ned i kassen istedet for at forsøge at få ham ind fra enden..
Jeg kørte så tilsidst ikke med ham medmindre det var højst nødvendigt. dvs dyrlæge.
Jeg ved ikke hvorfor hans angst blev størrer og størrer, men han var generelt også en kryster kat
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
Du kan prøve de forskellige ting som er skrevet mht. godbidder, druppe en lille smule baldrian i den osv.
Det kan også være hun bare aldrig bliver glad for den, og jeg vil ikke anbefale dig at have hende i sele hvis i køre alene... Det kan gå galt, eller hvis hun bliver bange for noget...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Ide: Prøv engang imellem at smide nogle lækre godbidder hen ad gulvet og lad hende fange dem. Nogle af godbidderne smides ind i kassen, og hun får bare lov til at tage dem og gå ud igen. Nogle gange kan du også prøve at lukke lågen - bare nogle sekunder - og så åbne igen. Når hun så skal transporteres, så (desværre for katten) bliver lågen ikke åbnet.
Lidt synd at narre katten, men det er da en måde at få hende ind i den uden fysisk tvang og ballade.
Mine katte bliver yderst sjældent transporteret og de vil IKKE sættes ind i kasserne da! Men et par godbidder smidt ind i kasserne, så går det så let som ingenting.
Feliway-spray kan hjælpe nogle katte til at stresse mindre, dog ikke alle. Men det er da et forsøg værd.
Transportkasse er ikke det fedeste.