overførelse fra udlands raceklub overførelse fra udlands raceklub
hej alle samme.
jeg er den lykkelige ejer af en sphynx killing, som er købt i tyskland. hun er selfølgelig med fuld stamtavle, eu pas, tjekket for HCM, FIP,FIV,FeLV og hendes forældre har vundet masser af topplaceringer på udstillinger i tyskalnd. HUn er derfor medlem af ICF ( intercf.de) , men vil gerne have hende overført til en dansk klub- og så er mit spørgsmål abre, om der er nogen der kan anbefalde den ene klub frem for en anden?
- vi har planer om at hun også skal på udstlling - og måske senere prøve med killinger.
Håber der er nogle derude, som kan komme med nogle gode råd her- og negative kommentar, frabedes venligst
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
mar 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 10
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
mar 2011
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Måske, at du skulle have undersøgt dette inden du købte katten - især hvis du påtænker dig at anvende katten i et opdræt.
Held og lykke med at få hende overført.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
fra andre, læs her:
(link fjernet)
mar 2011
maibrit g : så vidt jeg kan læse mig ud af dette link fra felis danica, så kan også katte fra uafhængige klubber optages i FIFe ;
(link fjernet)
så vil lige prøve sende en mail til klubben og høre dem, om den ik kan optages, idet den opfylder alle krav med hensyn tilstamtavle osv.
apr 2008
Men se hvad din klub (Jyrak, Darak, Katteklubben eller Racekatten) og Felis Danica (FD) siger til de informationer, du kommer til at sende ind. Det kan jo være at katten kan få en FIFE-tavle - og ellers findes der jo forbund som TICA, CFA eller WCF, der muligvis vil optage den i stedet for.
mar 2011
og fik da også lige svar på Jyrak. det er intet problem at få min kat på "dansk plader"
Takker for svarende herinde, og håber andre kan bruge det, hvis de skulle komme i lignende situation
apr 2008
Super-duper.
Har du tid og råd, er der kæledyrsmesse i weekenden, hvor Jyrak også arrangere en udstilling. Jeg kommer med min Sphynx-killing dér + at jeg ved at der også kommer en Sphynx opdrætter. En udstilling er et godt sted at skabe nye netværk, som er en god ting, når man er opdrætter. Så har man noget erfaring at trække på.
Du skal være velkommen til at kigge forbi. Prisen for entre er ca. 60 kroner, hvor det normalt er 30 kroner på en normal Jyrak-udstilling.
apr 2008
mar 2011
Vi bor her/ der
Så ja, vi skal helt sikkert derop og kigge
men alligevel tak for tippet maibrit.
Vi regner med at stille hende op i haderselv, da papirene gerne skulle nå at være iorden dertil
overførelse fra udlands raceklub