{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.362 visninger | Oprettet:

Min kat æder plastic! {{forumTopicSubject}}

Min "lille" brite har en frygtelig vane med at æde plastic - hvis der ligger det mindste - Så er han der... Jeg kan ikke have plasticposer, for han finder dem, jeg kan ikke have nye ting der er pakket ind i plastic - For han finder det... Det er svært at værne sig imod det - Specielt når jeg har bofæller. Jeg ved han gør det for at kaste op... Jeg såede kattegræs og han lagde sig i det (blød seng - Men spise det? NEJ ALDRIG I LIVET! HVAD TROR DU JEG ER - EN KO?!), Så begyndte jeg at smører plastic'et ind i citron - Det havde en kortvarende effekt - Men jeg kan jo ikke smøre alt ind i citron... Jeg frygter jeg endag kommer hjem og finder ham syg med tarmslyng eller det der er værrer... Jeg har prøvet ALT! Jeg har måttet HIVE plastic ud af halsen på ham, det har kun medført at han løber ind og gemmer sig når han har fundet noget - Men jeg er jo ikke altid hjemme og jeg bor i en 2v, så jeg kan dårligt lukke ham inde - HVORFOR? og HVORDAN SKAL JEG FÅ HAM TIL AT HOLDE OP?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat æder plastic!
  • #1   8. apr 2011 Jeg har nu købt noget "anti hairball" fra Royal Canin - Han gør det stadigvæk...

  • #2   8. apr 2011 Kan han åbne skabe ?

  • #4   8. apr 2011 Min hankat er dog ikke så ekstrem, men han gennem gnasker gerne en helt plastic pose... De må jo bare ligge i skabene, så han ikke kan få fat på dem... Når jeg har været ude og handle, så ryger han lige på dem!

  • #5   8. apr 2011 Min vil da heldigvis kun ligge i dem: smiley

  • #6   8. apr 2011 vores obelix elsker også plastik. Han gnasker og bider i det men han sluger det dog ikke.

  • #7   8. apr 2011 Twist gør det også en herinde fortalte mig at det er noget med lugten,,
    faktisk tæt på at jeg husker det som om hun sagde at der var fisk i plastic :S

    - men jeg ved det Overhovedt ik selv,


  • #9   8. apr 2011 Min hunkat gnasker og smasker også i plastikposerne....
    Så fandt jeg på at lægge dem i skabet.. AHA!!! Smart! Tænkte jeg...

    MEN... Så åbnede hun da bare skabene og snaskede videre i de arme plastikposer..

    Så nu har jeg børnelås på alle mine skabe....

    Det er nogle gange belastende at have en klog kat :o)


  • #11   8. apr 2011 Vores Tulle er også meget glad for plastic, eller alt andet der nu kan være sjovt at lege med.. Hun er desuden også ekspert i at finde det.. Jeg har aldrig oplevet at hun har spist det, men har kun leget med det.. Hun er dog ikke så intelligent at hun åbner skabslåge og finder det i skraldespanden smiley

  • #12   8. apr 2011 Jeg har en, der æder gummi og papir. Du bliver simpelthen bare nødt til at fjerne det. Sådan er det nu engang ind imellem at have 'børn' i huset. Du skal ikke forvente, at det nogensinde går over. Min er 2 år nu og blvier kun mere kreativ. Og gummiet brækker hun nemlig også op igen ca. 1 døgn senere, så det tør jeg simpelthen ikke. Dvs. at f.eks. badetøfler er no-go at have fremme. Og hun kan ikke have aktivitetslegetøj af 'bidesikkert' gummi (det er ikke specielt bidesikkert overfor hende!). Hun æder også madskåleunderlag. Mht. papiret, så er det i det mindste ikke så farligt - til gengæld kan jeg med rette sige "min kat har spist min opgave!".
    Gør det til en husregel, at plastik ikke må være tilgængeligt for katten.


  • #13   9. apr 2011 Min gamle Blue berry gumlede på knitrende plastik hele hendes liv og hev folks hår ud af frisure hvis det eksempelvis var sat op i en hestehale smiley og gned sig ind i deres lækre parfumer hvis de have givet deres hals-område et pift.. Skøre vaner de får, men dejlig -det var hun smiley
    Du må gemme det af vejen nu når du er så uheldig at han spiser det og fortælle din rumbo at det er meget vigtigt at han/hun gør det samme smiley


  • #14   25. apr 2011 Jeg har os taget en masse forholdsregler - Problemet er sådan noget som affaldsposer, hvis jeg har været ude og handle, stiller mine poser fordi jeg skal over i fryseren, embalagen på en DVD-film , eller bare det der plastic der sidder på coveret, eller det laminering der sidder på mine skolebøger. Han er død irriteret over jeg tager det fra ham, så nu gemmer han sine små plastic-skatte fra mig i samme sekund han finder noget, jeg har måttet finde mine bøger under sengen, halvgnasket i hjørnerne - Jeg har så mange bøger og film at jeg ikke altid opdager når de er væk. - Det er som en uendelig krig mellem os, for han finder hele tiden nye måder - Og jeg bliver nødt til at vende op og ned på lejlighed, hvis jeg ikke lige ved hvor han er og hvad han laver HELE TIDEN.
    Men det nye anti-hairball foder har gjort at han ikke gør det så ofte som før - Måske også fordi det smager bedre end plastic så smiley
    - Problemet er så at han jo er en British Shorthair (med tendens til overvægt). Og han ikke kan have konstant adgang til foder uden at blive en lille fedtklump. Mon der findes en anti-hairball-light der smager lige så godt som den almindelige anti-hairball?


  • #15   25. apr 2011 Giv vådfoder. Det mætter meget bedre på mindre næringsværdi end tørfoder.
    Light-tørfoder indeholder en masse kulhydrater, der ikke er sunde for katte.
    Min gummispiser kan også finde på ulykker, hvis hun er sulten. Altså, sådan mere kreativt en sædvanligt. Er hun stabilt mæt nok, så slapper hun langt mere af. Så hun får ikke ret meget tørfoder mere, det er mest vådfoder.


Kommentér på:
Min kat æder plastic!

Annonce