{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.917 visninger | Oprettet:

Kattesele {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min Tulle er i sele udenfor sammen med os i vores lille have (vi tør ikke lukke hende frit ud i det område, vi bor i af flere forskellige MEGET relevante årsager - og hun har aldrig været udekat før og er bare glad for at komme ud i selen sammen med os) - vi arbejder på at indhegne haven, så hun ikke kan slippe ud.

Jeg har fundet dette link - kan denne sele anbefales? Eller er en ganske almindelig lige så god? Hvad koster det i porto fra denne side?
http://www.zooplus.de/shop/katzen/transport/katzengeschirr/146224

Jeg har købt en 5 meter line, som er bundet fast til en stolpe i haven (så hun kan nå hele haven rundt), men vil selvfølgelig gerne give hende det bedste af det bedste, når hun nu skal være ude i sele smiley

Håber på kompetente og relevante svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattesele
  • #1   21. apr 2011 Kan ikke anbefale den, Elvis har haft én, men efter 3. gang sprang ringen og dér stod jeg så med linen i hånden.
    Jeg fandt løsningen hos min lokale dyrhandel. En sele man trækker over hovedet og spænder over ryggen. DE´SIGER at den er patenteret så katten ikke kan springe ud af den, men det har Elvis atså gjort 3 gange.
    Jeg har også prøvet den alm. men den ville han ikke have på.
    Jeg tror at det er ligeså meget en smagssag for ejer og kat.
    Portoen fra Zooplus, mener jeg er ca. 45 kr. omregnet.
    Køber du stort ind, altså for 100 EUR og derover er fragten gratis.
    Jeg har jun gode erfaringer derfra.


  • #2   21. apr 2011 porto er fast ca 80 kr uanset hva man bestiller, der er ikk noget der hedder gratis fragt hvis man køber for x antal..

  • #3   21. apr 2011 Den her syntes jeg er god

    http://www.zooplus.de/shop/katzen/transport/katzengeschirr/36301
    bruger den udelukkende til når jeg skal flyve med kat, så har jeg noget at holde i når katten skal ud af kassen for den kan scannes.

    En kat i sele skal være 100% under opsyn hele tiden. Kommer der f.eks,. en anden kat ind i haven amokker den - eller den kan hænge sig ... og iøvrigt smutte ud af selen


  • #4   21. apr 2011 Jeg har lige købt en sele til vores ene main coon. Det er en Puppia sele. Den er godt nok ret dyr. Har kun lige prøvet den på vores kat en enkelt lille tur, Men den kan spændes ind både ved hals og om mave, på den model jeg har. Havde set at andre også brugte den til deres kat og vores er en meget stor kat, så var ikke til at finde en katte sele der var stor nok.

  • #5   21. apr 2011 Hej Line Marie. Jeg kan godt anbefale den sele, den generer ikke katten i samme stil som de seler der kan købes. For mig har den osse den fordel at den kan bruges til alle mine uden jeg skal regulerer på den.

  • #6   21. apr 2011 Hmm.. Der er vel mange forskellige erfaringer, jeg synes bare den så mere behagelig ud for katten at have på.. Jeg vil prøve at undersøge de links, I har sendt.. Og bare lige for oplysningens skyld - Tulle er KUN ude i sele sammen med os, og er aldrig uden opsyn - vi er meget opmærksomme på hende, så hun ikke får dårlige oh skræmmende oplevelser med at være ude.. Og hun kommer ud hver dag sammen med os, men er stadig bundet fast så hun selv kan gå rundt og opleve hele haven. Jeg kender flere, der har god erfaring med at have kat i sele ude i haven.. Jeg tænker det er den næstbedste løsning, når hun ikke kan gå frit rundt:)

    Men tak for de gode svar..
    Er der nogle, der også har god erfaringen med at have kat ude i sele på samme måde som vi har?


  • #7   23. apr 2011 Altså Elvis bliver "bundet" når vi er færdige med at gå. Jeg har også den store Flexiline, så han kan gå frit rundt i haven. Han er aldrig uden opsyn, for så går han 3 gange rundt om foderbrættet og så er linen så stram så han kan tage selen af:-)
    Ang. Zooplus, så har jeg altså lige fået gratis fragt fordi jeg købte for over 100 EUR. Måske har jeg bare været heldig.......


  • #8   23. apr 2011 Ja det bliver da et problem, hvis den er for stor.. Jeg må prøve at købe den og så se, hvordan den passer hende.

    Ham Elvis lyder lidt som en "udbryder-konge" smiley Tulle er heller aldrig uden opsyn, der bor en hund i haven lige ved siden af, som hun er forfærdelig bange for - og hun er MESTER i at vikle sig ind i havebord, stole og alt muligt andet.. Så vi er der hele tiden til at hjælpe hende, hvis hun bliver alvorligt viklet ind smiley Vores have er ikke ret stor, så med den lange line kan hun nå rundt i alle små hjørner af haven..


Kommentér på:
Kattesele

Annonce