{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Eksempel på haveindhegning {{forumTopicSubject}}

Der er tit spørgsmål til, hvorledes man hegne sin have ind til katten.

Vi har brugt påsken på dette, og i den forbindelse har jeg lagt billeder ud på KG, som kan bruges som eksempel.

Se albummet her:
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14012

Jeg mangler stadig et par smådetajler, som galvaniserede hætter til pælene og skære stolperne til i højden, så det matcher resten af pælene. Ellers er projektet som godt som færdigt.

Vi har i første omgang ikke benyttet os af indsats foroven eller stødtråd, idet vi vil afvente og se,om kattene bryder hegnet... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 2.813 kr.
  • Klip af ca 20m hæk 1.000 kr.
  • 2 lamper skal tages ned nu (4 meters højde cirka) 810 kr.
  • Udskiftning af dørhåndtag på hoveddør 980 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 500 kr.
  • Ophængning af en lampe i loft 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksempel på haveindhegning
  • #1   24. apr 2011 Øhhm hopper/klatre de Ikke bare over?

• #2   24. apr 2011 Jeg ville helt sikkert også gøre toppen kattesikker med det samme. Med så stor (og dejlig) en have, kan I jo ikke gå og holde øje med dem konstant. Og ja, de VIL gå over før eller siden. Andre vil også komme ind og slåsse med jeres.

• #3   24. apr 2011 Rigtig fin indhegning, men den er nok mere egnet til hund end kat.

Mine ville forlængst være smuttet over..

• #4   24. apr 2011 Vi har dem her til at starte med kun ude, mens vi selv er der.

Det er jo meningen, at hækken skal vokse gennem hegnet, hvilket vil dæmme op for klatrene,,

Skulle det blive et problem, vil jeg nok sætte stødtråd i toppen, men indtil nu har ingen gjort tegn på at ville stikke af.

Vi kende nogen som ikke har problemer med afstikkere, men også nogen der har. Derfor venter vi til at se, hvad der sker...

• #5   24. apr 2011 Jeg synes det ser rigtig flot ud - I har gjort et stort stykke flot arbejde smiley Jeg tror altså det kommer utrolig meget an på kattens temperament om den hopper/kravler ud eller ej.. Vores kat er utrolig nysgerrig og vil gerne finde alle huller i haven - derfor er vores helt lukket (som jeres) og hun er i sele sammen med os udenfor og kan gå rundt i hele haven selv (vi har en MEGET lille have - hehe)..

Jeg tror på, at I gør klogt i at afvente og se, hvad der sker - der er ingen grund til at ens have ligner en borg, hvis det slet ikke er nødvendigt smiley Jeg kender en, der har sine katte på en ganske almindelig altan - de hopper ikke ud, kravler over eller noget som helst i den stil.

Som sagt - der kommer vel altså meget an på katten smiley

• #6   24. apr 2011 Nej, katte kravler ikke ud eller over eller ned - indtil de gør.
    Altaner synes jeg det er direkte ansvarsløst ikke af afskærme i højder over stueetage. Det kan koste katten livet, den dag dens opmærksomhed så alligevel blev fanget af en fugl.
    Rundt om haven sker der i det mindste ikke noget. Men jeg har mine katte for kære til at afprøve uden sikring smiley

• #7   24. apr 2011 Hver sin mening.
    Jeg har ikke i sinde at forsvare min veninde, der har sine katte på altanen - det er vel et holdningsspørgsmål, og der er vel ingen regel uden undtagelser.

Der er flere forskellige måder at gøre tingene på, og hvad der virker for nogen - virker måske ikke for os andre.
    Jeg kender flere, der har haft indhegning på denne måde i flere år, hvor der aldrig er sket noget.. Ingen - ingen regel uden undtagelser!

• #8   24. apr 2011 En altan uden afskærmning kalder jeg uansvarligt smiley Det er min mening om det og det her, som Glenn P har lavet er meget flot, men mine ville også kravle ud og andre ville kravle ind smiley

• #9   24. apr 2011 Skal lige siges, at 2 af mine 11 misser kravler ikkei hegnet, så ingen regel uden undtagelse smiley Men vi har bygget en løbegård istedet og foreløbelig har den kostet ca 22.000,- kr. Men så er jeg også hundrede % sikker på, at ingen smutter ud eller kommer ind smiley

• #10   25. apr 2011 Heidi

"Jeg ville ikke have et rolig øjeblik, hvis min katte blev sluppet løs der, de kravler over med det samme ...."

Så er det jo godt, at dine katte ikke bliver sluppet løs der.. smiley

Det er et eksempel på en indhegning, der er lavet efter vores ønsker. Jeg havde nu ikke forestillet mig, at den ville opfylde alle andres ønsker.

Sætter pris på positiv feedback, men havde nu ikke forestillet mig, at jeg nærmest skulle til at forsvare mig selv overfor at have givet vores katte mulighed for at komme udenfor.

• #11   25. apr 2011 Line Marie:

"Jeg synes det ser rigtig flot ud - I har gjort et stort stykke flot arbejde :)"

Mange tak.. Det har også været et hårdt stykke arbejde. Jeg tror, vi bestemt vil blive glade for det i længden. Før kunne vi ikke få ordentlig gennemtræk i huset, fordi vi ikke kunne lukke teressedøren op. Det kan vi nu, hvilket også blive rart, når vi har gæster og skal grille.

Også det vigtigste - katte kan komme ud og løbe. Det er lækkert at følge dem i haven, hvor vi kan se dem i hele indhegningen fra huset. Det bliver også lækkert, at give en mere råt at spise, hvilket før var noget værre svineri indendørs.. smiley

• #12   25. apr 2011 Yvonne:

"Glenn P har lavet er meget flot, men mine ville også kravle ud"

Som jeg også skrev til Heidi, så er det jo godt, at dine katte ikke skal færdes i indhegningen, men kun vores egne.. smiley

"vi har bygget en løbegård istedet og foreløbelig har den kostet ca 22.000,- kr."

Puha.. Der må være penge i at være BYB'er, for sådan et budget har vores opdræt ikke kunne bære, så tillykke med det... smiley

• #13   25. apr 2011 Ja det må være dejligt at kunne følge kattene i haven.. Vores Tulle er kun ude i sele sammen med os i haven, men kan selv gå rundt.. Vi arbejder selv på at få indhegnet haven ordentligt - håber at vi kan blive færdige i løbet af maj måned..
    Jeg synes det er rigtig meget en skam, at man er nødt til at forsvare sine egne beslutninger omkring sine egne katte.. Det er desværre noget jeg har oplevet flere gange herinde.. Jeg holder stadig på at nogle ting virker hos nogle, som måske ikke virker hos andre:) Og endnu engang - ingen regel uden undtagelser:)

Og vi har på ingen måder råd til at bruge 22.000 på en løbegård, men foretrækker at lave en indhegning, som vi kan holde ud af se på - som jeres:)
    Hvor højt er hegnet? Og har I gravet det ned forneden?

• #14   25. apr 2011 Og selvfølgelig også en indhegning, det tjener det bedste formål for vores lille missepige:) Jeg er meget i tvivl om, hvor meget der skal til for at holde hende inde i haven - derfor får hun en sele på, og en lang line så hun selv kan gå rundt i hele haven mens vi også er der:) Og hun er glad for at få selen på, og hygger sig med det, så det kan også sagtens lade sig gøre smiley

Bare lige en tilføjelse:)

• #15   25. apr 2011 Line Marie

"Hvor højt er hegnet? Og har I gravet det ned forneden?"

Hegnet er 190 cm højt, og vi har gravet det 5-7 cm ned hele vejen rundt.

• #16   25. apr 2011 Jeg synes at det ser godt ud og positiv feedback er at foretrække, men nu også konstruktivt kritik!
    Jeg tror nu også at de vil forsøge at klatre, men hvis man er ude sammen med dem er det så et problem? Jeg ville have det skidt med en stødtråd. Lad os så se hvor meget "udbryderkonge" der er i dine katte.
    Hvis der kommer en fremmed kat ind - så kan den vel også finde ud igen??
    Tillykke med din nye - dyre - løbegård!

• #17   25. apr 2011 Heidi

Jamen du behøver skam ikke undskylde. Som skrevet tidligere, så kan du jo sove trygt, fordi indhegningen ikke er lavet til dine katte.

Du har ret til din mening, og jeg har ret til min... smiley

• #18   25. apr 2011 Undskyld mig, men nu synes jeg godt nok du er grov smiley Der er heller ikke penge i at opdrætte katte uden tavler og her hos os er det heller ikke det der tæller... Det er at kattene har det godt og hvis du gerne vil vide det, så er det betalt af egen lomme og vi har indtil dato kun haft underskud på, at vi får killinger... Var jo så uheldig, at få virus med hjem i efteråret fra en "reg. opdrætter", som kostede os 10,000,- kr. i dyrlægeregninger og en kat der døde af det... Så jeg synes du er et nummer for flabet smiley Det burde koste en tur i fryseren, at være så grov... Jeg får ikke killinger fordi jeg troede jeg kunne tjene penge på det, men fordi jeg har fundet noget jeg hygger mig med og som fylder meget i mit liv, som førtidspensionist... Så her roser jeg dit havehegn og så får man sådan en gang bæ tilbage smiley Tak for det smiley Må nok sige jeg har lyst til, at kalde dig noget, som jeg jo desværre ikke må herinde, for så er det jo nok mig der ryger i fryseren smiley Jeg kunne selvfølgelig også skrive en PB til dig, men gider ikke bruge mere krudt på dig smiley

• #19   25. apr 2011 Ovenstående var selvfølgelig til Glenn P smiley

• #20   25. apr 2011 Lidt mere til Glenn P :

Nu har jeg lige siddet og dampet lidt af og så vil jeg egentlig gerne komme med en forklaring på, hvorfo jeg bliver vred når du kalder mig BYB'er smiley Min opfattelse er, at en BYB'er er en der avler løs på katte med profit for øje uden tanke for katte/killingers sundhed og trivsel. Og i den bås vil jeg ikke sættes, da jeg går meget op i, at alle vores katte trives og er sunde og raske... Jeg tøver aldrig, med at tage til dyrlægen bare fordi det er helligdage eller weekend, hvis jeg synes en af mine katte eller killinger har brug for hjælp. Bla. var vi afsted med den sidste killing herhjemme fra det sidste kuld i torsdags, på en helligdag, fordi hun havde 40 i feber og ikke andre symtomer, men så længe hun er her, så er hun mit ansvar, selvom hun skulle være rejst... Hun er her kun endnu fordi ny ejer ligger på sygehuset. Killingen er betalt smiley
    Jeg burde måske blive reg. opdrætter istedet, men så skal jeg skifte alle mine misser ud og det kan jeg ikke smiley Så jeg synes du skylder mig en undskyldning, men det får jeg jo nok ikke og det er også ligegyldigt for mig. Jeg har nemlig ren samvittighed smiley en undrer mig over, at du skulle skyde på mig og det eneste jeg kan komme frem til, er at du måske er misundelig over, at jeg har så nemt ved at komme af med mine killinger eller lign ? Hvad ved jeg, men et eller andet må jo trykke dig, når du skal være så grov smiley

• #21   25. apr 2011 Det er altid rart at kunne gøre noget godt for sine dyr. Tror dine katte bliver glade for at kunne løbe "frit" i haven.
    Hvis de skulle finde på at springe over, er det rimelig nemt at sikre den.

• #22   26. apr 2011 Har haft travlt med at nyde det gode vejr sammen med kattene i haven.. smiley

Stadig ingen af dem, som har gjort tegn på at ville stikke af eller forsøgt at klatre i hegnet.

Yvonne:
    Det var godt nok en lang svada, om alt muligt, der intet har med denne tråd at gøre...

En BYB'er er kort fortalt en person, som laver killinger uden stamtavle, at du forstår det anderledes, kan jeg ikke undskylde for.

Anne N:
    Ja det føles rart, at gøre noget for sine katte. Følelsen tror jeg, alle kan nikke genkendende til, om så det er at give kattene en godbid, nyt kradsetræ, en legekammerat eller en indhegnet have.

Det har været et hårdt arbejde, hvor jeg primært har lavet det meste selv. Hænder, ryg, skuldre, arme og ben har været ømme det meste af påsken, og der har været mange forhindringer på vejen i form af rødder, sten, byggeaffald osv., hvilket besværliggjorte arbejdet. Måske er det også derfor, jeg bliver lidt træt af, når folk uden at kende vores katte og deres temperament og behov, giver udtryk for, hvor ringe indhegningen er, og hvorledes de under ingen omstændigheder ville lade deres katte færdes i indhegningen, tiltrods for at jeg har givet udtryk for, at vi i første omgang ville afvente og se, om yderligere sikring var nødvendigt.

Jeg havde i min naive tro forstillet mig, at albummet kunne tjene som eksempel på, hvorledes man kunne lave en indhegning, og at spørgsmålene der ville blive stillet i højere grad ville være relateret til det byggemæssige.

Anyway, så er jeg glad for de positive tilkendegivelser, der har været, og vil ønske andre også ville indhegne deres haver, og dermed skabe et mere sikkert miljø for deres katte at færdes i. Det kan godt anbefales... smiley

• #23   26. apr 2011 Glenn P : Nu var det jo dig selv, der startede et andet emne i tråden, da du skriver at det må give godt at være BYB'er, siden man kan bygge løbegård til 22.000,- kr. Nej der er ikke flere penge i, at være "opdrætter u/tavler" men vores budget ser måske anderledes ud end jeres, fordi min mand tjener godt smiley
    Jeg havde ikke forventet en undskylning, men du snor dig godt udenom, dine grovheder.

Jeg kan så heller ikke se, alt den kritik, du mener at have fået på jeres indhegning... Jeg synes tværtimod, at I har fået meget ros, men at vi så er nogle stykker der fortæller dig/jer at vores katte ikke ville blive inde i denne indhegning er jo bare for at dem som læser tråden også skulle se, at ikke alle katte ville blive indenfor smiley

• #24   26. apr 2011 Glenn - Nice indhegning I har fået lavet.. Man kan godt se at I har coon med den størrelse nethullerne har :oD Ikke som et par af de der små kræ jeg har der ville spadsere igennem.

Men flot symmetrisk og lige :o) Mht at kravle over - noget lodret var også fint nok for vores de første 2-3 måneder, så begyndte Jako at kravle over ;o) Men det finder I jo nok ud af om de gør eller ej med tiden :o)

• #25   26. apr 2011 Yvonne

"Nu var det jo dig selv, der startede et andet emne i tråden, da du skriver at det må give godt at være BYB'er, siden man kan bygge løbegård til 22.000,- kr."

"Jeg havde ikke forventet en undskylning, men du snor dig godt udenom, dine grovheder."

Altså nu kan jeg jo ikke gøre for, at du ikke ved, hvad betegnelsen BackYardBreeder dækker over, og det har jeg altså, uanset hvor meget du gerne vil have det, lidt svært ved at undskylde over.

Jeg er dog glad for at høre, at det ikke er en guldrandet forretning at være BYB'er, for så er der lidt håb forude.. smiley

Hvis emnet "avl med katte med profit for øje uden tanke for katte/killingers sundhed og trivsel" intereserer dig så meget, vil jeg foreslå dig, at oprette en tråd og tage emnet op til debat. Det er ikke formålet med denne tråd.

"Jeg kan så heller ikke se, alt den kritik, du mener at have fået på jeres indhegning... Jeg synes tværtimod, at I har fået meget ros, men at vi så er nogle stykker der fortæller dig/jer at vores katte ikke ville blive inde i denne indhegning er jo bare for at dem som læser tråden også skulle se, at ikke alle katte ville blive indenfor :)"

Mener nu jeg indledningsvis med sætningen...

"Vi har i første omgang ikke benyttet os af indsats foroven eller stødtråd, idet vi vil afvente og se,om kattene bryder hegnet... :-)"

har gjort læserne opmærksomme på, at kattene muligvis ville kunne bryde hegnet, men takker at dette er blevet tydeliggjort, således også de bagerste i klassen har forstået det... smiley

• #26   26. apr 2011 Hej Eva

"Nice indhegning I har fået lavet.. Man kan godt se at I har coon med den størrelse nethullerne har :oD Ikke som et par af de der små kræ jeg har der ville spadsere igennem."

Hehe... Ja, størrelsen på maskerne holder nok ikke alle racer ude, uanset højde og sikring i toppen.

"Men flot symmetrisk og lige :o) Mht at kravle over - noget lodret var også fint nok for vores de første 2-3 måneder, så begyndte Jako at kravle over ;o) Men det finder I jo nok ud af om de gør eller ej med tiden :o)"

Vi er også særlige opmærksomme her til at starte med, idet hegnet er fuldstændig blotte, fordi hækken er klippet helt ind. Omvendt har vi ikke så mange fertile katte længere, så vi tager tingene med ophøjet ro, og skulle der blive problemer, så er fundamentet i indhegningen der til, at vi sagtens kan sikre det yderligere.

• #27   26. apr 2011 Glenn P : Emnet interessere vist ikke mig mere end det interessere dig smiley Det var dig der tog emnet op, til en start... Så må du jo også forvente, at der kommer svar... At du så havde forventet et andet svar, må jo stå for din egen regning... Men det var ikke mig, der lavede et nyt emne i din tråd, men dig smiley

Kommentér på:
Eksempel på haveindhegning

Annonce