{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Urenlig {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen og god påske

Jeg ved godt der har været utallige indlæg om dette problem, men min ene kat er begyndt, at tisse foran fjernsynet. Tog ham i det igår og skældte ham ud, men her til morgen var der igen klisteret foran tv'et og intet tis i bakken.
Jeg har ikke skiftet kattegrus for nyligt, han er kastreret, og jeg renser bakken min. 1 gang om dagen.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for, at få ham til, at holde op.
Overvejer, at ringe til dyrlægen imorgen og få tjekket om han måske har blærebetændelse, men ville han så ikke små tisse forskellige steder istedet for kun foran tv'et?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urenlig
  • #1   25. apr 2011 Ikke nødvendigvis. Jeg ville i hvert fald få ham tjekket for urinvejslidelse - især hvis du primært fodre med tørkost.

• #2   25. apr 2011 Det gør jeg, for har en kat med foder allergi så det er svært at finde noget vådfoder til dem

• #3   25. apr 2011 For at få noget væske i ham, kan du evt. prøve om han vil spise opblødt tørfoder...

Men hun en lille bitte portion ad gangen..
    Opblødt foder lugter hurtigt grimt (i løbet af få timer), og så vil de ikke spise mere af det..

• #4   25. apr 2011 Han drikker meget vand det har han altid gjort. Tog ham igen i at pisse foran tv'et og stak hans hoved ned i det og skældte ham ud samt lukkede ham ude på badeværelset hvor kattebakken står

• #5   25. apr 2011 Jamen så har vi jo forklaringen på hvorfor han er urenlig..
    En kat der føler sig utryg er nemlig også urenlig!!!
    Du gør ham mere urenlig ved den behandling!
    Stakkels lille mis!
    Han prøver at fortælle dig at der er noget galt..
    Og så får han sådan en behandling!?!?!

ØV hvor er du bare led!!!

• #6   25. apr 2011 Lotte - Nogen ved ikke at en kat altså ikke er en hund, og ikke forstå den for for ´straf´... Så du får mere ud af at forklare personen hvad der gøres forkert...

Stine- Du får ikke noget ud af at stikke kattens hoved ned i dens eget tis, og slet ikke at råbe af den og lukke den inde på badeværelset, det kan bare gøre det hele meget værre! Den forstår det IKKE!
    Du kan bare sige NEJ, sætte den ud på bakken... Men i dette tilfælde tror jeg din kat prøver at fortælle dig noget er galt, så fint hvis du lige får den tjekket... Er den neutraliseret???

• #7   25. apr 2011 Ja, du har ret Randi...
    Jeg bliver bare så arrig og ked af det, når det jeg læser den slags..
    Men det er nok fordi jeg ser det alt for ofte smiley

Men TS skriver i hvert fald i første indlæg at han er snippet...

• #8   25. apr 2011 Du må ALDRIG stikke kattens hoved ned i dens urin eller afførring. Det hjælper ikke engang på en hund.
    Jeg vil osse anbefale dig at få ham tjekket hos dyrlægen.
    Der kan ud over blærebetændelse osse være tale om spændinger imellem ham og de andre katte, især hvis der er nogen af dem der er fertile. Han kan osse have fået den "ide" at han ikke kan lide en overdækket kattebakke, det kunne min den ene pludseligt ikke. Hendes urenlighed forsvandt sammen med at jeg fjernede toppen.
    Der hvor han har tisset vasker du i sæbevand og bagefter i edikkevand, det tager tisselugten.
    Alt efter hvad dyrlægen finder ud af, kunne du måske have glæde af Feliway til stikkontakt.

• #9   25. apr 2011 Ja han er neutraliseret. Kan godt være i mener han prøver, at fortælle mig noget men det eneste jeg kan se er at han klam. Har sat en ekstra kattebakke foran tv'et hvor han sidder og tisser håber det afhjælper problemet indtil han er blevet tjekket.

• #10   25. apr 2011 Stine hvad er det dog du gør??? Man dypper da ikke hovedet i dens eget tis! Den har det da skidt på den ene eller anden måde! Når først du får udelukket at den fejler noget - inkl. en virustest, virus kan nemlig slå sig på ALT!
    Når du så ved at det er adfærdsproblemer, så se på det som en helhed! Er det noget den savner? Kommer den ud? Er deten udekat der er gjort til indekat uden succes? Lægger du ikke nok mærke til den? Skælder du for meget ud? Er du for lidt hjemme? Altså du skal også se på din egen adfærd om du gør noget galt.
    Er der ændret i rutiner? Nye arbejdstider mv.
    Jeg vil bare lige sige at min første kat præsterede at tisse mig ind i hovedet og den var altså syg!!!!!
    SLUT MED AT STRAFFE DEN!!!!!!!

• #11   25. apr 2011 Hvor gammel er du lige???
    15??? En kat er ikke <b>klam</b>..
    De gør aldrig sådan noget med den hensigt at være <b>klamme</b>...
    De gør det fordi der er et eller andet der generer dem..

Om det så er sygdom, andre katte, en beskidt bakke, omrokering i hjemmet, flytning, et nyt møbel..
    Årsagerne kan være mange..

Men de gør det ALDRIG for at være <b>klamme</b>...

Så den kan du godt pakke sammen den dér!!

• #12   25. apr 2011 Marianne:
    Har en fertil hunkat men hun får p-piller, hun hundser rundt med ham til tider men det har hun altid gjort, så klynker han lidt og blir trøstet og så er han tilfreds. Jeg vasker gulvet og har sprayet med gå væk kat samt stillet en ekstra bakke der hvor han tisser og den er åben.

Lotte:
    Jeg kan ikke bruge til noget du mener jeg er led, jeg prøver ikke, at være ond, men prøver forskellige ting for, at se om de virker.
    Jeg laver måske nogle fejl, men jeg er menneske og vi er fejler, jeg ved ikke alt derfor søger jeg råd og håber nogle mere erfarne katte ejere kan vejlede mig med hvad jeg skal gøre indtil jeg kan få en tid ved dyrlægen.

• #13   25. apr 2011 Stine M :

Ahh du må lige bære over med mig...
    Beklager hvis jeg er for grov..
    Jeg ser det bare alt for ofte..
    Og jeg bliver mere og mere trist og træt af det, for hver gang..
    Så håber du kan tilgive mig..

Selvfølgelig laver mennesker fejl...
    Og hvis man ikke har lært andet, kan man jo heller ikke vide at det er forkert...

Det fik mig bare lige til at se rødt, at du på trods af flere forslag kom med kommentaren at din kat er klam...

• #14   25. apr 2011 Stine- Det er noget underligt noget at sig, at du bare kan se han er klam... Han gør det altså ikke for at være ond mod dig, han gør det fordi der er noget galt...
    Så få du ham undersøgt som du allerede har planlagt, og så hold med at straffe ham på den måde, du får INTET ud af det....
    Havde ikke lige opfattet der stod han ER kastrat, men så er det ligesom udelukket smiley

• #15   25. apr 2011 Hvis du synes din kat er blevet klam, så har du efter min personlige mening ikke en ægte kærlighed til katte!!!
    Jeg tror at du er frustreret og handler desperat!!!
    Du siger at hunkatte hundser med ham - hvem siger at han bliver ved med at holde det ud?
    Jeg har skuret gulve kl. 23.30 om aftenen fordi min kat havde diarré og den var aldeles ikke klam!!!!! Jeg har haft klippekort til dyrlægen med gamle Mickey fordi at han blev ved med at strinte på min pc og senere i hovedet på mig, men den var også dødsyg, bare træls at min daværende dyrlæge ikke så det!
    Jeg tror at du skal se på din hverdag og så take it easy indtil du har en tid hos dyrlægen, det er jo ikke jordens undergang vel? Gå-væk-kat - hvorfor skræmme den i eget hjem???

• #16   25. apr 2011 Forresten: Ang. vådfoder, så har Hills én til katte med allergi - Hills Z/D.

• #17   25. apr 2011 Lotte: Sys du ikke du selv er en smugle umoden med sådan en bemærkning? Skal vi i gang med en omgang mudderkastning? for det er simpelthen for barnlig og det gider jeg ikke.
    Jeg søger råd fordi jeg sys det er klamt han tisser foran tv'et hvis dine katte tissede på dit gulv ville du så sys det var lækkert?

Marianne P:
    Ja jeg stak hans hoved ned i det i et forsøg på, at få ham til, at forstå det var forkert det han gjorde. Kan så forstå på jer andre, at dette ikke var den rette løsning på problemet, og påstår heller ikke jeg altid handler korrekt derfor søger jeg også vejledning.

Jeg har ikke fået nye arbejdstider, rutiner eller møbler. Har ikke været så meget hjemme i påsken fordi jeg har været hos min søster, men min far har set efter mine katte som han altid gør når jeg ikke er hjemme.
    Jeg giver mig altid god tid til mine katte og prøver, at sørge for de har det godt eftersom de ikke selv har bedt om, at bo hos mig.

• #18   25. apr 2011 Du har selv startet det der mudderkasteri...
    Jeg troede jeg tog fejl af dig..
    Men jeg havde åbenbart ret i at det er DIG der er den barnlige..
    Jeg trækker min undskyldning tilbage..

Og <b>NEJ</b>!!! Jeg ville aldrig synes min kat var klam, fordi den begyndte at tisse eller lignende...

Det første der ville gå gennem mine tanker ville være "gad vide om den er syg"...

• #19   25. apr 2011 Stine:
    Få ham nu tjekket i hoved og ende og spar for Guds skyld ikke på noget dèr!
    Selvfølgelig kan man i desperation komme til at handle ukorrekt, dette er bare for at få dig til at forstå at en kat og hund ikke er det samme - og ikke for at gøre dig ondt!
    Se nu hvad vet. siger og så ta´den derfra.
    Der findes også adfærdsbehandling til katte, både medicinsk men også gode terapeuter.
    Prøv at købe en feliway til stikkontakten, den kan måske skabe lidt balance i forholdet.

• #20   25. apr 2011 Ups! Du skriver tidl. at han drikker meget vand............... Er du klar over at det kan være et faresignal?
    Taber han i vægt og spiser hn som han skal?

• #21   25. apr 2011 Marinna p:
    Ja jeg ved godt, at det måske kan tyde på han har diabetes fordi han drikker meget vand, men det har han atid gjort, når jeg sidder med en flaske vand og prøver, at drikke den så kommer han og prøver, at stjæle den fra mig.
    Jeg har også tænkt mig, at få ham tjekket både fordi jeg sys det er ulækkert han tisser på guvlet men også fordi han selvf skal i behandling hvis han er syg.
    Og forresten han har altid været indekat og en sky kat lige siden jeg fik ham har prøver, at tage ham ud i sele men han bliver skræmt hvis der kommer andre mennesker.

Lotte P: Du kan mene hvad du vil det er du i din gode ret til

• #22   25. apr 2011 Marianne P: ups glemte at svare på hvorvidt han spiser som han plejer. Thor er en meget madglad kat der elsker sin mad, og hele tiden beder om mere, men han får hvad der er anbefalet, og har lige vejet ham, han har faktisk taget 1kilo på

• #23   25. apr 2011 Harlige haft en kat med sukkersyge og det normale er at de taber sig, trods en god appetit.
    Den form for drikkeri er vist noget socialt - i stil med vandhanen... så ser man den så længe.
    Når den altid har været sky og bange for andre, så frygter jeg mere for adfærd.
    Feliway hjælper på nogle, det samme gør Zylkéne eller AnxiCalm, men ikke alle katte er ens.
    Good luck!

• #24   25. apr 2011 Kunne du ikke konmme med en statusopdatering når han har været hos vet.?
    Jeg er lidt nysgerrig!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #25   25. apr 2011 Stine. Det er godt du hurtigst mulig kommer til dyrlægen med det lille pus. smiley

En lidt bange og sky kat, kan godt få urinvejsproblemer af stress og angst. Derfor skal man håndterer sådan en kat med meget tålmodighed og ekstra kærlighed, selv om hvad den gør ting man ikke vil have, så den har/får ens tillid ALTID.:-)
    For katte tænker ikke negative, som vi mennesker nogle gange kan gøre, de viser os at der er noget galt og slet ikke tage dens hoved ned i tisset, det gør kun den bliver endnu mere bange og stresset i dens sind, både for dens ejer og andre ting og kan begynde at tisse andre steder også.mm.

• #26   25. apr 2011 Marianne P: jeg skal nok komme med en update, men jeg undre mig over hvorfor det først er kommet nu hvis det er adfærds relateret, for har jo haft siden han var killing,

Janne: Ja jeg kan forstå på folks reaktioner jeg har handlet forkert når jeg har skældt ham ud osv. Og gør det selvf ikke igen da jeg naturligvis ikke ønsker han skal blive bange for mig.

Lotte: Beklager jeg blir lidt bitchy, men jeg opretter ikke en tråd for, at blive hakket på men for, at søge råd og vejledning. Det er ok i pointere, at har handlet forkert, for jeg vil jo ikke skade mine dyr, jeg gjorde hvad jeg troede var korrekt for, at mindske skaden indtil jeg ku få ham til dyrlægen

• #27   25. apr 2011 Stine, når du har fået ham tjekket ved dyrlægen, så prøv at bemærke om hunkatten er årsagen. Selv om han har fundet sig i hende, så er det ikke sikkert at han magter det mere. Der skal somme tider meget lidt til uhensigtsmæssig adfærd og nogle katte er mere sensitive end andre. Selv for os meget små ændringer i hverdagen kan påvirke. Jeg har selv en kat, der "stresser" hvis der sker det mindste. I øvrigt hende der pludseligt en dag ikke længe ville besørge i en overdækket kattebakke.

• #28   26. apr 2011 Når nu har vi været hos dyrlægen, og vi har fået noget antibiotika og noget foder han skal have det næste stykke tid. Dyrlægen mener Thor måske har nogle krystaller i urinen der gør ondt når han tisser og det måske er pga foderet han får. Han er begyndt at benytte kattebakken igen, men ikke den rigtige der står på badeværelset men den ekstra jeg stillede op der hvor han ellers sad og tissede på gulvet

• #29   26. apr 2011 Det var sørme godt at du så kom afsted. At han ikke vil bruge den på badeværelse er sikkert fordi han forbinder det med smerte, da det jo var den han brugte da det begyndte. Prøv at pille overdelen af og så om han starter med at bruge den igen, eller byt de 2 bakker om. God bedring med den lille mis

• #30   26. apr 2011 Godt at du kom afsted:-)
    God bedring med det lille pus!

• #31   27. apr 2011 Har prøvet at bytte rundt på de to bakker så han vænner sig til at bruge den igen

Kommentér på:
Urenlig

Annonce