1.047 visninger
|
Oprettet:
Urenlig {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen og god påske
Jeg ved godt der har været utallige indlæg om dette problem, men min ene kat er begyndt, at tisse foran fjernsynet. Tog ham i det igår og skældte ham ud, men her til morgen var der igen klisteret foran tv'et og intet tis i bakken.
Jeg har ikke skiftet kattegrus for nyligt, han er kastreret, og jeg renser bakken min. 1 gang om dagen.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for, at få ham til, at holde op.
Overvejer, at ringe til dyrlægen imorgen og få tjekket om han måske har blærebetændelse, men ville han så ikke små tisse forskellige steder istedet for kun foran tv'et?
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Men hun en lille bitte portion ad gangen..
Opblødt foder lugter hurtigt grimt (i løbet af få timer), og så vil de ikke spise mere af det..
mar 2007
okt 2007
En kat der føler sig utryg er nemlig også urenlig!!!
Du gør ham mere urenlig ved den behandling!
Stakkels lille mis!
Han prøver at fortælle dig at der er noget galt..
Og så får han sådan en behandling!?!?!
ØV hvor er du bare led!!!
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
Stine- Du får ikke noget ud af at stikke kattens hoved ned i dens eget tis, og slet ikke at råbe af den og lukke den inde på badeværelset, det kan bare gøre det hele meget værre! Den forstår det IKKE!
Du kan bare sige NEJ, sætte den ud på bakken... Men i dette tilfælde tror jeg din kat prøver at fortælle dig noget er galt, så fint hvis du lige får den tjekket... Er den neutraliseret???
okt 2007
Jeg bliver bare så arrig og ked af det, når det jeg læser den slags..
Men det er nok fordi jeg ser det alt for ofte
Men TS skriver i hvert fald i første indlæg at han er snippet...
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg vil osse anbefale dig at få ham tjekket hos dyrlægen.
Der kan ud over blærebetændelse osse være tale om spændinger imellem ham og de andre katte, især hvis der er nogen af dem der er fertile. Han kan osse have fået den "ide" at han ikke kan lide en overdækket kattebakke, det kunne min den ene pludseligt ikke. Hendes urenlighed forsvandt sammen med at jeg fjernede toppen.
Der hvor han har tisset vasker du i sæbevand og bagefter i edikkevand, det tager tisselugten.
Alt efter hvad dyrlægen finder ud af, kunne du måske have glæde af Feliway til stikkontakt.
mar 2007
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Når du så ved at det er adfærdsproblemer, så se på det som en helhed! Er det noget den savner? Kommer den ud? Er deten udekat der er gjort til indekat uden succes? Lægger du ikke nok mærke til den? Skælder du for meget ud? Er du for lidt hjemme? Altså du skal også se på din egen adfærd om du gør noget galt.
Er der ændret i rutiner? Nye arbejdstider mv.
Jeg vil bare lige sige at min første kat præsterede at tisse mig ind i hovedet og den var altså syg!!!!!
SLUT MED AT STRAFFE DEN!!!!!!!
okt 2007
15??? En kat er ikke <b>klam</b>..
De gør aldrig sådan noget med den hensigt at være <b>klamme</b>...
De gør det fordi der er et eller andet der generer dem..
Om det så er sygdom, andre katte, en beskidt bakke, omrokering i hjemmet, flytning, et nyt møbel..
Årsagerne kan være mange..
Men de gør det ALDRIG for at være <b>klamme</b>...
Så den kan du godt pakke sammen den dér!!
mar 2007
Har en fertil hunkat men hun får p-piller, hun hundser rundt med ham til tider men det har hun altid gjort, så klynker han lidt og blir trøstet og så er han tilfreds. Jeg vasker gulvet og har sprayet med gå væk kat samt stillet en ekstra bakke der hvor han tisser og den er åben.
Lotte:
Jeg kan ikke bruge til noget du mener jeg er led, jeg prøver ikke, at være ond, men prøver forskellige ting for, at se om de virker.
Jeg laver måske nogle fejl, men jeg er menneske og vi er fejler, jeg ved ikke alt derfor søger jeg råd og håber nogle mere erfarne katte ejere kan vejlede mig med hvad jeg skal gøre indtil jeg kan få en tid ved dyrlægen.
okt 2007
Ahh du må lige bære over med mig...
Beklager hvis jeg er for grov..
Jeg ser det bare alt for ofte..
Og jeg bliver mere og mere trist og træt af det, for hver gang..
Så håber du kan tilgive mig..
Selvfølgelig laver mennesker fejl...
Og hvis man ikke har lært andet, kan man jo heller ikke vide at det er forkert...
Det fik mig bare lige til at se rødt, at du på trods af flere forslag kom med kommentaren at din kat er klam...
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
Så få du ham undersøgt som du allerede har planlagt, og så hold med at straffe ham på den måde, du får INTET ud af det....
Havde ikke lige opfattet der stod han ER kastrat, men så er det ligesom udelukket
aug 2010
Jeg tror at du er frustreret og handler desperat!!!
Du siger at hunkatte hundser med ham - hvem siger at han bliver ved med at holde det ud?
Jeg har skuret gulve kl. 23.30 om aftenen fordi min kat havde diarré og den var aldeles ikke klam!!!!! Jeg har haft klippekort til dyrlægen med gamle Mickey fordi at han blev ved med at strinte på min pc og senere i hovedet på mig, men den var også dødsyg, bare træls at min daværende dyrlæge ikke så det!
Jeg tror at du skal se på din hverdag og så take it easy indtil du har en tid hos dyrlægen, det er jo ikke jordens undergang vel? Gå-væk-kat - hvorfor skræmme den i eget hjem???
aug 2010
mar 2007
Jeg søger råd fordi jeg sys det er klamt han tisser foran tv'et hvis dine katte tissede på dit gulv ville du så sys det var lækkert?
Marianne P:
Ja jeg stak hans hoved ned i det i et forsøg på, at få ham til, at forstå det var forkert det han gjorde. Kan så forstå på jer andre, at dette ikke var den rette løsning på problemet, og påstår heller ikke jeg altid handler korrekt derfor søger jeg også vejledning.
Jeg har ikke fået nye arbejdstider, rutiner eller møbler. Har ikke været så meget hjemme i påsken fordi jeg har været hos min søster, men min far har set efter mine katte som han altid gør når jeg ikke er hjemme.
Jeg giver mig altid god tid til mine katte og prøver, at sørge for de har det godt eftersom de ikke selv har bedt om, at bo hos mig.
okt 2007
Jeg troede jeg tog fejl af dig..
Men jeg havde åbenbart ret i at det er DIG der er den barnlige..
Jeg trækker min undskyldning tilbage..
Og <b>NEJ</b>!!! Jeg ville aldrig synes min kat var klam, fordi den begyndte at tisse eller lignende...
Det første der ville gå gennem mine tanker ville være "gad vide om den er syg"...
aug 2010
Få ham nu tjekket i hoved og ende og spar for Guds skyld ikke på noget dèr!
Selvfølgelig kan man i desperation komme til at handle ukorrekt, dette er bare for at få dig til at forstå at en kat og hund ikke er det samme - og ikke for at gøre dig ondt!
Se nu hvad vet. siger og så ta´den derfra.
Der findes også adfærdsbehandling til katte, både medicinsk men også gode terapeuter.
Prøv at købe en feliway til stikkontakten, den kan måske skabe lidt balance i forholdet.
aug 2010
Taber han i vægt og spiser hn som han skal?
mar 2007
Ja jeg ved godt, at det måske kan tyde på han har diabetes fordi han drikker meget vand, men det har han atid gjort, når jeg sidder med en flaske vand og prøver, at drikke den så kommer han og prøver, at stjæle den fra mig.
Jeg har også tænkt mig, at få ham tjekket både fordi jeg sys det er ulækkert han tisser på guvlet men også fordi han selvf skal i behandling hvis han er syg.
Og forresten han har altid været indekat og en sky kat lige siden jeg fik ham har prøver, at tage ham ud i sele men han bliver skræmt hvis der kommer andre mennesker.
Lotte P: Du kan mene hvad du vil det er du i din gode ret til
mar 2007
aug 2010
Den form for drikkeri er vist noget socialt - i stil med vandhanen... så ser man den så længe.
Når den altid har været sky og bange for andre, så frygter jeg mere for adfærd.
Feliway hjælper på nogle, det samme gør Zylkéne eller AnxiCalm, men ikke alle katte er ens.
Good luck!
aug 2010
Jeg er lidt nysgerrig!
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
En lidt bange og sky kat, kan godt få urinvejsproblemer af stress og angst. Derfor skal man håndterer sådan en kat med meget tålmodighed og ekstra kærlighed, selv om hvad den gør ting man ikke vil have, så den har/får ens tillid ALTID.:-)
For katte tænker ikke negative, som vi mennesker nogle gange kan gøre, de viser os at der er noget galt og slet ikke tage dens hoved ned i tisset, det gør kun den bliver endnu mere bange og stresset i dens sind, både for dens ejer og andre ting og kan begynde at tisse andre steder også.mm.
mar 2007
Janne: Ja jeg kan forstå på folks reaktioner jeg har handlet forkert når jeg har skældt ham ud osv. Og gør det selvf ikke igen da jeg naturligvis ikke ønsker han skal blive bange for mig.
Lotte: Beklager jeg blir lidt bitchy, men jeg opretter ikke en tråd for, at blive hakket på men for, at søge råd og vejledning. Det er ok i pointere, at har handlet forkert, for jeg vil jo ikke skade mine dyr, jeg gjorde hvad jeg troede var korrekt for, at mindske skaden indtil jeg ku få ham til dyrlægen
feb 2010
mar 2007
feb 2010
aug 2010
God bedring med det lille pus!
mar 2007
Urenlig