1.064 visninger
|
Oprettet:
spørgsmål om brunst. {{forumTopicSubject}}
vores killing har lige haft sin første brunst, men hvor lang tid går der før hun får den igen, der er nu gået 14 dage og hun er i brunst igen, er det normalt.
hvor gammel skal hun være før hun må få killinger, da vi gerne vil have hende parret med en main coon, får vores egen aske er kastrart.
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Men hvorfor parre den med en maine coon? Mainecoon er en selvstændig race - hvorfor ødelægge racen?
Hvad er der i vejen med huskatteracen? Der er alt for mange balndings maincooner, og fortsætter folk sådan her, ender det med at racen MAINECOON slet ikke eksisterer, men kan en masse blandingskatte!!
okt 2005
Du kan ikke engang være sikker på at få mainecoonens sind- for du blander det jo.
okt 2005
okt 2005
.........................................................................................
Det har mere med de hankatte hun blev parret med at gøre. De har åbenbart osse været bærer af langhårsgenet.
Kig på DBA og se hvor MANGE korthårede ½ mainecoon killinger der er.
apr 2005
Følger: 56 Følgere: 54 Katte: 12 Emner: 192 Svar: 597
Det er helt normalt at der går 14dage imellem løbetiderne, ander gange kan der gå et halvt år med samme kat...
okt 2005
Men mainecoonen er altså "kun" semi langhår, og derfor vil den parret med en alm korthåert give korthårede børn.
( men nu er mange korthårede bærer af langhårsgen- pga. blanding af racer) så muligvis derfor kan det gi´´ langhårede killinger.
Men det er lidt ligesom farver. Mainecoon 0 rød, huskar = blå, perser = grøn osv - men bliver vi ved at blande farverne ender vi med EN STOR KEDELIG BRUNLIG FARVE!!
Derfor burde alle værne om de forskellige racers unikke egenskaber og ikke blande det hele til en stor brun kedelig farve!
okt 2005
jan 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 6 Emner: 57 Svar: 192
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 16 Emner: 58 Svar: 336
okt 2005
Og netop derfor bør vi bevare de racer der nu engang er istedet for at have så travle med at blande......
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 7 Emner: 7 Svar: 132
Killingerne vil ikke kunne få stamtavler, de vil ikke indgå i avlen som racekatte i fremtiden...
De vil ikke fjerne markedet for maincoon, for de, der vil have en maincoon, køber en maincoon og ikke en blandingskat!!
Men der findes mange mennesker som gerne vil have en blandingskat og de skal da have muligheden.
Det ville da svare til, at man inden for hesteavlen kun kunne kåre sine hingste i eet avlsforbund og så kunne de kun bruges til hopper af samme race...
Det ville være en trist fornøjelse for mig som hesteejer, da jeg ELSKER oldenborgeren, men finder den meget tung og har derfor købt en "blanding" mellem og fuldblod og har fået lige netop hesten for mig...
Sådan skal mennesker da også have lov til at have det med katte.
Igen vil jeg da gerne citere min gode veninde, som lige satte nogle ting på plads inde i mit hoved, da jeg sad og sang slageren og racerene katte og stamtavler, da hun lige spurgte mig, om det også var min holdning, når det gjaldt mennesker!!!!
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Der er forskel på kærlighedsforhold mennesker imellem, og så på om man vælger at blande to forskellige racer katte.
Ligegyldigt hvordan man vænner og drejer det, kan menneskeforhold og katteforhold aldrig blive det samme. Katten parrer sig udelukkende pga. formering. Mennesker af lyst og behov, og så er formering en sidegevinst hvis man ønsker det. (ja sådan er det jo nutildags)
Jeg mener da at det er lækkert med raceforskellene, og synes ikke at de skal blandes bevidst.
Huskattene er dejlige FOR SIG..
Racekatte er dejlige FOR SIG. Jeg ser ingen grund til at blande de to, ligegyldigt hvor dejlige katte der kommer ud af det. Det er også én af grundene til at opdræt er så svært. Man parrer jo også ud fra temperament og hvad der passer bedst sammen.
Synes at man skal passe på med at undervurdere opdrættere, og ægte racekatte.
Blot min mening.
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 7 Emner: 7 Svar: 132
Jeg undres ved flere ting i dit oplæg... Jeg kan ikke helt se, at opdrættere og racekattene bliver undervurderet, måske du vil uddybe det...
Der er ingen, der sammenligner forholdet mennesker imellem med kattenes... Men jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved holdningen, og det må man gerne nu til dags...
Selv har jeg både heste, hunde og katte.. Inden for alle tre kategorier har jeg både renracede og blandinger.. og jeg er meget glad for dem alle..
Jeg bliver noget provokeret af, at du skriver, at huskatte er dejlige for sig og racekatte er dejlige for sig, og at du ikke synes, at de skal blandes bevidst...
Så får jeg jo lige lyst til at nævne, at opdrættere blander racerne bevidst.. Hvordan mon burmillaen eksempelvis var blevet til... eller hvordan mon briten pludselig fik en maske, det var sikkert ikke efter en fastelavnsfest!!
Jeg har selv haft en dejlig brite hun, som havde en riex stamtavle... Hendes far var perser... Hun vandt ALT hun kom i nærheden af!
Og jeg har skam STOR respekt for alle disse opdrættere, som jeg har mødt gennem tiden, som har haft meget forarbejde med at skabe nye racer og nye farver...
Jeg har da selv haft en 'hovsa' kat, men den blev da neutraliseret og gjorde ingen skade i raceopdrættet. Og da der ikke er tale om stamtavler mv. i forhold til det udtalte ønske, så kan jeg ikke se panik nogensteder... For blandinger er også dejlige væsner..
spørgsmål om brunst.