4.664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fjerne kat klo Fjerne kat klo

Hej.
Jeg har en dejlig han kat der har poly poter på forbenene. De 2 ekstra kløer vokser helt vildt og vi har vores hus med at få dem klippet. Jeg er hunde angst for at klippe for meget af, så det er altså blevet for lange.
Kan man få dyrlægen til og fjerne de 2 klør ?
Hvad koster det ca ?
Kom gerne med jeres erfaringer omkring poly poter.

Hilsen Rikke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne kat klo
  • #2   2. maj 2011 Undskyld jeg vidste ikke at det var anstødende?
    Synes bare det er mere synd at vi skal kæmpe med ham hver gang og så ikke engang gøre det godt nok, nu hvor de er for lange.
    Ps. jeg anede ikke jeg havde fået en poly kat, men jeg gør det så godt jeg kan.

• #3   2. maj 2011 Jeg har også haft polykatte. De har dog ikke haft problemer med klørene, men jeg ville nok få dyrlægen til at klippe dem, og rådføre mig med ham/hende ang. pleje af klørene og klipning.

• #4   3. maj 2011 Man må heldigvis ikke fjerne kattes kløer herhjemme. Det er dyrplageri og i øvrigt ulovligt.

• #5   3. maj 2011 Vær endelig obs på de kløer - De kan vokse ind i poten.
    Er det "tommeltotter" eller en lille tå mellem de andre tæer?

• #6   3. maj 2011 Det er en tå mellem de andre tæer. Tomeltotten er fin den kan jeg godt få lov til at klippe. Jeg må få dyrlægen på banen.

• #8   3. maj 2011 Jeg er meget enig med Solveig, jeg ville tale med dyrlægen om det ikke var bedre at få den fjernet, fremfor at skulle udsætte katten for "overgreb" hver gang den skal klippes.

• #9   3. maj 2011 Hvis kloen er til gene for katten, kan og må den fjernes. Det skal du tage op med din dyrlæge. Er det "bare" neglen der vokser, er det selvfølgelig ikke begrundelse nok. Men jeg vil anbefale dig at tage til dyrlægen og får hende/ham til at tage en beslutning om det er det ene eller andet. Få evt dyrlægen til at vise dig hvor meget og hvordan du klipper kløerne.
    Jeg har osse et par stykker der ikke bryder sig om at få klippet klør, dem pakker jeg ind i et tæppe, så kun den pote, der skal klippes er fremme. Få evt en til at holde katten, så har du begge hænder fri. Og brug en ordenlig klosaks.

• #11   3. maj 2011 er det ikke bare at gøre det til en del af nusningen med katten ? når min kat får klippet kløer er det kun for lige at tage den yderste skarpe spids..
    og det får jeg oftest lov til når den ligger i mine arme eller foran mig ved computeren. men kan skal ikke tvinge den.

• #12   4. maj 2011 Hmm, troede aldeles ikke det var lovligt operativt at fjerne en kats kløer, altså "declawing"?? Men okay, måske har jeg ikke forstået hvad du mener med at få dem fjernet?

• #14   4. maj 2011 Hej .
    Ja, bare lige for en god ordens skyld så er det kun den vilde klo i mellem tommeltotten og den næste. Jeg har en rigtig klosaks, og den bruger jeg også på min lille hund, så er det på plads.Jeg har også kun en chance for at klippe den og det er når vi hygger, men så snart han mærker at jeg begynder at nusse efter den ekstra klo så vågner han og går eller bliver gal og går. For den kommer ikke frem når han ælter ud i luften.
    Mange tak for jeres indput, tror måske jeg kan prøve det med tæppet så jeg kan få begge hænder fri så jeg kan se noget ordenligt.
    Hilsen Rikke

• #15   4. maj 2011 Så vidt jeg har forstået så vokser denne klo ud imellem 2 tæer, og hvis det er tilfældet (som jeg har læst om før på et andet forum, hvor kløerne rent faktisk voksede ind i kattens trædepuder) så synes jeg det er helt ok at fjerne dem.

• #16   4. maj 2011 Okay, jeg har så heller ikke nogen erfaring med polykatte, så ved ikke om det er normalt at fjerne de ekstra kløer - tænkte bare at det måske mere var et spørgsmål om, at ejeren blev mere fortrolig med klipningen, det ville da være at foretrække frem for at skulle operere den væk?

Nå, men det må jo være dyrlægens vurdering.

Kommentér på:
Fjerne kat klo

Annonce