{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Hvordan er reglerne med vaccination? {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Jeg har en veninde som har en huskat. Hun er over 1 år gammel og er aldrig blevet vaccineret, fået ormekur eller noget som helst.. Jeg har sagt til hende at hun skal have hende vaccineret og neutraliseret og også indregistreret, da hun absolut ingenting har fået.. ( hendes grund til at den ikke er blevet vaccineret er, at det er en indekat, så den derfor ikke er udsat og ikke behøver det )

Så kommer mit spørgsmål så.. Kan hun tage til dr. dyr, og få hende neutraliseret og vaccineret, uden at have øremærke eller chip, eller skal hun have ordnet det først? Og hvad tror i det ville løbe op i, hvis hun nu skulle besøge dr. dyr?

(har lovet hende at spørge jer, da hun ikke har så meget forstand på det, eller er bruger nogen steder)

Håber i kan hjælpe! smiley Jeg vil så gerne have at hendes lille kat får noget beskyttelse - selvom hun er indekat!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er reglerne med vaccination?
  • #1   8. maj 2011 den skal ikke være nogen af delene det er ikke lovpligtigt... og ja hun kan sagtens tage den ned og blive vaccineret uden at den skal neutraliceres eller chippes..og igen hvis den bare skal neutraliceres behøver den heller ingen af de andre ting...

    men det er jo for dens helbered at den skal vaccineres for selvom den er indekat kan vi jo alle tage nogle bakterier med hjem til dyrene...


  • #2   8. maj 2011 Jeg gav 2400 kroner for neutralisering (hunkat), vaccination og chip. Jeg kan kun anbefale, at få katten mærket - også selvom katten er indekat. Der er jo ingen garanti for at den ikke stikker af.

  • #3   8. maj 2011 Tusind tak Mette, det vil jeg sige til hende! Og det er jo nemlig det, har også sagt til hende, at man aldrig ved hvor katten kunne samle noget op henne, selvom den går inde..

    Nej, lige præcis Maibritt! Ser også helst at den får hele baduljen, men nu må vi se, sagde at en neutralisering og vaccination kostede omkring 1000-1500 kr, og det synes hun ikke var så slemt, så jeg håber hun vil gøre det smiley


  • #4   8. maj 2011 Selv om det er en indekat er det dumt ikke at vaccinere. Hun kan selv slæbe noget skidt med hjem eller gæster kan. Derudover kan katten ved et uheld slippe ud. De penge er ikke værd at spare. At det så ikke er nødvendigt at vaccinere hvert år er så noget andet. Nogle dyrlæger anbefaler det, men min påstand er at det gør de for at tjene på besøget.
    Min venindes datter har eller rettere havde valgt det samme og sørme om hende indekat fik lopper og loppe-eksem og oveni osse øremider. De sidste gik den med i lang tid, da hun bare troede det var snavs i ørene. Den kom først i behandling da den havde fået voldsom betændelse, så det endte med at koste ca. 4000 kr.
    Jeg vil anbefale dig at sige til din veninde at hun skal få katten neutraliseret, øremærket/chippet og så få den vaccineret hvert andet år.
    Her og nu, hvis katten ellers er rask, skal hun regne med et sted mellem 2400 og 3000 for det hele. Det er nemlig noget dyrere at få en hunkat steriliseret end at få en hankat kastreret.


  • #5   8. maj 2011 Okay, tusind tak! Det må jeg nok hellere se at få sagt til hende i en rygende fart så... Det er meget godt med et "skræmme" eksempel, kunne nemlig ikke lige give et super godt eksempel på hvorfor den skulle vaccineres, udover at sige at der altså er mange smittefare, selvom hun er indekat...

    Men det må jeg hellere få sagt til hende smiley Kender i så nogle gode steder at få neutraliseret katten, her på sjælland? Vi bor begge i storkøbenhavn, og jeg kunne da også nyde godt at nogle gode råd, nu hvor jeg også selv snart får min egen lille guldklump smiley (min bliver dog neutraliseret og der hele før jeg får hende smiley )


  • #6   8. maj 2011 Ea: Jeg kender flere, der har god erfaring med Skovlund-Herlev dyreklinik v. Stig Feldballe.

  • #7   8. maj 2011 Jep, Dyreklinikken Skovlunde-Herlev - dygtige dyrlæger der virkelig ved noget om katte. Der er rart at komme både for to og firbende. Jeg har brugt klinikken i rigtig mange år

Kommentér på:
Hvordan er reglerne med vaccination?

Annonce