8.771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Skal en kat føde i fødekasse Skal en kat føde i fødekasse

Hej forum.. jeg skulle høre om en kat skal føde i en fødeseng eller man kan bruge en papkasse.. Er lidt forvirret får killinger om ca 3 uger.. Hved endnu ikke hvad der er bedst for min kat at føde i.. Håber i kan hjælpr mig så både min kat får en afslappet fødsel og mig som hendes hjælper..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal en kat føde i fødekasse
  • #2   9. maj 2011 jeg lader mine katte føde hvor de vil, stortset. helst i sofaen. da jeg også har et større overblik og mere plads og så lgger jeg gerne et håndklæde så der ikke kommer blod udover det hele.
    Og når hun så har født og er kommet til lidt krafter igen. kan du putte moren og killingerne ned i fødekassen.

• #3   9. maj 2011 Du kan sagtens bruge en ganske alm papkasse. Jeg har indtil nu brugt en flyttekasse (stor) som jeg har skåret den ene side (langside) væk i ca 15 cm højde. Der er flere steder her på kattegalleri.dk hvor du kan se hvordan andre har gjort det. Vælger du at bruge en alm papkasse er det osse fint, husk blot at dække toppen til da lyset stresser mormis og genere killingerne når de begynder at få øjne.

• #4   9. maj 2011 Ok.. Hvor lang tid skal de ligge i papkassen.. Må hun gå med mine andre katte eller skal hun være alene med killingerne.. skal jeg lave et lille hul i siden af papkassen.. vil i ikke tjekke min bruger og se om hun virkelig er gravid kan ikke finde ud af det.. men hun er meget tyk.. vil i prøve og kigge.. det er under foto albums

• #5   9. maj 2011 man er ikke i tvivl om at hun er gravid, og du skrev også den anden dag at du kunne mærke de små så er hun jo gravid

• #6   9. maj 2011 Ok.. ville være sikker på at var killinger i hende.. var ikke sikker på det var killinger i hende..

• #7   9. maj 2011 En stor flyttekasse, og så skære et hul til mormis.
    Det virker..

• #8   9. maj 2011 Mine killinger plejer at ligge i fødekassen længe, til de selv ikke gider være der mere, eller der ikke er plads. Den første tid er de på det værelse hvor de i ro og mag er blevet født og senere flytter de med ned i stuen. Den første lange tid har de begrænset plads, så det er nemt at overskue hvor de er og osse for at de kan nå at komme på kattebakke. Det skal så lige siges at vi mennesker nærmest flytter med rundt i de forskellige rum. Uanset hvilket rum de er i, så har de masser af huler, hængekøjer osv, så finder de efterhånden selv ud af hvad de synes bedste om.
    Det virker måske som et lidt rodet og uoverskuelig forklaring, men det er sådan jeg bedste kan forklare det.
    Når killingerne begynder at futte rundt, skal du være meget opmærksom på om der er noget de kan komme til skade med. Ledninger, de kan bide i, er livsfarlige og skal gemmes væk. osv.

• #9   9. maj 2011 Ok.. Nu har jeg købt en flytte kasse og har lavet et lille hul til hun kan gå igennem.. Hun ligger derind nu og sover.. Betyder det at de er et sted hun ville føde..

• #10   9. maj 2011 hun kan nå at skifte mening mange gange. Jeg har altid flere muligheder, men nogen gange vælger en hunkat at føde steder der ikke lige er så smart. det kan være i bunden af et skab, eller i din seng eller under osv osv.

• #11   9. maj 2011 Ok.. Må lige holde øje med hende.. hun har nogle gange en sjov ide..

• Marianne M
    Marianne M Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #12   1. aug 2017 Hvordan får jeg min kat til at bruge sin fødekasse ?
    Min kat fødte for 9 dage 5 killinger i min seng. 6 timer efter flyttede jeg kat og killinger ind i stuen i en stor papkasse.
    Det gik godt i 2 dage,men på.3. dagen flyttede hun dem tilbage på gulvet for enden af min seng.
    Uanset hvor mange gange jeg ligger dem tilbage i kassen,flytter hun dem tilbage. Hvad gør Jeg?
    ?? Bekymret kattemor ejer. Marianne

• #14   2. aug 2017 Jeg brugte en banankasse som jeg havde fået i Aldi! Den blev foret med tæpper og til sidst et lagen.

Kommentér på:
Skal en kat føde i fødekasse

Annonce