Allergisk overfor cigaretrøg! RYGESTOP HJÆLP??? {{forumTopicSubject}}
Jeg render lidt rundt og overvejer, om min kat Oscar mon er allergisk overfor mine cigaretter når jeg ryger dem. Egentlig fordi at når det er jeg har røget to - tre cigaretter, begynder han at snotte og komme med små nys. Hvis jeg ryger mere end fem, får han det faktisk talt ret skidt. Af den årsag er jeg begyndt kun at ryge udendørs, hvor han ikke er.
Altså en ting er jeg i forvejen prøver på at stoppe med at ryge, men hvis han er allergisk overfor dem er jeg jo sådan set tvunget til, hvis jeg gerne vil beholde ham. Og det vil jeg jo gerne!!
Nogle der kender til nogle rigtig gode metoder der kan hjælpe mig med at stoppe med at ryge, sådan ret hurtigt gerne?
Ved godt man kan få nogle piller hos lægen, men dem må jeg ikke få da de går stik imod den medicin jeg i forvejen er på, og får den medicin til at virke modsat end den skal.
Hypnose er jeg heller ikke meget for, da jeg ikke lgiefrem har en al for nem fortid i bagagen og ikke har lyst til at risikere at der bliver revet op i noget af det under en hypnose.
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 237
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Ps jeg har røget i over 35 år.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Så har jeg prøvet det dersens plaster. Det irriterer mig ad pommeren til, fordi jeg godt kan lide at lave noget, men plasteret begynder at falde af når jeg begynder at blive varm i kroppen og min hud begynder at udskille sved.
Nicorette tyggegummi, får jeg totalt fnidder af, for det eneste det hjælper på er at få det til at kilde som vanvittigt i mine ører, så jeg til sidst er ved at grave hele min øregang ud med en vatpind for at få det til at stoppe med at kilde.
Gulerødder kan jeg godt lide.
Vil prøve en gang som Marianen siger, at holde mig fra at tage en cigaret ud fra lyst, og så tag og gnaske en gulerød i stedet. Se om det kan hjælpe mig! Skal bare lige have fat i nogle gulerødder, for jeg brugte de sidste jeg havde til min aftensmad her i går, sammen med rødbederne.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Derud over er det smart at børste tænder når man har lyst til at ryge , for man har normalvis ikke lyst til at ryge lige efter man har børstet tænder
sep 2010
Min storesøster er allergisk overfor cigaretrøg, og det startede faktisk på samme måde som de signaler Oscar udsender når jeg begynder at ryge. Med at han snotter meget og begynder at nyse. Min søster er bare gået hen og er blevet så allergisk overfor det, at hendes vejrtrækning simpelthen lukker i.
Så, det er dels for mig, for min egen og for mit helbreds skyld jeg gerne vil stoppe. Men så sandelig også for Oscars skyld og for mit samvær med min families skyld. Så det er derfor meget vigtigt for mig, at jeg lærer at stoppe helt og holdent med at ryge.
sep 2010
Et lille spørgsmål til jer der har prøvet den. Giver den kilden i ørerne, som fx. nicorette tyggegummier? Eller hvordan er det?
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 52 Svar: 279
feb 2010
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
Kender en som brugte den og hun kvitet smøgerne helt samt min mor er os på den og har heller ikk røget en rigtig siden..
sep 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
(så er det skrevet, så nu skal jeg have fingeren ud).
feb 2010
mar 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
mar 2011
mar 2015
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 1
Allergisk overfor cigaretrøg! RYGESTOP HJÆLP???