{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.775 visninger | Oprettet:

Allergisk overfor cigaretrøg! RYGESTOP HJÆLP??? {{forumTopicSubject}}

Jeg render lidt rundt og overvejer, om min kat Oscar mon er allergisk overfor mine cigaretter når jeg ryger dem. Egentlig fordi at når det er jeg har røget to - tre cigaretter, begynder han at snotte og komme med små nys. Hvis jeg ryger mere end fem, får han det faktisk talt ret skidt. Af den årsag er jeg begyndt kun at ryge udendørs, hvor han ikke er.

Altså en ting er jeg i forvejen prøver på at stoppe med at ryge, men hvis han er allergisk overfor dem er jeg jo sådan set tvunget til, hvis jeg gerne vil beholde ham. Og det vil jeg jo gerne!!

Nogle der kender til nogle rigtig gode metoder der kan hjælpe mig med at stoppe med at ryge, sådan ret hurtigt gerne?

Ved godt man kan få nogle piller hos lægen, men dem må jeg ikke få da de går stik imod den medicin jeg i forvejen er på, og får den medicin til at virke modsat end den skal.
Hypnose er jeg heller ikke meget for, da jeg ikke lgiefrem har en al for nem fortid i bagagen og ikke har lyst til at risikere at der bliver revet op i noget af det under en hypnose.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergisk overfor cigaretrøg! RYGESTOP HJÆLP???
  • #1   29. maj 2011 Hvis du kan lide gulerødder så skræl nogen og hvergang du har lyst til en cigaret så spis en gulerod gjore jeg engang da jeg skulle holde op smiley

• #2   29. maj 2011 Jeg har skåret mit forbrug drastisk ned fra ca 50 om dagen og så til omkring 10. Jeg tog beslutningen at skulle jeg ryge, så skulle det være for at nyde smøgen og ikke bare sidde med den fx her ved pc'en og lade det meste ryge sig selv. Jeg har osse lagt pakken sådan at jeg skal rejse mig for at tage en. og jeg røg kun en halv. Derudover har jeg skiftet til Blue Note, som er en cigarillos med filter, der endda kun koster 17 kr for 20 stk. De går ud af sig selv, hvilket er en stor fordel, hvis man sidder foran skærmen, den ene eller anden. Der går et par dage inden man har vænnet sig til dem. Jeg satte osse en tid på der SKULLE gå mellem hver gang jeg skulle ryge. Det overholdt jeg i 2-3 uger og nu ryger jeg bare når jeg føler trang og alligevel ligger jeg på omkring 10 om dagen. Noget andet der er vigtigt er at du fjerner de smøger der er såkaldt vanesmøger og kun ryger der hvor du absolut synes at du fortjener den og kan nyde den. Jeg forsøgte osse med tyggegummi, men det hjalp ikke. Nu har jeg besluttet at få de piller, der skulle være ret effektive til at komme af med de sidste ca 10. Held og lykke, kan jeg kan du osse.
    Ps jeg har røget i over 35 år.

• #4   29. maj 2011 Det jeg har prøvet ind til videre. Kold tyrker, det gik ad H*** til rent ud sagt. Efter 6 timer var jeg så rygetrængende at jeg nærmest talt gik amok, bare for at finde bare et lille bitte stykke skod jeg kunne pimpe lidt på.

Så har jeg prøvet det dersens plaster. Det irriterer mig ad pommeren til, fordi jeg godt kan lide at lave noget, men plasteret begynder at falde af når jeg begynder at blive varm i kroppen og min hud begynder at udskille sved.

Nicorette tyggegummi, får jeg totalt fnidder af, for det eneste det hjælper på er at få det til at kilde som vanvittigt i mine ører, så jeg til sidst er ved at grave hele min øregang ud med en vatpind for at få det til at stoppe med at kilde.

Gulerødder kan jeg godt lide. smiley De smager godt!

Vil prøve en gang som Marianen siger, at holde mig fra at tage en cigaret ud fra lyst, og så tag og gnaske en gulerød i stedet. Se om det kan hjælpe mig! Skal bare lige have fat i nogle gulerødder, for jeg brugte de sidste jeg havde til min aftensmad her i går, sammen med rødbederne.

• #6   29. maj 2011 E- cigaretten kan varmt anbefales smiley Den hjalp mig til rygestop .
    Derud over er det smart at børste tænder når man har lyst til at ryge , for man har normalvis ikke lyst til at ryge lige efter man har børstet tænder smiley

• #8   29. maj 2011 Altså der er flere grunde til jeg gerne vil stoppe med at ryge.Min far har astma og KOL, så cigaretrøg og ham er ikke ligefrem den fedeste cocktail. Jeg har en gang prøvet at have min far halvt bevidstløs på gulvet, på grund af et KOL-anfald. Det NÆGTER JEG simpelthen at opleve nogensinde igen!!!!!
    Min storesøster er allergisk overfor cigaretrøg, og det startede faktisk på samme måde som de signaler Oscar udsender når jeg begynder at ryge. Med at han snotter meget og begynder at nyse. Min søster er bare gået hen og er blevet så allergisk overfor det, at hendes vejrtrækning simpelthen lukker i.

Så, det er dels for mig, for min egen og for mit helbreds skyld jeg gerne vil stoppe. Men så sandelig også for Oscars skyld og for mit samvær med min families skyld. Så det er derfor meget vigtigt for mig, at jeg lærer at stoppe helt og holdent med at ryge.

• #9   29. maj 2011 Tror jeg vil prøve den E-cigaret der. Den lyder til at være rigtig god.

Et lille spørgsmål til jer der har prøvet den. Giver den kilden i ørerne, som fx. nicorette tyggegummier? Eller hvordan er det?

• #10   29. maj 2011 Min kat er også møg allergisk, og jeg ryger altså udenfor kan ikke helt stoppe desværre..... MEn ja der er e-cigaretter og så er nder nikotin plaster og tyggegummi og alt det der:)

• #11   29. maj 2011 Nej Karen, min søn bruger den og er en god hjælp for ham.

• #13   29. maj 2011 Mange apoteker har gratis rygestop kursuser smiley

• #14   29. maj 2011 el cig - er et god måde for en del og den har kun få skadelige stoffer frem for en cigaret der har flere 100.. Men den kan være lidt dyr i indkøb da man jo lgie skal have det rette lager hjem, da de jo skal lades op når batteriet er dødt..

Kender en som brugte den og hun kvitet smøgerne helt samt min mor er os på den og har heller ikk røget en rigtig siden..

• #16   29. maj 2011 Jeg har ikke så mange penge tilbage for den her måned. Så resten af måneden, i morgen og i overmorgen, vil jeg bare prøve og holde igen og bare æde gulerødder og så her på tirsdag købe de der e-cigaretter og flere gulerødder. Jeg tror jeg vil forsøge mig på den måde! Sammen med viljestyrke.

• #17   29. maj 2011 Jeg har længe villet starte med E-cigaret, men det er en hel videnskab med diverse væsker og grej :S, og bestillingen har også voldt mig problemer. Men I DAG skal det være!
    (så er det skrevet, så nu skal jeg have fingeren ud).

• #18   29. maj 2011 Hep Hep Tinka, jeg krydser fingre for dig. Kan jeg sætte forbruget så langt ned som jeg har kan alle. Det med noget mellem fingrene troede jeg ville blive det største problem, men det har det faktisk ikke været på noget tidspunkt.

• #19   29. maj 2011 Man kan købe e-cigaretter i netto 100 kr smiley filtre er vist billigere

• #20   29. maj 2011 Jeg har sådan en netto-e-cigaret, men der er ikke nikotin i dem, man kan købe i dk. (for det er forbudt at sælge nikotinvæske i dk :S).

• #21   29. maj 2011 Når okay havde jeg ikke lige set smiley

• #22   5. mar 2015 to ord . stærk lakrids

Kommentér på:
Allergisk overfor cigaretrøg! RYGESTOP HJÆLP???

Annonce