6.787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Suuuk..Skader i haven. Suuuk..Skader i haven.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over adskellige skader som pt. åbenbart har reder eller unger i min have....De LARMER så man skulle tror det var løgn...Og det er uafbrudt...Det er aller første gang i mit liv jeg ville ønske jeg havde en slangebøsse...
Jeg elsker ellers at side ude under mit store kirsebærtræ, for der er både sol og skygge, men de sidder i træet og kæfter op lige over mit hovede...Det har snart stået på 1 uge nu...Desværre er de alt for store til at kattene kan tage kampen op med dem og jage dem væk, det er tvært imod kattene som dårlig kan gå nogen steder før der er et par som styrt dykker ned i hovedet på dem...
Nej må jeg så be om solsorte i stedet for med deres lille advarselslyd...Men solsortene er desværre fordrevet og ders unger og æg taget af skaderne...
`Det er sidste vinter jeg har fodret de skader...Der bliver alt for mange af dem og det på alle andre arters bekostning. Suuuk.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suuuk..Skader i haven.
  • #1   4. jun 2011 Man 'bør' være glad for skader i haven, hvis de bygger rede er det et tegn på, at jeres have er fugle-venlig.
    Vi har også skader, der yngler men også solsorte, stære, mejser, musvitter, grå- og skovspurve samt diverse sangere.
    smiley
    Pia, Charley og Chili

• #2   4. jun 2011 Kristine - tror du ikke snarere, det er rågerne, som er et problem i din kommune?

Personligt holder jeg meget af skaderne. Det er en flot, klog fugl, der er en del af fødekæden, der ikke kan undværes. Ganske vist snupper de fugleunder og æg, når de kan se deres snit til det, men gjorde de det ikke, ville der være alt for mange småfugle i "overskud", og de ville dø af sult om vinteren. Det samme gør det søde egern, men det tænker man nok ikke så meget over.

Hos mig deler de troligt tørfoder med vildmisserne, men de tager et næbfuld foder, smider det op i vandskålen og tager det først op igen, når det er blevet blødt. Smart ikke?

Hvad angår "larmen" fra dem i ynglesæsonen, så foretrækker jeg den frem for lyden af diverse motordrevne haveredskaber.

• #3   4. jun 2011 Jeg er helt enig med Mega.

• #4   5. jun 2011 Ja jeg synes fuglen som sådan er smuk...Meen den har fordrevet alle de andre små fugle fra min have, og det alene fordi jeg fodrede dem i den forgangne hårde vinter....Så er der for mange af dem som overlever er min erfaring...Jeg har nemlig dummet mig een gang tidligere...
    Nåh men roen har igen sænket sig i min dejlige have...tror skadeungerne er så store nu, at forældrene lader dem klare sig selv.

• #6   5. jun 2011 Tak Felis på skadernes vegne smiley

• #7   6. jun 2011 Felis....Nå men så må det jeg med mine egne øjne har set af slagsmål ved solsortereder, og bagefetyr ægge spisning og så fugleunge spisning.....Det må jeg have drømt.....
    Nej og atter nej, jeg samler ikke på skader til næste år, jeg vil have mine småfugle kan yngle i nogenlunde fred...Jeg tor der i år har været 3 par ynglende skader alene i min have, og de spiser altså en del skal jeg så hilse og sige....

• #8   6. jun 2011 Måske skal jeg invitere videnskaben til at slå sig ned i min have til næste år....Så kan de få syn for sagen....
    Desuden så er deres reder nogle monster store nogen....

Kommentér på:
Suuuk..Skader i haven.

Annonce