1.491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

pas på jeres katte i nr. sundby pas på jeres katte i nr. sundby

Jeg var til fest igår hvor en person begynder at fortælle om sin nabo og hans problemer med at kattene spiste hans fisk, hans løsning var.....

at sætte mårfælder op i haven og køre dem over på den anden side af fjorden så de ikke kunne finde hjem igen, da jeg gik helt amok og råbte temmelig højt af ham ville han ikke fortælle mere om hvordan de katte så ud og hvor mange det var sket for..

Så bare en opfordring til jer der bor i nærheden af byageren i nr. sundby..

PAS PÅ JERES KATTE...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pas på jeres katte i nr. sundby
  • #1   5. jun 2011 Ja Heidi, der findes rigtigt mange stupide og ondskabsfulde mennesker og lige så mange ondskabsfulde måde at mishandle en kat på. Jeg kan selvfølgelig godt forstå at manden synes det er skide træls at miste sine fisk, de er jo ikke helt billige. Man kan sige at han så kan ligge et net over havedammen, men på den anden side er det vel heller ikke fair at han skal have udgifter på at andre ikke vil holde deres kæledyr ude af hans matrikkel. Denne tåbelige lov vi har siger jo ikke at man skal holde sin kat på egen grund, kun at den skal holdes ude af andres. Jeg ved godt at dette nu munder ud i den evindelige diskussion om at katte er frie fugle og åbenbart har større behov og rettighed til at være fritgående end andre dyr, hvilket jeg mener er noget bavl. Problemer med katte, som den mand har og rigtigt mange andre osse, er med til at lægge katte og katte-ejere for had. Mange boligselskaber forbyder direkte katte og selv private udlejere vil heller ikke have dem inden for dørene. Simpelthen for at undgå ballade lejerne imellem men osse fordi der stadig menes at katte ødelægger karme og vægge osv. Jeg har spurgt forskellige og har selv siddet i afdelingsbestyrelse og modtaget klager fra mine medbeboere, som regel gik det på andres katte. Jeg synes det er kedeligt at løse katte i den grad er med til at ødelægge andres mulighed for at have kat/te og endnu mere kedeligt er det at det kan få mennesker til at udtænkte grusomme måder at bortskaffe disse katte.
    Men godt du advarer Heidi, så er der da mulighed for at folk i Nr. Sundby kan tage deres forholdsregler, så deres kat ikke forsvinder på mystisk vis.

• #2   5. jun 2011 Jeg er helt enig med dig, Marianne ;0)...det er måden han gør det på jeg ikke kan li, han advarer heller ikke ejerne først..

• #3   5. jun 2011 Jeg bryder mig bestemt heller ikke om måden, men det kan være han slet ikke aner hvem der ejer kattene. Jeg vil bestemt ikke tage ham i forsvar, men det kan jo osse være han har forsøgt og ejeren er ligeglad. Det er jo svært at sige. De eneste uskyldige i denne sammenhæng er kattene det går ud over.
    Desværre er det jo helt umuligt at få Aalborg kommune til at fjerne kattene når der opstår den slags problemer.

• #4   5. jun 2011 Fortæl det er så bedre at han indlevere dem på et internat.

Jeg ville personligt selv indfange og så efterlyse ejeren, når ejeren så hentede katten ville jeg gøre opmærksom på , at næste gang indlevere jeg den til politiet

• #5   5. jun 2011 Nu var det hans nabo jeg snakkede med og han mente godt at de vidste hvem ejeren var..

Jeg sagde netop til ham at der var andre muligheder, om han så satte den på døren til et internat er bedre end at efterlade den ved motorvejen.

men samtalen sluttede brat da jeg gav min mening til kende...

• #6   5. jun 2011 Sommetider kan jeg komme i tvivl om at de mennesker bare fortæller det for at provokere en katteelsker.
    Men det er da godt at jeg ikke bor i Nr. Sundby hvis der virkelig også dér bor sådan en - ja jeg tror ikke jeg vil sætte ord på hvad han er for en, for det er ikke pæne ord!

• #7   5. jun 2011 Heidi:
    Du var jo bedrevidende i den diskussion, hvorfor du nok burde have rådgivet ham istedet for at blive sur. Det kom der jo nok ikke så meget ud af.

Du kunne jo have fortalt ham, at han skulle advare naboen før katten eller kattene bliver indfanget. Når de er indfanget skal de aflives hurtigt og effektivt af uddannet person og ikke bare køres et fremmed sted hen.

Hvis ikke han i forvejen har jagttegn, så kunne han også tage dette, hvilket giver ham ret til selv at skyde katten. Så er det problem ude af verden... smiley

Han kunne også finde lidt inspiration i artiklen her:
    http://lokalavisen.dk/advarsel-naboen-maa-godt-skyde-din-kat-/20110512/artikler/110519675/1265

Du må gerne give beskeden videre... smiley

Husk at komme ud og nyde solen i dag... smiley

• #8   5. jun 2011 jamen så det jo igen at han har jo hans ret på hans side, da vi bare skal sørge for at holde vores katte på vores matrikel..... men måden han gør det på er ikk ok:( stakkels katte

• #9   5. jun 2011 Jeg ville godt nok også blive harm var det mine elskede guldfisk - de betyder sikkert lige så meget for ham som kattene for os.

Metoden for at blive fri for andres dyr kan diskuteres - men jeg kender desværre kun alt for godt den afmagt (og jeg elsker katte). Sagt på den pæneste måde jeg kan, de færreste katteejere er lydhøre og mener det er kattens ret og bl, bla, bla.

Hold dog for pokker jeres katte hjemme - og lad være med at blive så ophidsede over andre ikke gider ha' dem på deres enemærker - det gider jeg nem'li' heller ikke!

• #10   5. jun 2011 Nej det er ikke OK, men det er sørme da heller ikke ok at genere andre med sit valg af kæledyr og måden at holde det på. Og Ja Lonnie, jeg er bekendt med din boligsituation, og jeg er ikke i tvivl om at du gør det, du mener er bedst for dine katte. Men samtidig kan jeg osse sagtens følge dem der bliver frustreret over at skulle rydde op efter andres katte/kæledyr eller som ham i Nr. Sundby der får ædt sine kæledyr i dette tilfælde fisk.
    I bund og grund er det kun nogle af katte-ejerene der har den holdning at deres kæledyr/katte bør og må færdes frit. Jeg fatter slet ikke den holdning, da alle dyr oprindeligt levede frit. Med den holdning må man så erkende at man ikke kan give katten de forhold man mener er de rigtige og så lade være med at få kat. Af samme årsag som nogle mener det er synd at holde fugle i fangenskab.

• #12   5. jun 2011 "Nej for det er slet ikke tilladt en jæger at skyde inden for tættere bebygget områder/byer, landsbyer o.s.v.."

Det har jeg vist heller ikke skrevet nogle steder?

Hvis manden kan indfange kattene og køre dem et fremmed sted hen, kan han også, såfremt han er udstyret med et jagttegn, finde et passende sted at skyde dem... smiley

• #13   5. jun 2011 Enig Felis!
    Glenn: Er vi ikke lidt langt ude??????????

• #14   5. jun 2011 Jeg opsummerer blot mulighederne for personen med fiskene smiley

• #16   5. jun 2011 Felis:

Den eneste, der har gang i ordkløveriet, er dig. Synes dog du skal holde dig til kryds og tværs i familiejournalen i stedet for at spilde din tid på at ligge ord i munden på mig.

Jeg har ikke skrevet nogle steder, at man kan skyde en kat, hvor som helst, man har lyst til det. Jeg har derimod skrevet, at har man uønskede katte på sin ejendom kan de efter advarsel bortskaffes ved aflivning hos uddannet person eller ved skydning af sagkyndig person (person med jagttegn). Endvidere har jeg linket til en artikel, der så flot uddyber dette.

Så håber jeg alle misforståelser er ryddet af vejen, såfremt der skulle sidse flere seniorborgere og læse med :-))))

• #17   5. jun 2011 Glenn, det gjorde jeg jo også men det var jo naboen jeg snakkede med, så jeg tror sgu ikke min rådgivning kommer videre fra ham..
    mine svigerforældre bor på vejen ved siden og deres guldfisk blev ædt af en fiskehejre, så de satte net over deres bassin for at beskytte dem....hvem ved om det er den der også har været på spil der?
    Min pointe med denne tråd er ikke om det er iorden med fritløbende katte men måden nogle folk vælger at løse problemet på, jeg har da prøvet at stå her med en fremmed hund, den kunne jeg da ikke finde på at køre et fremmed sted, så jeg ringede rundt for at finde ud af hvem der ejede den..

• #18   5. jun 2011 Lars C

"Glenn P mon ikk bare du skulle lave kryds & tværs i steden for og vær så dum og høre på du kan da i det mindste tale pænt"

Jeg skal beklage, jeg ikke fremstår særlig intelligent med mine indlæg. Vi må have mere tilfælles, end du selv tror. smiley

• #19   5. jun 2011 Jeg ved ikke lige hvemn der er dum - der er ihvertfald nogen der skriver noget dumt og nedladende - ikke første gange iøvrigt ...

• #20   5. jun 2011 Heidi

"Min pointe med denne tråd er ikke om det er iorden med fritløbende katte men måden nogle folk vælger at løse problemet på"

Nu afspringer problemstillingen sig netop af, at nogen har valgt at have fritgående katte. Ellers havde manden måske haft sine fisk endnu. Derfor skriver jeg også, som jeg gør.

Det er også ubehageligt at skulle fortælle sin nabo, hvor irriterende vedkommendes kat er. Det giver ikke altid god karma og kan medfører en masse ballade.

Jeg spørger tit mig selv, hvorfor det er, at flere kattejere ikke er deres ansvar bevidst, når de har katten som kæledyr og som f.eks.:
    - Vurderer om stedet hvor de bor egner sig til at have fritgående katte
    - Har en dialog med omgivelserne omkring kattene, herunder spørge sine omgivelser, om ens katte er til gene, eller om det er iorden, at man har en fritgående kat i nabolaget
    - Drøfte forholdsregler for, hvad man gør, hvis katten bliver en gene
    - Neutraliserer katten
    - Overvejer indhegning - evt. med hjælp fra omgivelserne
    - osv..

At være sit ansvar bevidst som katteejer ville spare omgivelserne for mange problemer, og de der måtte komme og er, ville kunne løses i fællesskab.

Flere at ovenstående eksempler koster dog penge, og der oplever jeg desværre at folk hellere vil være "ligeglade" med sine omgivelser. Dette lader omgivelserne så gå udover katten med alle disse sørgelige eksempler, der tit dukker op herinde.

I sidste ende mener jeg ansvaret for alt det her ligger hos ejerne og ikke personen, som føler sin ejendomsret overtrådt.

• #22   5. jun 2011 Lars C

"det eneste du og jeg har tilfeldes er at vi begge er homo sapiens og derefter så stoppe den oss !"

Så kan jeg ånde lettet op igen.. smiley

• #23   5. jun 2011 Felis

"Og så må jeg skuffe dig...jeg læser ikke Familie Journalen, så du kan godt spare dine nedladende ubehøvletheder hver gang der er nogen der enten skriver noget der ikke lige passer dig eller hvis nogen tillader sig at fastholde dig på dine egne udsagn"

Nu er det ikke mig, som ligger ord i munden på dig. Og jeg provokerer selvfølgelig tilbage, når jeg føler mig provokeret...

Dine citater har jeg allerede svaret dig på, så der vil jeg spare mig for yderligere gentagelser.

• #24   5. jun 2011 er vi ikke alle sammen voksne mennsker der lige må snakke pænt til hinanden?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #25   5. jun 2011 Vær venlig at holde en god tone. Tak

• #26   5. jun 2011 Hvor ligger denne adresse henne i nøresundby.. ja jeg bor i nørresundby..

• #27   5. jun 2011 hallooo...dette var bare ment som en advarsel til dem som bor i området....

• #28   5. jun 2011 Ok..

Kommentér på:
pas på jeres katte i nr. sundby

Annonce