1.491 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
pas på jeres katte i nr. sundby pas på jeres katte i nr. sundby
Jeg var til fest igår hvor en person begynder at fortælle om sin nabo og hans problemer med at kattene spiste hans fisk, hans løsning var.....
at sætte mårfælder op i haven og køre dem over på den anden side af fjorden så de ikke kunne finde hjem igen, da jeg gik helt amok og råbte temmelig højt af ham ville han ikke fortælle mere om hvordan de katte så ud og hvor mange det var sket for..
Så bare en opfordring til jer der bor i nærheden af byageren i nr. sundby..
PAS PÅ JERES KATTE...
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men godt du advarer Heidi, så er der da mulighed for at folk i Nr. Sundby kan tage deres forholdsregler, så deres kat ikke forsvinder på mystisk vis.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
feb 2010
Desværre er det jo helt umuligt at få Aalborg kommune til at fjerne kattene når der opstår den slags problemer.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Jeg ville personligt selv indfange og så efterlyse ejeren, når ejeren så hentede katten ville jeg gøre opmærksom på , at næste gang indlevere jeg den til politiet
okt 2009
Jeg sagde netop til ham at der var andre muligheder, om han så satte den på døren til et internat er bedre end at efterlade den ved motorvejen.
men samtalen sluttede brat da jeg gav min mening til kende...
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Men det er da godt at jeg ikke bor i Nr. Sundby hvis der virkelig også dér bor sådan en - ja jeg tror ikke jeg vil sætte ord på hvad han er for en, for det er ikke pæne ord!
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Du var jo bedrevidende i den diskussion, hvorfor du nok burde have rådgivet ham istedet for at blive sur. Det kom der jo nok ikke så meget ud af.
Du kunne jo have fortalt ham, at han skulle advare naboen før katten eller kattene bliver indfanget. Når de er indfanget skal de aflives hurtigt og effektivt af uddannet person og ikke bare køres et fremmed sted hen.
Hvis ikke han i forvejen har jagttegn, så kunne han også tage dette, hvilket giver ham ret til selv at skyde katten. Så er det problem ude af verden...
Han kunne også finde lidt inspiration i artiklen her:
http://lokalavisen.dk/advarsel-naboen-maa-godt-skyde-din-kat-/20110512/artikler/110519675/1265
Du må gerne give beskeden videre...
Husk at komme ud og nyde solen i dag...
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 52 Svar: 279
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Metoden for at blive fri for andres dyr kan diskuteres - men jeg kender desværre kun alt for godt den afmagt (og jeg elsker katte). Sagt på den pæneste måde jeg kan, de færreste katteejere er lydhøre og mener det er kattens ret og bl, bla, bla.
Hold dog for pokker jeres katte hjemme - og lad være med at blive så ophidsede over andre ikke gider ha' dem på deres enemærker - det gider jeg nem'li' heller ikke!
feb 2010
I bund og grund er det kun nogle af katte-ejerene der har den holdning at deres kæledyr/katte bør og må færdes frit. Jeg fatter slet ikke den holdning, da alle dyr oprindeligt levede frit. Med den holdning må man så erkende at man ikke kan give katten de forhold man mener er de rigtige og så lade være med at få kat. Af samme årsag som nogle mener det er synd at holde fugle i fangenskab.
sep 2007
Det har jeg vist heller ikke skrevet nogle steder?
Hvis manden kan indfange kattene og køre dem et fremmed sted hen, kan han også, såfremt han er udstyret med et jagttegn, finde et passende sted at skyde dem...
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Glenn: Er vi ikke lidt langt ude??????????
sep 2007
sep 2007
Den eneste, der har gang i ordkløveriet, er dig. Synes dog du skal holde dig til kryds og tværs i familiejournalen i stedet for at spilde din tid på at ligge ord i munden på mig.
Jeg har ikke skrevet nogle steder, at man kan skyde en kat, hvor som helst, man har lyst til det. Jeg har derimod skrevet, at har man uønskede katte på sin ejendom kan de efter advarsel bortskaffes ved aflivning hos uddannet person eller ved skydning af sagkyndig person (person med jagttegn). Endvidere har jeg linket til en artikel, der så flot uddyber dette.
Så håber jeg alle misforståelser er ryddet af vejen, såfremt der skulle sidse flere seniorborgere og læse med :-))))
okt 2009
mine svigerforældre bor på vejen ved siden og deres guldfisk blev ædt af en fiskehejre, så de satte net over deres bassin for at beskytte dem....hvem ved om det er den der også har været på spil der?
Min pointe med denne tråd er ikke om det er iorden med fritløbende katte men måden nogle folk vælger at løse problemet på, jeg har da prøvet at stå her med en fremmed hund, den kunne jeg da ikke finde på at køre et fremmed sted, så jeg ringede rundt for at finde ud af hvem der ejede den..
sep 2007
"Glenn P mon ikk bare du skulle lave kryds & tværs i steden for og vær så dum og høre på du kan da i det mindste tale pænt"
Jeg skal beklage, jeg ikke fremstår særlig intelligent med mine indlæg. Vi må have mere tilfælles, end du selv tror.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
sep 2007
"Min pointe med denne tråd er ikke om det er iorden med fritløbende katte men måden nogle folk vælger at løse problemet på"
Nu afspringer problemstillingen sig netop af, at nogen har valgt at have fritgående katte. Ellers havde manden måske haft sine fisk endnu. Derfor skriver jeg også, som jeg gør.
Det er også ubehageligt at skulle fortælle sin nabo, hvor irriterende vedkommendes kat er. Det giver ikke altid god karma og kan medfører en masse ballade.
Jeg spørger tit mig selv, hvorfor det er, at flere kattejere ikke er deres ansvar bevidst, når de har katten som kæledyr og som f.eks.:
- Vurderer om stedet hvor de bor egner sig til at have fritgående katte
- Har en dialog med omgivelserne omkring kattene, herunder spørge sine omgivelser, om ens katte er til gene, eller om det er iorden, at man har en fritgående kat i nabolaget
- Drøfte forholdsregler for, hvad man gør, hvis katten bliver en gene
- Neutraliserer katten
- Overvejer indhegning - evt. med hjælp fra omgivelserne
- osv..
At være sit ansvar bevidst som katteejer ville spare omgivelserne for mange problemer, og de der måtte komme og er, ville kunne løses i fællesskab.
Flere at ovenstående eksempler koster dog penge, og der oplever jeg desværre at folk hellere vil være "ligeglade" med sine omgivelser. Dette lader omgivelserne så gå udover katten med alle disse sørgelige eksempler, der tit dukker op herinde.
I sidste ende mener jeg ansvaret for alt det her ligger hos ejerne og ikke personen, som føler sin ejendomsret overtrådt.
sep 2007
"det eneste du og jeg har tilfeldes er at vi begge er homo sapiens og derefter så stoppe den oss !"
Så kan jeg ånde lettet op igen..
sep 2007
"Og så må jeg skuffe dig...jeg læser ikke Familie Journalen, så du kan godt spare dine nedladende ubehøvletheder hver gang der er nogen der enten skriver noget der ikke lige passer dig eller hvis nogen tillader sig at fastholde dig på dine egne udsagn"
Nu er det ikke mig, som ligger ord i munden på dig. Og jeg provokerer selvfølgelig tilbage, når jeg føler mig provokeret...
Dine citater har jeg allerede svaret dig på, så der vil jeg spare mig for yderligere gentagelser.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 52 Svar: 279
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
okt 2009
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
pas på jeres katte i nr. sundby