1.250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Tænder - igen! Tænder - igen!

Jeg er altså nødt til at samle viden om tænder for jeg tror at det er galt med tænderne herhjemme - igen!
Jeg har fået at vide at det er genetisk bestemt tandkødsbetændelse og han får Immunocare - hvilket han er helt vild med.
Jeg synes ikke at han skal have mere penicilin end højst nødvendigt, for der kan komme en dag hvor han bliver resistent.
Jeg frygter heller ikke for at han bliver tandløs, for det kan han sagtens leve med hvis jeg tager hensyn til det.
Min dyrlæge går ikke ind for tandbørstning, hvilket også bliver en opgave for sig da Freddie knapt vil åbne munden hos dyrlægen. Har I nogle andre gode "naturråd"? Daggamle kyllinger er skudt i sænk af en vet.sygeplejerske, så det gør jeg ikke. Jeg har også set på frosne, hele mus, men jeg må tilstå at det var "lidt for meget".
Han vil ikke tage imod en "pind", det ville ellers være alletiders. Han trives godt på trods af bisserne, men er der andet jeg kan gøre?
Jeg havde engang en kat der fik rå lever 1 gang ugentligt. Er det noget han kan gnave i? Han får jo også børstet tænder af sin tørkost. Der hvor jeg kan se at den er gal er, at han er begyndt at smide med maden og går og går rundt og smasker.
Jeg tænker ikke i økonomi når det drejer sig om velfærd, men der er meget langt til tanddyrlægen derfra hvor jeg kommer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tænder - igen!
  • #1   5. jun 2011 Jeg går ud fra det er Immucare Colstrum. Lav en pasta og smår på tandkødsranden - det kan virke dæmpende.

Det er meget svært at røre til pasta - men det fidner du ud af:-)

• #2   5. jun 2011 Der står kun Immunocare og er nogle kapsler med pulver i.
    Skal det blandes op med vand?
    Det er en hvid dåse og så står der noget med Beta 1,3 / 1,6 Glucan

• #3   5. jun 2011 meget lidt vand - ligesom med glasur. Der skal røres meget- det svømmer ovenpå

• #4   5. jun 2011 Mine har også lidt problemer med tandkødet, selvom jeg har gjort mit bedste for at forebygge. Jeg fik noget der hedder Virbac Vet Aquadent som kommes i deres drikkevand. Jeg arbejder dog på at træne tandbørstning, men vil ikke gøre det på dem med tvang, så det kommer til at tage lidt tid.

Den ene har det lidt værre end den anden, han kan godt have svært ved at tygge og taber maden, og giver derfor tit op. Men jeg har fundet ud af at hvis jeg skærer råt kød ud i meget små stykker og håndfodrer ham, så har han nemmere ved det og får på den måde brugt sine bisser smiley Det tager selvfølgelig lidt tid, men han er jo det værd.

• #5   6. jun 2011 Lis: Jeg går i "laboratoriet" - og derefter i "klinikken"!
    Birthe: Er det noget du har fået hos dyrlægen?
    Det er gudskelov ikke så slemt endnu så han opgiver at spise, men jeg kan godt se at for hver dag der går, jo mere kaster han med maden.
    Jeg tror at jeg prøver at tilbyde ham noget råt, men kan de smittes med salmonella? Eks. hvis de får kylling? Hvad med det dér Kreutzfeld Jacobssyndrom som mennesker kan få af oksekød?

• #6   6. jun 2011 Katte kan smittes med hvad der kan være i kød - har selv måtte behandle for Camphyllobactor - enten fra rå kalkun eller kylling kom det

Kommentér på:
Tænder - igen!

Annonce