1.241 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Udekat hele tiden, uden nogen hjemme ?? Udekat hele tiden, uden nogen hjemme ??

Hej alle smiley jeg har disse to skønne hunmisser, der siden vi flyttede 1. Marts er begyndt a være udekat... Der gik 14 dage før de fik lov a komme ud, den næste halvanden måned gik jeg med dem af et par timer af gangen.. De bliver nu lukket ud på "eget ansvar" når jeg kom hjem fra job, og hentet ind igen ved sengetid... og i weekenderne står der åbent i lemmen fra vi står op til vi går i seng... Nu er det så bare sådan at de er begyndt a finde ud af hvornår de skal rende ud for a jeg kommer aaaaaalt for sent i seng, da jeg skal ud og fange dem smiley

Nu det helt store spørgsmål, er mine misser klar til a være ude hele natten alene ??? Altså a jeg bare kan lade lemmen stå, nat og dag- om jeg er hjemme eller ej??

På forhånd tak - en meget bekymret og pyldret kattemor

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udekat hele tiden, uden nogen hjemme ??
  • #1   5. jun 2011 Ja, hvis du har kattelem, så de frit kan rende ud og ind, så er det ikke noget problem smiley

• #2   5. jun 2011 Jeg er enig med Yvonne.

Nu ved jeg ikke hvor og hvordan du bor, men hvis kattene ikke er neutraliseret, så få det gjort.

Sørg eventuel også at have en god dialog med naboer m.v., så kattene er til mindst mulighed gene for omgivelserne, og at naboerne også ved, hvilke katte, der er dine.

Begge dele vil give dig mere tryghed ved at have dem ude efter deres behov.

• #3   5. jun 2011 mulighed = mulig smiley

• #4   6. jun 2011 De er begge steriliseret. smiley

Naboerne er også klar over at de er mine, og når de render ude, render de med underboens kat.

Jeg kunne ikke kalde dem ind igår aftes, så gik i seng, og da jeg vågnede kl 4, var de begge inde og lå i hver deres seng smiley

• #5   6. jun 2011 Mine katte har altid været ude katte. Har en maine coon han kastrat og en steareliseret alm hus hunkat. Flyttede ind for 2 år siden og og kun de første par dage de var under opsyn da de også var vandt til at komme ud det sted jeg boede før. Nu render de begge ud af ind af vinduet på toilettet nat og dag... det eneste minus er at hunkatten er en fandens god fugle fanger!!! Så rimeligt tit man vågner op til fuglelig i brusekabinen og fjer over det hele

• #6   6. jun 2011 Sabina...Underboen skriver du.? Er det en villa i bor i , og hvor meget færdsel er der i området....
    Jeg tror de flest katte bliver kørt over om morgenen....Men håber for dine mislinger, at der er langt til trafikken.

• #7   6. jun 2011 Nej jeg bor i en lejliged. Hvor vi er fire i opgangen.
    Men vi har egen have, så det er lækkert.
    Lige bagved min have ligger der kolonihaveområde og et kæmpe grønt område som brand og redning råder over.
    Fra haven - og køkkentrappen som de kommer ned af, er der lukket af, så de skal over et næsten 3 meter højt hegn for at komme ud til vejen, hvis at vores låger er holdt lukket. (også naboernes, men det plejer de at være).

Jeg så det som noget positivt at vi er ved at få lavet kloarker ude på vejen, så der holder jo store maskiner og larmer hele dagen, så de ikke vil derud. Når der er ro på maskinerne, holder de der stadig, så vejen er lukket for gennemkørsel. Hvilket indtil nu og sikker resten af sommeren betyder at der ingen biler kommer med høj fart.

Kommentér på:
Udekat hele tiden, uden nogen hjemme ??

Annonce