{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Afhængig af kradetræ? {{forumTopicSubject}}

Nemo, den 10-årige kat jeg adopterede fra Kattens Værn for lidt over 3 måneder siden, var cirka 2 måneder om at lære hvad et kradsetræ var for en størrelse. Først fandt den så ud af, hvad "stegepanden" bruges til og for lidt over en uge siden hjalp jeg den så niveauet højere op, hvor hængekøjen er. Resultatet er nu at katten ligger i hængekøjen konstant, mere eller mindre kun afbrudt af spisning eller toiletbesøg. Hvor den tidligere kunne ligge hos mig i sofaen og hygge sig det meste af aftenen, er jeg nu virkelig, virkelig heldig, hvis den gider kæle i bare 10 minutter, inden den fiser op i hængekøjen igen. Jeg ved ikke om den aldrig har haft et kradsetræ og jeg er da glad for at jeg ikke spildte 1500kr. på noget den ikke gider kradse i og ligge i, men jeg må samtidig indrømme at jeg ikke synes det er super sjovt, at have en kat som før var rigtig kælen og som nu bare ligger morgen, middag og aften i hængekøjen.
Er der nogle der har nogle gode forslag til hvordan katten "får øje på mig" igen eller om jeg bare er nødt til at acceptere at tingene er som de er? Jeg kan ikke finde ud af, om jeg helt skal lade være med at kæle med Nemo, når den ligger i træet eller om jeg netop skal kæle når jeg går forbi.
Ved godt det måske er et underligt problem, men da jeg mistede min gamle følgesvend og adopterede en ny for at hjælpe mig videre, var det ikke bare med henblik på at have udgifter til træ, legetøj, grus og mad.... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afhængig af kradetræ?
  • #1   7. jun 2011 Du kan fjerne hængekøjen om dagen og putte den på igen når du går i seng?

• #2   7. jun 2011 Det kræver at jeg skal skrue hele træet fra hinanden :S
    Jeg har overvejet om jeg kan lægge en bog eller en papæske, men jeg vil jo heller ikke skræmme katten væk fra hængekøjen, bare ikke have at den ligger der nonstop. smiley
    Men tak for forslaget under alle omstændigheder. smiley

• #4   7. jun 2011 Jeg kan sagtens forstå dit råd, jeg savner bare at kunne ligge i sofaen og kæle med katten, frem for at det nu hele tiden skal foregå i kradsetræet. smiley

• #5   8. jun 2011 Nåda, Nemo har nok fået sig et Eiffel-træ smiley

De fleste katte elsker at ligge i en køje oppe under loftet. Jeg synes du bare skal lade Nemo selv bestemme, hvor han vil være, og glæde dig over, at han er så glad for sin køje.
    Og måske er det bare en (lang) periode, hvor han kun vil ligge der.

(Jeg har én gang oplevet at måtte sove uden min Bjarne i sengen en hel nat :-o. Det var første nat, efter der var kommet Eiffel-træ i huset - han kunne åbenbart ikke løsrive sig fra den vidunderlige køje :))

• #6   8. jun 2011 Det er nu et Quincy men customstyle, med en stegepande istedet for den ene af de to hængekøjer smiley
    Jeg har så flyttet hulen helt op i toppen, fordi Nemo alligevel ikke forstod hvad det var og i forsøg på at få liggemulighederne i rette højde. Stegepanden var fast tilholdssted i en uges tid, så var det nye ligesom gået af og hygge i sofaen var genoprettet. Men hængekøjen er godt nok eftertragtet.

Nemo har én nat sovet i min seng i løbet af de lidt over 3 måneder jeg har haft ham. Det er en mærkelig oplevelse, når jeg har været vant til altid at have min gamle kat sovende ved siden af min hovedpude hver nat.

Jeg tror også jeg bliver nødt til at affinde mig med hængekøje-fascinationen, for katten fatter jo ingenting, hvis jeg først viser hvad hængekøjen skal bruges til og dernæst begynder at prøve at forhindre ham i at lægge sig der.

Forhåbentlig lærer Nemo og jeg snart at forstå hinanden lidt bedre. smiley

Kommentér på:
Afhængig af kradetræ?

Annonce