7.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mine katte "halser" som en hund Mine katte "halser" som en hund

Hej alle har undret mig meget over at når mine katte er ude og det er en smule varmt at de begynder at halse (altså åben munden og tungen ud af munden og trækker vejret) hvordan kan det være? Er er fordi synes det er varmt og ikke kan få varmen ud igennem kroppen som en hund? Hjææælp (:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine katte "halser" som en hund
  • #1   10. jun 2011 Jeg har kun set katte gøre sådan, når de er meget stressede.
    Du skriver når de er ude og det er varmt - går de ude for sig selv, eller i sele?

• #2   10. jun 2011 Tinka D: De går ude i sele, men det er når de ligger stille eller de sidder hos mig.

Kathrine H: Okay mine katte er også inde katte men er ude i sele (:

• #3   10. jun 2011 HUsk at beskytte dine katte for varmen, katte har ikke svedkirtler. De har meget svært ved at komme af med varmen.

• #4   10. jun 2011 Marianne N: så det vil sige de næsten er som hunde ? Det har de heller ikke nemlig ..

• #5   10. jun 2011 ja stort set. Jeg putter fx isterninger i mine kattes drikkevand her om sommeren og sørger for at der er mindst et rum med rimelig lav temperatur.

HUsk i øvrigt at katte (især katte med hvide ører) osse kan få hudcancer af solen. Har man kat med hvide øre, så brug solcreme eller holde dem i skygge.

• #6   10. jun 2011 Marianne N: Tusind tak for de gode råd (: inde i huset er her altid køligt så der er ingen chane for de får for meget varme ..

• #7   10. jun 2011 **De går ude i sele, men det er når de ligger stille eller de sidder hos mig**

Du skrev ellers først, at det var når de var ude.... Er det kun når de er i sele de gør det? Eller er det også når de ligger indendøre og er fri for sele?

• #8   11. jun 2011 jeg har kun 1 gang i de 4½ år jeg har haft kat oplevet at Miss "fanter" li som en hund, og det var lige efter et dyrlæge besøg hvor hun havde været meget stresset og havde fået en masse medicin...

selv når der er 28 grader i min stue om eftermiddagen her i sommeren og de ABSOLUT vil ligge i solen, gør de det ikke engang...

så hvis det var mine katte, ville jeg opfatte det som at de oplever et eller andet ved sele turen, som et stress moment

• #9   11. jun 2011 Altsååå.... jeg har jo lidt af det samme "problem". Freddie gør det når han har leget! Sidder med vidt åben mund og puster og stønner!!! Jeg har faktisk været bekymret!

• #10   12. jun 2011 Tinka D: Det er nå de er ude ...

Marika N: Hmm mine katte er ikke så glad for solen de vil helst ligge i skyggen for det er når de er i solen i ligger og puster, når de er ude ligger de helt stille og bor på landet hvor der er fredeligt og der burde ikke være nogeet der ville stresse dem ...

• #11   12. jun 2011 jeg har heller aldrig sagt mine katte er normale smiley
    Men begge mine ligger helst i solen altid.. fatter det ikke for det må da være pisse varmt med den pels at ligge i solen så meget som det er muligt... hele morgenen og formiddagen ligger de og feder den på køkkengulvet.. der står solen nemlig ind fra den står op og til omkring middagstid.. jeg kan knap holde ud at være derude fordi jeg ikke er så go til varmen.. og så rykker de i stuen over middag - for der er solen så resten af dagen... skøre piger...

• #12   12. jun 2011 Kimmi - det er alt for varmt for dem så :-/. Du bør stoppe med at tage dem ud i solen når det er så varmt, for når du går med dem i sele i solen, har da jo ikke mulighed for at søge skygge, som de tydeligvis har behov for.
    En indhegnet have ville være en god ide .. eller måske bare en del af haven.... Så kan de selv bestemme om de vil ligge i skyggen fx under en busk, eller gå indendøre.

• #13   13. jun 2011 Tinka D: som sagt mine katte vil ikke være i solen og det er de heller ikke vi sidder under et træ el.lign. og vi skal også ha' lavet en indhegning foran mit værelse, men det er jo ikke gratis og man skal også have tid til at lave det .

• Bettina S
    Bettina S Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #14   20. sep 2013 vores kat halser også men det gør den kun når den leger , fang fjeren som sidder på enden af en pind , hvorfor gør den det ???

• #15   20. sep 2013 Vi har oplevet en gang at vores den ene kat pludselig også sad sådan. Det var sidste år om sommeren, hvor det var rigtig varmt. Jeg ringede til dyrlægen og hun sagde at det var fordi den havde det rigtig varmt. Jeg gjorde et håndklæde vådt som han kunne ligge sig på og gav noget vådfoder for væskens skyld smiley Og han stoppede kort efter.

• #16   20. sep 2013 Den eneste tid jeg oplever det, er når Røde skal transporteres og det er vildt stres smiley han halser og gisper og skider tyndt i kassen smiley tænk han har været udstillings kat, og det er måske derfor?
    Jeg vakler mellem bare at holde ham hjemme så han kun skal afsted akut, eller om jeg skal forsøge, at vende ham til transport? Var han en hund, skulle han vendes til det med små korte ture, hvor han ikke når der til hvor maven siger fra, dvs under en halv time, men jeg er meget i tvivl om hvad der er bedst smiley

Kommentér på:
Mine katte "halser" som en hund

Annonce