Mine katte "halser" som en hund Mine katte "halser" som en hund
Hej alle har undret mig meget over at når mine katte er ude og det er en smule varmt at de begynder at halse (altså åben munden og tungen ud af munden og trækker vejret) hvordan kan det være? Er er fordi synes det er varmt og ikke kan få varmen ud igennem kroppen som en hund? Hjææælp (:
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Du skriver når de er ude og det er varmt - går de ude for sig selv, eller i sele?
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 5
Kathrine H: Okay mine katte er også inde katte men er ude i sele (:
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
mar 2011
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
HUsk i øvrigt at katte (især katte med hvide ører) osse kan få hudcancer af solen. Har man kat med hvide øre, så brug solcreme eller holde dem i skygge.
mar 2011
dec 2006
Du skrev ellers først, at det var når de var ude.... Er det kun når de er i sele de gør det? Eller er det også når de ligger indendøre og er fri for sele?
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 63
selv når der er 28 grader i min stue om eftermiddagen her i sommeren og de ABSOLUT vil ligge i solen, gør de det ikke engang...
så hvis det var mine katte, ville jeg opfatte det som at de oplever et eller andet ved sele turen, som et stress moment
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
mar 2011
Marika N: Hmm mine katte er ikke så glad for solen de vil helst ligge i skyggen for det er når de er i solen i ligger og puster, når de er ude ligger de helt stille og bor på landet hvor der er fredeligt og der burde ikke være nogeet der ville stresse dem ...
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 63
Men begge mine ligger helst i solen altid.. fatter det ikke for det må da være pisse varmt med den pels at ligge i solen så meget som det er muligt... hele morgenen og formiddagen ligger de og feder den på køkkengulvet.. der står solen nemlig ind fra den står op og til omkring middagstid.. jeg kan knap holde ud at være derude fordi jeg ikke er så go til varmen.. og så rykker de i stuen over middag - for der er solen så resten af dagen... skøre piger...
dec 2006
En indhegnet have ville være en god ide .. eller måske bare en del af haven.... Så kan de selv bestemme om de vil ligge i skyggen fx under en busk, eller gå indendøre.
mar 2011
sep 2013
Følger: 1 Svar: 1
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 142
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Jeg vakler mellem bare at holde ham hjemme så han kun skal afsted akut, eller om jeg skal forsøge, at vende ham til transport? Var han en hund, skulle han vendes til det med små korte ture, hvor han ikke når der til hvor maven siger fra, dvs under en halv time, men jeg er meget i tvivl om hvad der er bedst
Mine katte "halser" som en hund