536 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Flår dynebetrækket ... Flår dynebetrækket ...

Ja, så må jeg nok hellere se om der er nogen der kan være til hjælp. Har set flere indlæg med lignende ting, men synes dog alligevel ikke, at jeg kan bruge disse svar til noget.
Problemet er, at Felix (2 år) nu siden november har haft en rigtig dårlig tendens til at flå/kradse i mit sengetøg når jeg ikke er hjemme. Første gang skete det, da jeg var væk i omkring 5 dage (havde en veninde til at komme forbi, for at snakke med ham og ordne mad/kattebakke dagligt). Veninden lagde ikke mærke til dynen, men da jeg så kommer hjem er den revet total fra hinanden - altså dynebetrækket. Siden da sker det nu dagligt. Har snart ikke noget hvor der ikke er huller i ...
Han har et kradsetræ - han bruger det dog ikke særlig meget. Vil hellere bruge stolen og sengen.
Desuden klipper jeg kløerne på ham, da de ellers bliver sylespidse ... og flækker.

Håber da at der er en derude, der har et foreslag til, hvad jeg kunne prøve ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flår dynebetrækket ...
  • #1   16. jun 2011 Hvis det ikke er muligt at lukke døren til dit soveværelse, vil jeg anbefale dig at prøve at dække dynen/sengen til en tyk plastik og se om det hjælper.
    Det er jo helt tydeligt startet da hans hverdag ændrede sig ved at du var væk og han har så beholdt den adfærd efter du kom hjem igen, måske fordi han stadig er usikker på om du kan forsvinde igen. Der er nogle katte der er meget sensitive over for selv de mindste forandringer i hverdagen.
    Jeg vil osse anbefale dig Feliway, da jeg mener at de kunne tyde på noget nervøst tillagt adfærd. Men jeg håber at Mette kommer med et input, hun er hamrende god til adfærd

• #2   16. jun 2011 Jeg vil anbefale Felifreind, det sprøjter du på dynen, det har den effekt at han vil synes dynen er rar og dufter godt. Mennesker kan ikke lugte det. Kan også bruges hvis katten strinter eller er nervøs ved et sted.

Kommentér på:
Flår dynebetrækket ...

Annonce