{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Kradse-træ/borg noget, af speciale. Hjælp ønskes! {{forumTopicSubject}}

Ja her sidder jeg og har ikke kunnet sove i nat, fordi jeg ikke har kunnet tømme mit hoved for tanker, ideer, mulige løsninger og al muligt, omkring mine katte, der er så ...( Et ikke helt positivt ord).... at de flænser mine møbler når de går hen og begynder at kede sig, når de er alene hjemme. Jeg vil bare SÅÅÅ gerne have at de opfører sig bare nogenlunde anstændigt når jeg ikke er hjemme, og lader mine møbler leve.

Så nu, søger jeg altså hjælp blandt jer!

Jeg tænker, et kradsetræ / kradsebygning og noget legetøj, som indeholder både fysiske udfordringer og mentale udfordringer hvor de skal tænke sig om for at finde frem til løsningen.
Der skal også være noget af det de elsker og holder af, som er en god højde. Des højere, des bedre, dog MAX 2½ meter, da jeg ikke ønsker at skulle rive loftet ned for at have en kradsebygning stående. smiley Hehehe
De elsker de dersens bitte små klokker, der har en mild behagelig ringelyd. De elsker bolde der siger noget, de skal dog bare ikke larme for meget. De elsker mus, der kan blive "slået ihjel", hermed mener jeg stof mus der kan blive splittet ad. Batman elsker ISÆR at kunne gribe fat i noget han kan hænge i, og svinge sig frem og tilbage i. (Det er også årsagen til han hedder Batman, da han som killing sørgede for at rive gardinerne ned fordi der skulle leges lidt, mens jeg altså stod splitter nøgen på den anden side, og blev kigget på og piftet af at en par knægte der stod udenfor og kunne se lige direkte ind på mig. PINLIGT!!! ).... ( Jeg var lige kommet ud fra et bad der. ) Oscar elsker noget han kan gnaske i med sine tænder, mens han har kløerne sat i. JEG TROR, når jeg oplever ham, det har noget at gøre dels med nærkontakt at gøre men i særdeleshed også noget med mundhygiejne at gøre. De begge elsker bamser, skønt ingen bamser lever særligt længe i deres kærlighed til dem. De lever max en uge hvis de er heldige!

Udfordringer. Både Oscar og Batman elsker mad, og vil gøre absolut ALT for at få sig en lækkerbisken. Desværre er Oscar bare også en kat man skal være meget på vagt overfor, mht. hans vægt, da han er lynene hurtig til at tage for meget på og gå over og blive fed. Batman derimod, har et ret hurtigt stofskifte, og kan godt være noget halvbesværligt til at få til at tage på en gang imellem. Begge katte vil gøre absolut alt, for at få en reje!

Til Batman, ville noget godt noget være noget hvor han virkelig skal bruge sine muskler og sit hoved. Noget hvor han skal bruge sin adrætlighed, eller hvad det nu end hedder.
Til Oscar, vil det være godt med noget hvor han også skal bruge sine muskler og sit hoved, og kræver adræthed, men han skal have det på en anden vis end Batman, da Oscar er ret nem til at give op overfor fysiske udfordringer. Så det skal være noget, hvor han kan få sig en succes. Succeser er meget vigtige for Oscar. Er der noget han ikke får succes med, bliver han bare gnaven og gider ikke prøve igen nogensinde, for det er for besværligt iflg. hans mening.

Så her er lidt om mine to katte. De to indendørs katte vel og mærket.
Ideer, links, finurligheder, alt modtages!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradse-træ/borg noget, af speciale. Hjælp ønskes!
  • #1   20. jun 2011 Nå ja. Til kradse bygning, max 2½ meter højt og 1½ meter bredt.

  • #2   20. jun 2011 Jeg har set i plantorama at man kan få sådan en slags slot/borg som os er kræssetræ, det ser ret sejt ud og de kan kravle ind og ud ogop og ned smiley

  • #3   20. jun 2011 Det er i hvert fald meget vigtigt at du køber noget som er til for kattene, som du selv er inde på og ikke noget der ser smart ud. Når de nu elsker "at slå ihjel" vil jeg anbefale dig kaninpoter og kaninører (jekas). Det er dels godt og naturligt legetøj men osse rigtigt godt til tænder og gummer. Som tidligere nævnt, papkassen med huller og mad i. Eller hvis du har lyst, så kan der købes meget forskelligt aktivitets-legetøj. Prismæssigt vil jeg anbefale zooplus.de
    Du skal være opmærksom på at de billige klatremiljøer ikke er ret slidstærke, slet ikke hvis man har aktive katte.


Kommentér på:
Kradse-træ/borg noget, af speciale. Hjælp ønskes!

Annonce