1.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Øjenbetændelse Øjenbetændelse

Ja så blev det desværre min tur til at have en syg kat smiley

inden jeg tog på arbejde imorges, opdagede jeg at min ene kat virkede sløv og at hendes ene øje var lukket..

Jeg rensede det forsigtigt, og tog så på arbejde..
Jeg er så lige kommet hjem, og ser hendes øje er helt klistret til, ringer selvfølgelig til dyrelægen, som beder mig om at vaske øjet som jeg gjorde tidligere..(han mener der muligvis kan være noget betændelse)

Dette hjælper en smule, men hun vil stadigvæk have øjet lukket, men dyrelægen siger det nu er meget normalt.
Derudover virker hun meget sløv/træt, hun gider ikke rigtig noget..

Dyrelægen vil først se hende imorgen, er der nogle gode FIF til hvad jeg kan gøre med hende i mellemtiden ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse
  • #1   27. jun 2011 Vask øjet med et tot våd vat og så ellers skyl med saltvand, så tit du og mis gider ;o)

Go' bedring hende

• #2   27. jun 2011 Har desværre intet saltvand, har dog vand og vat (er også den måde jeg har gjort tidligere)

Og hun gider på ingen måde, men jeg må jo så vise hvem der bestemmer (på den gode måde hehe).

• #5   27. jun 2011 Det er virus. Ikke det nemmeste, men du kunne tage temperaturen.

Og så skal du sørge for katten får væske, masser af vand. Måske den gider slikke lidt makrel i tomat - det skal lugte stærkt - whiskas måske også

• #6   27. jun 2011 Mærkelig dyrlæge smiley
    NOK øjenbetændelse - At hun er sløv og holder øjet lukket, skyldes sikkert, at øjet gør ondt, MÅSKE på grund af en læsion på hornhinden.
    Det kan dyrlægen konstatere ved at dryppe kontrast i øjet.

• #7   27. jun 2011 Mange tak for svarene..

Ja synes ærlig talt også at dyrelægen var mærkelig, han virkede nu også en anelse ligeglad..

Dog er hun ikke så sløv at hun ikke vil spise/Drikke smiley

• #8   28. jun 2011 Valgte her til morgen at kontakte en anden dyrelæge, som gav mig langt bedre service/information smiley

Hun fortalte mig at så længe katten har normale spisevaner/drikkevaner, bør jeg ikke være bekymret.
    Hun synes derfor at jeg skulle nøjes med at dryppe øjet med saltvand i de næste par dage, hvis dette så ikke hjælper, skulle jeg ringe til hende igen.

Kommentér på:
Øjenbetændelse

Annonce