{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

Hvad min kat har fejlet er ikke småting {{forumTopicSubject}}

Men jeg elsker ham alligevel og går gerne gennem ild og vand med det lille myr.... smiley

Her er hans sundheds bog haha

.
1. får min røde mis hjem og han er snotforkølet får pencilin kur til ham og heldigvis er alt godt igen.


2. killing han får viklet foden rundt om en legepind med snor i og får dobbelt pote fordi blodet ikke kunne flyde ned, jeg var i skole på det tidspunkt og kom hjem og blev så ked af det da jeg så det ringede med det vuns til dyrlægen og skulle bare massere godt og heldigvis hjalp det.

3. Han brækker foden fordi han snublede over en ledning, heldigvis var han lille og det voksede godt sammen igen puha.. dog viser det sig i hans ældre tid vil han få gigt fordi hans hofteskåle ikke er vokset ordentlig sammen :(.

4. Krystalkat kl 20.00 går det galt han ligger i gangen og er helt ukontaktbar jeg fløj op og afsted med min mis til vagtdyrlægen... kom hjem kl 3 om natten hold da op en omgang og en dyr tur til dyrlægen men heldigvis klarede han den og fik ikke en sprænt urinblære. Men skånekost resten af livet stakkels muller.

5. Allergi ..... jep han lider af voldsom allergi pga. rygning min fejl smiley og nu lufter jeg godt ud og hver vinter skal vi holde øje med ham og lufte godt ud. han nyser og hoster og er hæs når det rammer ham har fået røntgenfotograferet ham 3 gange .. første gang var dyrlægen meget i tvivl om han kunne klare den men han fik pencilin og heldigvis klarede han den godt, 2 gang det så rigtig flot ud og heldigvis ingen hvide plamager på lungerne, 3 gang næsten ingen ting mere at komme efter men at holde øje!!...


Haha hvad har i af sundhedsregister på jeres mislinger ??:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad min kat har fejlet er ikke småting
  • #1   15. jul 2011 Puha, det er godt nok synd for ham.

    Helt ærligt, så ville jeg aflive ham, hvis han var min.
    Jeg synes det er lidt synd at han ofte skal på pencilin, og have skånefodder. Og det med urinblæren, det kan jo risikere at komme igen og igen! smiley

    Og det med allergi, puha dét er synd.
    Men kan godt forstå du ikke vil af med ham.


  • #2   15. jul 2011 Jeanet ** han lider af voldsom allergi pga. rygning min fejl smiley og nu lufter jeg godt ud og hver vinter skal vi holde øje med ham og lufte godt ud**

    Ryger du så inde? Det er ikke nok at lufte ud, da der stadig vil være mange partikler i luften og på ting.

    **hvad har i af sundhedsregister på jeres mislinger ??:)**

    Billigt sluppet her ... 7, 9,13!

    Bjarne har desværre en talgcyste på sit ene øjenlåg. Vi satser på, at den aldrig kommer til at genere ham.

    Bruno havde noget (sikkert et stykke græsstrå eller et stykke kærmindesøsterblad) til at sidde og genere i halsen for nylig. Han måtte i narkose for at dyrlægen kunne kigge ham i halsen. Dog kun lidt rødme at se. Han fik (desværre) depotantibiotika.


  • #3   15. jul 2011 Pernulle....... Ej han skal slet ikke aflives han lider jo ikke på nogle måder... ??!? han får kun pencilin kur 1 gang om året... alt det andet var da han var lille jo.... smiley han får C/D mad og det er kun sundt for dem?


    Tinka.......Jeg ryger slet ikke inde længere alt foregår udenfor nettop pga. han reagere som han gør smiley


    Nårr stakkels misser men håber da heller ikke det kommer igen


  • #4   15. jul 2011 Men han behøver ikke engang få pencilin kun hvis jeg begynder at ryge indenfor igen og det kunne jeg aldrig drømme om

  • #6   15. jul 2011 Felis:
    Du er sluppet heldigt, men jeg forståe ikke hvorfor de ikke får det årlige sundhedstjek som minimum.

    Sundhedsbog Elvis:
    Har været til dyrlægen 4 gange .2 basisvaccinationer og 1 kastration samt en ekstra syning, da han afstødte trådene.

    Freddie:
    2 basisvacc. 1 kastration og behandling for dårligt tandkød herudover 1 besøg mere, da tandstatus bare ikke er ok! Nu håber jeg at vi holder pause!
    Lige et spørgsmål: Har du fået ham udredt for allergi? Prisen er altså ikke så høj, og så kan det jo være at du kan hjælpe katten yderligere.


  • #8   15. jul 2011 hvad har i af sundhedsregister på jeres mislinger ??:)

    1) Diesel måtte til dyrelæge som 17 ugers killing eller der omkring, efter min søn ikke havde set at hun lå og sov neden for trappen, og derved kom til at jokke på det ene bagben. Det var ikke brækket, men hun har vist fået lidt gigt, for til tider humper hun på det ben som det gik ud over.

    2) Donna fik engang en allergisk reaktion efter behandling med frontline combo (har aldrig haft deti huset siden). Som man altid synes når det handler om ens dyr/børn, så gik vi nærmest i panik, da katten kom vaklende og snublende gennem stuen, uden sted-retningssans og og med savl om munden. Vi skyndte os at vaske hende i bruseren, for det var bare med at få det loppegift væk fra Donnas krop.
    Hun klarede det jo, men nøj hvor det skræmte os, katten kunne nærmest ikke holde balancen og slingrede og var ved at slå koldbøtter, med savl - rigtig uhyggeligt.


  • #9   15. jul 2011 Jeg har ikke fået sendt blodprøver afsted... men hvis det komemr igen har jeg aftalt med dyrlægen om at vi sender en afsted

  • #10   15. jul 2011 Jeanett **.......Jeg ryger slet ikke inde længere alt foregår udenfor nettop pga. han reagere som han gør**

    Nå ok, jeg tænkte nok, jeg havde misforstået - derfor jeg spurgte. Men der må så også være andre ting, end røg han reagerer på? ... eller kan det mon bare være pga. de røgpartikler, der sidder i ens tøj, efter man har været ude at ryge? (Ikke at håbe, som ryger skal man jo da have sine cigaretter ;))


    Hov, jeg glemte før: Kort efter indflytning her, var Bruno en hurtig tur til dyrlæge pga. at han pludselig var "mærkelig". Dyrlægen kunne dog ikke se noget på ham.
    Om aftenen fandt jeg dog ud af årsagen til Brunos "mærkelighed" - kom nemlig i tanker om, at han havde gnasket i en cannabis smiley (ikke noget jeg havde sået! - og planten blev hevet op med rode).

    Håber mine kattes gode helbred holder - jeg gør mit bedste for at undgå ulykker, men gardere sig 100% er jo umuligt. Og kattene bliver jo heller ikke yngre, og skavanker kan komme med alderen ... især for overvægtige katte :S suk.


  • #11   16. jul 2011 Tinka:
    Sikke idéer Bruno har:-)
    Så har han været "høj". Øjjj Det må være mærkeligt når man er mis:-)


  • #12   16. jul 2011 Tinka.....Jamen det er faktisk længe siden nu han har reageret på noget han hoster ikke og nyser heller ikke han har det godt :)... men jeg er meget obs på hvad jeg kan gøre bedre selvfølgelig.

    Eeeeeeej nej nej hehe så har han lige spist en hamp plante uha det må ikke være så godt.


  • #13   17. jul 2011 Ja, ham Bruno er en værre en. Mine fine sorte opiumsvalmuer blev også straks hevet op og smidt ud efter den oplevelse. Turde ikke risikere flere skæve katte, eller værre endnu - det er jo dødelig giftigt for katte :-O.
    Heldigt at han slap med et trip ... og en gang tyndskid i transportkassen på vej hjem fra dyrlægen.

    Jeanet - håber din kat bliver ved med at trives smiley så er det bare med at finde ud af, hvad der er anderledes for tiden i forhold til da han hostede. Kan det være noget med radiatorvarme og tør luft om vinteren mon? ... eller stearinlys... eller imprægnering af fodtøj..... (bare tanker - aner ikke om det kan være sådan nogle ting).



  • #14   17. jul 2011 Hvad med pollen?? Eller husstøvmider? Hvis det er det sidste, så flå gultæpperne af og hold ham ude af sengen.

    Tinka:
    Ja, det er nogle fine valmuer, men godt at du fjernede dem inden betjentene kom:-)


  • #15   17. jul 2011 Opiumsvalmuer må man gerne ha'. Men cannabis er vist en anden sag, (haha, kan være Bruno indirekte har reddet min straffeattest :D)

  • #16   17. jul 2011 Har ikke liiiige forstand på den slags - har ikke et indendørs drivehus:-)
    Gad vide om det var derfor at boligforeningen bad mig om at fjerne mine valmuer??? De var så flotte, men jeg - eller kattene har nu aldrig smagt på dem!
    Godnat allesammen!


Kommentér på:
Hvad min kat har fejlet er ikke småting

Annonce