1.989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

sulten killing sulten killing

hej
jeg købte en sphynx for 3 uger siden, og han har bare fået normalt kattefoder indtil vidre, men han fik dårlig mave, så jeg købte royal canin (-4 mdr) og har får det han må få, men han vræler og er sulten
pillerne er ret små og han sluger dem bare
skal jeg købre noget til lidt ældre katte, som er lidt større stykker, eller havd skal jeg gøre
HJÆLP

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sulten killing
  • #1   19. jul 2011 Er du sikker på han vræler fordi han er sulten?

Så vidt jeg ved er spynx en snakkende race

• #2   19. jul 2011 han står ved madskålen og vræler, så snar der ikke er mere

• #3   19. jul 2011 Heidi: Nej for så spiser han alle de 60g han må få om dagen smiley og han sluger bare de meget små piller smiley

• #4   19. jul 2011 jeg tænker bare på om jeg skal give ham noget til lidt større killinger, så han ikke sluger pillerne, for han tygger dem ikke, har holdt øje

• #5   19. jul 2011 okay tak for hjælpen smiley
    vil glemme alt om opmålinger af maden så smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #6   19. jul 2011 Katte skal have deres tørfoder stående hele tiden, så de kan gå og småspise, smiley Plus 1 til 2 gange daglig noget vådfoder.
    Det er synd han skal gå og sulte, hvis du ikke har tørfoderet stående 24/7 til ham, men deler det op.

Hvis du har skiftet tørfoderet uden at blande lidt af det nye i gamle foder gradvis og så efter ca 1 uge lidt mere i af det nye, så er det nok derfor han har fået dårlig mave. smiley

Jeg vil anbefale at købe noget RC killinge tørfoder eller som også er til killinger og voksen katte .... Applaws eller Orijen, som har en kød % på 70 og 80 % i tørfoderet.:-)

• #7   19. jul 2011 nu der får han RC babykitten tror jeg det hedder
    og han har fået MEGET bedre mave efter han fik det, og han har kun fået det i 2½ dag

• #8   19. jul 2011 nej 34
    der står 1-4 mdr
    og han er kun 3 måneder

• Janne.*

#9   19. jul 2011 Da jeg fik Lukas hjem var han 3 md og han spiste også de andres missers store kugler tørfoder, så en på 3 md kan sagtens spise/knase store stykker tørfoder, han elsker det knaser mellem tænderne. :-))

• #10   19. jul 2011 okay, det er vel lidt større piller ikke ?

har også bare købt dem i 2X400g poser for skulle jo prøve om det var noget han ville spise, og ville ikke købe flere kg, når han kune skulle have det i 1 måneds tid

• #11   19. jul 2011 han fik også voksenfodder før
    men var bange for det måske var det der gjorder han havde dårlig mave

• Janne.*

#12   19. jul 2011 Ok...Men en killing skal killing tørfoder, Jeg synes det kvalitets killing tørfoder man kan få, er bidderne alt for små. smiley

• #13   19. jul 2011 ja, men skal jo lige finde ud af det hele
    har aldrig haft kat før, kun hunde smiley
    så det er jo lige med at finde ud af hvad der virker

• #14   19. jul 2011 Har opdrætteren ikke fortalt dig hvordan du bedst fodrer killingen?

• #15   19. jul 2011 Jeg kan sørme godt forstå, at han vræler - Han er jo dødsulten, den lille fyr
    Og 60 gram om dagen - er du vimmer!

Vil du ikke være sød og glemme alt om de vejledninger, der står på foderposerne. En killing, der er i vækst og også brænder megen energi af, når de leger, bør have fri adgang til sit foder døgnet rundt, og det bør voksne katte for den sags skyld også.

Som Heidi skriver, så viser undersøgelser, at katte med fri adgang til tørfoder spiser ca. 18 gange i døgnet og så kun få gram ad gangen.
    Deres fordøjelsessystem er også beregnet til det.

Er katten for sulten, råæder den, og så fylder tørfoderet for meget, når det kommer ned i maven og optager væske.

Og så bør kattes foder max bestå af max 1/3 tørfoder - Resten bør være dåsemad, kogt kylling, fisk og meget andet.

HUSK at have vand stående flere steder i huset og ikke kun i nærheden af maden.

• #17   19. jul 2011 Sandra : mine katte gider ikke og spise det vådfoder hvor de kan slikke sovsen af for så lader de også kødet ligge , prøv og køb det i de lidt mindre bøtter som du er nødt til at skære ud , det på dåse kan mine heller ikke lide smiley

• #18   19. jul 2011 Sandra L - tun på dåse indeholder slet ikke så mange tungmetaller som fx tunbøffer eller råt tun til fx. sushi, så det behøver man ikke passe SÅ meget på med. Det troede jeg nemlig også her før jeg fik det andet at vide.

Har samme problem udover det. Min kat rører simpelthen ikke "menneske mad" som kylling, oksekød osv.

• #21   19. jul 2011 Jeg har fodret med Sanabelle Kitten, der er pillerne fine store, og killingerne herhjemme har ku' spise dem fra de var 5 uger, så det er nok ikke det der bliver problemet smiley

Desuden er Sanabelle også noget billigere end fx RC, men kvalitetsmæssigt er det mere eller mindre det samme smiley

• #22   19. jul 2011 Hvis kattene kun slikker sovsen af kødstykkerne, så mos kødet ud i sovsen med en gaffel.

Ellers kan jeg af dåsemad varmt anbefale Lux fra Aldi - Det er et godt produkt og koster kun 5.50 kr. for 400 gr.

Mine er især helt krøllede med pateerne, især den med fisk (den blå).

• #23   19. jul 2011 Tun indeholder meget magnesium - alt for meget - det kan være skyld i struvtitter (urinvejssten)

Kommentér på:
sulten killing

Annonce