{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer der KUN har 2 katte :)
  • #1   24. jul 2011 Ved os gik det faktisk rigtig fint smiley
    Vi havde en hankat på et års tid.
    Her i Juni fik vi så en lille hun killing.
    I starten hvæsede vores lille hunkilling af den store kat og vores hun,
    men efter et par dage var de bedste venner.
    Og idag leger de sammen og det hele, og hygger sig rigtig.

• #2   24. jul 2011 Det gik også fint her.. Der gik 3 uger, så havde de accepteret hinanden smiley

• #3   24. jul 2011 sheba fik en hunkilling da hun var 2 som hun beholdte. den døde kun 3 år gammel, så da hun var 5 år købte jeg en ny kat til hende. en hunkilling som hun vaskede og sov sammen med i løbet af en uge.

• #5   24. jul 2011 vi hade en pige og har næsten lige fået en dreng det går fint

• #6   24. jul 2011 amanda - jeg har haft oprettet nogle forum inlæg, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge for at gøre det bedste for mille.

• #7   24. jul 2011 Havde en hankat på 3 og fik så en hunkat på 12 uger, der var ingen problemer overhovedet der blev vasket og hygget fra første øjeblik:)

• #8   24. jul 2011 Didde - Jeg forstår sagtens dine tvivl; jeg har altid haft hund og kat sammen og osse flere katte sammen, så anså det ikke for et problem, da jeg for 4 år siden anskaffede ny kat til min dengang 8 år gamle forkælede hunkat.

Det gik bare slet ikke; den nye lille hanmis var 5 mdr gammel og fuld af liv og ballade. Den skulle være med i alt.
    Den gamle hunmis levede sit liv på maven af mig, men kunne nu aldrig få fred for den lille drillesyge møgunge....
    Hunmissen er nu enekat hos min søster, hvor hun har fred og ro samt den opmærksomhed, hun kræver og fortjener - men JEG savner hende stadigvæk :(((

Lige nu overvejer jeg at anskaffe en lille ny, og jeg tænker mig RIGTIG godt om dennegang.
    Hanmissen er i mellemtiden blevet 5 år og er en forkælet og selvbevidst herre.
    Jeg ved, at det skal være en lille killing, så den ikke på samme måde truer hans domæne, og så har jeg bestemt mig for en lille hunmis.
    Jeg får den fra et katteri, så jeg på forhånd kender til katten - og i værste fald kan levere den tilbage....
    Men for nu, at vende tilbage til din situation, så tror jeg du skal se på, hvilken type din kat er: er den forsigtig, udadvendt, dominerende etc..
    Og så forestille dig, hvilken kat, der vil passe bedst sammen med din.
    Nu er det stadig en ung kat, så en killing vil nok ikke irritere den alt for meget..
    Så afhænger det osse af dine boligforhold; det er vigtigt i starten, at de får mulighed for at være i fred for hinanden.....
    Dette gælder naturligvis først og fremmest den voksne kat, som må se sit hjem invaderet og sin position hos dig truet.
    Så det er vigtig, at du tar dig ekstra af den store kat....
    Men det skal da sagtens gå; katte er jo utrolige til at tilpasse sig; når når først kat nr.1 finder ud af, at der stadig er opmærksomhed og mad nok... smiley

Uha....sikke en smøre ;))

• #10   25. jul 2011 Maxi var ca.2 da baby(Feya) kom til som plejekilling.. de sover sammen, spiser sammen, går sammen udenfor, ja
    gør alt sammen.

Maxi(hun) var sterriliseret da Baby(hun) kom.. nu er de begge sterriliserede.

(link fjernet)

• #11   25. jul 2011 jeg har så prøvet begge dele...den første kat jeg havde ville overhovedet ikke acceptere den nye, faktisk blev hun så gal at hun til sidst angreb os....hun blev desværre aflivet til sidst pga vi slet ikke kunne komme i nærheden af hende og jeg var bange for hende..
    nogle år senere prøvede vi igen for den anden kat vi havde virkede glad for andre katte og her gik det godt, de blev gode venner..

• #12   25. jul 2011 Havde min knabt 1-årige hankat da min hunkat kom til (hun var vel 5 måneder). Han var lidt hård ved hende da hun var meget mindre end ham, dog er bøtten vendt med tiden. Hankatten er blevet utrolig rolig, og hunkatten er efter ham og giver han en på hovedet hvis han kommer for tæt på smiley

• #13   25. jul 2011 Ja, hunmissen ender faktisk tit med at sætte dagsordenen - når altså først hanmissen har accepteret den på sit territorium smiley

Hunmissen er jo skabt til at sørge for, at småmisserne overlever alverden trusler...

• #14   8. aug 2011 Jeg har også lige et spørgsmål smiley

Jeg har en hunkat ved navn sølvblomst, som er rigtig forkælet og lever livet. Hun er nu 6 år gammel og har været alene kat og inde kat hele sit liv. Jeg synes hun er alt for meget alene, men jeg er bange for at anskaffe en ny hunkilling, da hun er en meget følsom kat.
    Jeg er også bange for at hendes reaktion bliver at hun bliver helt rundt på gulvet og skifter totalt adfærd!
    Er det så bedre at hun forbliver alenekat, når det er det hun er vant til?
    Håber ikke det gør noget at jeg har skevet spørgsmålet her smiley

• #16   8. aug 2011 Hun er begyndt at snakke (miaav) meget, når vi har været væk længe. Og hun er totalt kælen når vi bare har været væk en dag smiley

• #18   8. aug 2011 Ja lige præcis, de har jo altid hinanden. Og ja, det giver da lidt dårlig samvittighed at vide at ens lille guldklump går rundt og kalder på en, fordi hun er alene smiley Når jeg ved at jeg kan gøre en forskel så vil jeg prøve, men det er jo ikke sikkert at det gavner hende, for når hun ikke er alene er der aldrig noget i vejen smiley Jeg vil ikke mindste hende og det føler jeg at jeg gør, hvis hun ændre totalt personlighed...
    Jeg er sikker på at det ville lettet mit hjerte en smule, når jeg ved at de har hinanden imens jeg er "lang" tid væk smiley

Jeg forstår udmærket hvad du mener, men det er bare en svær beslutning at tage smiley

• #19   8. aug 2011 P.s Mange tak for dine gode svar smiley

• #21   9. aug 2011 Hun leger ikke så meget, fordi hun er blevet dovn og tyk. Men hun kan godt lide det smiley Jeg kunne forstille mig at hun vil have det på samme måde med jeres 12 årig kat, altså at hun går når det bliver for meget... For sådan en lille killing kan nok godt blive en stor mundfuld.

Men hvis jeg nu får mig en lille killing, skal jeg så bare sørge at vi ikke ændre min kats liv for meget, altså at hun beholder det liv hun har med masser af nus og kæl, den samme forkælelse som før og de samme putter steder o.s.v? For jeg tror at hvis min kat bare for lov at beholde det, skal hun nok accepter den "ny ankommende". Lige som du også skrev at i gjorde smiley
    Synes du det lyder som en god ide? smiley

• #22   9. aug 2011 Godmorgen....

Jeg har altså dårlige erfaringer med en halvgammel hunmis og en legesyg killing/ungkat.

Min blev virkelig frustreret og det blev jeg egentlig osse; eksempelvis elskede "den gamle" at ligge på maven af mig, men straks kom krapylet farende og ville være med.....Og så hvæsede Misserkatten...
    De vænnede sig da til hinanden, men det blev aldrig godt - og det var den gamle som led under det...Tror den følte den aldrig havde fred....
    Og den var endda udekat og ikke overladt til krapylet hele tiden, men når den så kom ind, ville den ha fred og ro sammen med sine mennesker..

• #24   9. aug 2011 Jeg er enig med dig, Amanda.....
    Vi skal heller ikke glemme, at det er for Sølvblomsts skyld, at der skulle komme en lille ny...

• #26   9. aug 2011
    Ja det er rigtig Anne, det er for sølvblomst skyld, det er netop også derfor det er sådan en svær beslutning... Skulle jeg så finde en lidt ældre kat på de 1 - 2 år istedet for en lille legesyg killing? smiley
    Glæder mig til at høre fra jer.

• #27   9. aug 2011 Mit umiddelbare bud er, at du skal få en kat med "returret"......og det er vist kun katterier, der gir det...
    Jeg kender jo ikke din kat, så jeg ved ikke hvor besiddende, territoriebevidst eller jalous eller følsom, den er...

Men fordelen ved en voksen kat er dels, at den vil være roligere, dels at man ved hvilket temperament den har...

Måske internater gir "returret" ?
    Der findes jo pragtfulde katte der....

Om det er en god ide med kat nummer to afhænger jo osse af dine fysiske forhold, for kattene skal ikke mindst i begyndelsen ha mulighed for absolut fred for hinanden...
    Jeg ved virkelig ikke....Det kan jo osse være, at det ville gå fint...

• #29   9. aug 2011 Det er en svær beslutning. Men det kunne jo også være at det ville gå fint (som du også skriver Anne) og at det måske bare ville live lidt mere op i min dovne misser smiley Hvis i forstår?
    Jeg kan jo sætte et "børne hegn" op som adskeller dem i den første tid... Sådan at de kan se hinanden an, ved at snuse og "daske" lidt hinanden og vænne sig til de nye dufte smiley Og så skal der bare være mulighed for at min hunkat kan hoppe over hegnet når hun nu synes det er tid til at komme helt tæt på den nyankommende misser smiley

Jeg synes selv det lyder som en god ide smiley Men i må endelig protesterer hvis det ikke er.

• #30   9. aug 2011 Jeg tror ikke, de skal kunne se hinanden i den allerførste tid/de første dage, når de har pause fra hinanden.... de skal jo netop ha fuldstændig fred for eventuel stress....
    Du skal osse tænke på, at hvis det ikke er en killing, skal den nye kat osse ha ro til at lære dig og lugte og lyde at kende...

Men så er det heller ikke sværere smiley
    Lad dem gå rundt i lejligheden selv, men sørg for, at der er gode gemmesteder til begge kattene.
    Så må du se, hvordan de reagerer på hinanden.
    Hvis de reagerer for voldsomt, må du selvfølgelig separere dem, men som regel gemmer mindst en af dem sig ...
    Du kan selvfølgelig osse prøve det med børnehegnet, men ku frygte, at de ku bli mere forstyrrede af " se-men-ikke -røre"...

Hvis Amanda mener, der er en måneds returret på internatkatte, syns jeg du skulle prøve det. Så kan du osse tale med folkene der, om hvad de mener ville passe med din kat; de er jo erfarne kattemennesker...

I et internat er der katte i alle aldre...

• #31   10. aug 2011 Ja, jeg må vist bare prøve mig frem... smiley
    Tak for hjælpen og de gode svar smiley

Kommentér på:
Til jer der KUN har 2 katte :)

Annonce