1.109 visninger
|
Oprettet:
Til jer der KUN har 2 katte :) {{forumTopicSubject}}
er der nogen af jer der har to katte hvor i ikke har fået dem på samme tid.
fx. at sætte en killing sammen med en voksen hun kat på omkring 2 år, hvordan gik det og hva var kønnet på killingen?
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 58
Vi havde en hankat på et års tid.
Her i Juni fik vi så en lille hun killing.
I starten hvæsede vores lille hunkilling af den store kat og vores hun,
men efter et par dage var de bedste venner.
Og idag leger de sammen og det hele, og hygger sig rigtig.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 87
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 124 Svar: 331
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Det gik bare slet ikke; den nye lille hanmis var 5 mdr gammel og fuld af liv og ballade. Den skulle være med i alt.
Den gamle hunmis levede sit liv på maven af mig, men kunne nu aldrig få fred for den lille drillesyge møgunge....
Hunmissen er nu enekat hos min søster, hvor hun har fred og ro samt den opmærksomhed, hun kræver og fortjener - men JEG savner hende stadigvæk :(((
Lige nu overvejer jeg at anskaffe en lille ny, og jeg tænker mig RIGTIG godt om dennegang.
Hanmissen er i mellemtiden blevet 5 år og er en forkælet og selvbevidst herre.
Jeg ved, at det skal være en lille killing, så den ikke på samme måde truer hans domæne, og så har jeg bestemt mig for en lille hunmis.
Jeg får den fra et katteri, så jeg på forhånd kender til katten - og i værste fald kan levere den tilbage....
Men for nu, at vende tilbage til din situation, så tror jeg du skal se på, hvilken type din kat er: er den forsigtig, udadvendt, dominerende etc..
Og så forestille dig, hvilken kat, der vil passe bedst sammen med din.
Nu er det stadig en ung kat, så en killing vil nok ikke irritere den alt for meget..
Så afhænger det osse af dine boligforhold; det er vigtigt i starten, at de får mulighed for at være i fred for hinanden.....
Dette gælder naturligvis først og fremmest den voksne kat, som må se sit hjem invaderet og sin position hos dig truet.
Så det er vigtig, at du tar dig ekstra af den store kat....
Men det skal da sagtens gå; katte er jo utrolige til at tilpasse sig; når når først kat nr.1 finder ud af, at der stadig er opmærksomhed og mad nok...
Uha....sikke en smøre ;))
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 45 Svar: 143
gør alt sammen.
Maxi(hun) var sterriliseret da Baby(hun) kom.. nu er de begge sterriliserede.
(link fjernet)
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
nogle år senere prøvede vi igen for den anden kat vi havde virkede glad for andre katte og her gik det godt, de blev gode venner..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
aug 2008
Hunmissen er jo skabt til at sørge for, at småmisserne overlever alverden trusler...
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 14
Jeg har en hunkat ved navn sølvblomst, som er rigtig forkælet og lever livet. Hun er nu 6 år gammel og har været alene kat og inde kat hele sit liv. Jeg synes hun er alt for meget alene, men jeg er bange for at anskaffe en ny hunkilling, da hun er en meget følsom kat.
Jeg er også bange for at hendes reaktion bliver at hun bliver helt rundt på gulvet og skifter totalt adfærd!
Er det så bedre at hun forbliver alenekat, når det er det hun er vant til?
Håber ikke det gør noget at jeg har skevet spørgsmålet her
apr 2011
apr 2011
Jeg er sikker på at det ville lettet mit hjerte en smule, når jeg ved at de har hinanden imens jeg er "lang" tid væk
Jeg forstår udmærket hvad du mener, men det er bare en svær beslutning at tage
apr 2011
apr 2011
Men hvis jeg nu får mig en lille killing, skal jeg så bare sørge at vi ikke ændre min kats liv for meget, altså at hun beholder det liv hun har med masser af nus og kæl, den samme forkælelse som før og de samme putter steder o.s.v? For jeg tror at hvis min kat bare for lov at beholde det, skal hun nok accepter den "ny ankommende". Lige som du også skrev at i gjorde
Synes du det lyder som en god ide?
aug 2008
Jeg har altså dårlige erfaringer med en halvgammel hunmis og en legesyg killing/ungkat.
Min blev virkelig frustreret og det blev jeg egentlig osse; eksempelvis elskede "den gamle" at ligge på maven af mig, men straks kom krapylet farende og ville være med.....Og så hvæsede Misserkatten...
De vænnede sig da til hinanden, men det blev aldrig godt - og det var den gamle som led under det...Tror den følte den aldrig havde fred....
Og den var endda udekat og ikke overladt til krapylet hele tiden, men når den så kom ind, ville den ha fred og ro sammen med sine mennesker..
aug 2008
Vi skal heller ikke glemme, at det er for Sølvblomsts skyld, at der skulle komme en lille ny...
apr 2011
Ja det er rigtig Anne, det er for sølvblomst skyld, det er netop også derfor det er sådan en svær beslutning... Skulle jeg så finde en lidt ældre kat på de 1 - 2 år istedet for en lille legesyg killing?
Glæder mig til at høre fra jer.
aug 2008
Jeg kender jo ikke din kat, så jeg ved ikke hvor besiddende, territoriebevidst eller jalous eller følsom, den er...
Men fordelen ved en voksen kat er dels, at den vil være roligere, dels at man ved hvilket temperament den har...
Måske internater gir "returret" ?
Der findes jo pragtfulde katte der....
Om det er en god ide med kat nummer to afhænger jo osse af dine fysiske forhold, for kattene skal ikke mindst i begyndelsen ha mulighed for absolut fred for hinanden...
Jeg ved virkelig ikke....Det kan jo osse være, at det ville gå fint...
apr 2011
Jeg kan jo sætte et "børne hegn" op som adskeller dem i den første tid... Sådan at de kan se hinanden an, ved at snuse og "daske" lidt hinanden og vænne sig til de nye dufte
Jeg synes selv det lyder som en god ide
aug 2008
Du skal osse tænke på, at hvis det ikke er en killing, skal den nye kat osse ha ro til at lære dig og lugte og lyde at kende...
Men så er det heller ikke sværere
Lad dem gå rundt i lejligheden selv, men sørg for, at der er gode gemmesteder til begge kattene.
Så må du se, hvordan de reagerer på hinanden.
Hvis de reagerer for voldsomt, må du selvfølgelig separere dem, men som regel gemmer mindst en af dem sig ...
Du kan selvfølgelig osse prøve det med børnehegnet, men ku frygte, at de ku bli mere forstyrrede af " se-men-ikke -røre"...
Hvis Amanda mener, der er en måneds returret på internatkatte, syns jeg du skulle prøve det. Så kan du osse tale med folkene der, om hvad de mener ville passe med din kat; de er jo erfarne kattemennesker...
I et internat er der katte i alle aldre...
apr 2011
Tak for hjælpen og de gode svar
Til jer der KUN har 2 katte :)