6. nov 2008 Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
12 ugers reglen 12 ugers reglen
Her er en del af lovteksten.
Har tænkt på at det kunne være en god idé at den fremgik når man loggede sig på KatteGalleri - og selvfølgelig i markedet.
§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.
Lovteksten er selvfølgelig ikke til diskussion - og KG bør fremstå som et proffessionelt forum der tager afstand for køb og salg af killinger under den alder.
Hvad siger I?
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Og endnu mere trist når tråde om emnet kommer op - så bliver de slettet og/eller kraftigt reduceret.
Dansk lovgivning - den skal overholdes - 12 uger er absolut minimum
feb 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 30
men åbenbart bedre at den killing som det hele handler om var blevet aflivet?? pga en eller anden lov... så i overholder alle love der i dette land??
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
En god start er f.eks. at anmelde de mennesker, der trods information stadig ikke vil følge loven omkring deres egne killinger.
Dernæst er der den mulighed at tage BÅDE kattemor OG killinger til sig. Kan man ikke magte dette, så må man jo finde nogen, der kan.
Og til sidst så kan aflivning faktisk være et bedre alternativ end et liv med adfærdsmæssige problemer til gene for såvel katten selv som de mennesker, den skal leve sammen med.
feb 2006
feb 2006
feb 2006
nu er det ikk vildkatte vi snakker om vel, og det er ligemeget hva slags dyr vi snakker om så er det altid folk som er dumme nok til at anskaffe sig dyr uden at tænke sig om og skaffer sig af med dem når de ikk er intrasante mere...men det er jo ikk lige det, dét her handler om vel?
feb 2006
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Det er der vel ikke noget galt i?
den lov er lavet for at hjælpe små hjælpeløse killinger som ikke er klar til at blve fjernet fra deres mor, enten fordi mennesket bare ønsker at producere killinger så de kan tjene nogle penge, eller ikke gider døje med deres HOVSA killinger.
Og helt ærligt hvis man ikke kender den lov, så synes jeg ikke at man har sat sig godt nok ind i det at få killinger. ! man bør læse på leksien når man vælger at sætte killinger i verden eller for den sagsskyld andre levende væsner.
Det er da flot at hjælpe et andet dyr, og hatten af for det, men hvis katten ikke er gammel nok til at være uden mormis, så er det jo ivirkeligheden ikke nogen hjælp hvis man ikke finder en ammemor til katten.
Ja der er heldige tilfælde hvor en flaskekat uden søskende eller andre artsfælder måske som voksen er en velfungerende kat, men det er bare sådan at langt de fleste kommer til at have problmer i deres voksenliv som man kunne have undgået ved at følge loven.
Så Klart det ville være et pluds hvis denne lov var skrevet på alle sider med mulighed for salg af katte, fordi der er bare alt for mange som enten ikke kender reglen eller folk som skider højt på det, men hvis de skal godkende loven inden de kan oprette annoncen så tror jeg flere ville tænke over det, fordi de nu rent faktisk har tilkendegivet at de kender til lovgivningen så er det jo lidt svært at oprette en annonce og reklamere for at katten er salgsklar før tid, for man kan jo ikke længere undskylde med ''Det viste jeg ikke
Så tommel op for at gøre lovgivningen mere synlig.
nov 2008
Jeg fatter ikke nogen vil "blåstemple" andres uansvarlighed - det handler jo om killingen - og et langt, langt liv - of i det her tifælde snakker vi om en uge. Sådan uansvarlighed -. det er kuldejerens problem - og at de ikke kan tage sig sammen, eller bekoste, en neutralisering - deres problem - og ingen andres.
Tag aldrig en killing det er synd for - så er der plads til at producere endnu flere det er synd for
feb 2006
men her er en prøve til dig lis...
Du har en hunkat der har fået killinger og da de feks er 11 uger gamle og da blir moderen syg ell blir kørt over og dør så vil du aflive hele kuldet???
nov 2008
Man melder til politiet ved vanrøgt, mishandling og for tidlig salg - så nemt er det.
nov 2008
Jeg er imponeret over hvor godt styr der er på alderen på de killinger der findes - hvordan kan I være så sikker?
Jeg ville have svarte problemer her hvis jeg ikke havde fødselsdatoen
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
12 ugers reglen