836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Er internat løsningen? Er internat løsningen?

Vi har en kat vi tror problemsadfærd.
Vi fik den da den var ca 1 år gammel. Vi fik dem fra en par der havde opflasket den fra den var 2 uger, da moderen døde. katten har vi haft siden maj. Den miauer meget tit, og så laver den lort i vores håndvask jævnligt. Den dækker ikke sin afførring til eller noget som helst.
Vi har gjort alt hva vi kunne få at få katten til at stoppe.
Vi har puttet vand i vaskene osv. Men så snart vasken er tom, går den op og ja sætter en lort.
Har den problemsadfærd?
Og er det bedste at få den på en internat, eller skal vi beholde den?
Det er jo svært når vi inderst inde er glade for katten, men vi er bare super træt af at den laver lort i vores håndvasker, og vi ved ik hvad vi skal gøre.
Håber nogle har nogle råd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er internat løsningen?
  • #2   1. aug 2011 Spørg den tidligere ejer om kattens bakkevaner, herunder om den brugte en åben eller overdækket bakke, og hvilket grus der var i.
    Husk også, at gruslaget i bakken skal være 7-10 cm., så der er noget at grave i.

Og så ville jeg sørge for TO bakker, da de fleste katte foretrækker ikke at tisse og lave på samme bakke.

Jeg ville end ikke overveje at sætte den på et internat.
    De er i forvejen overfyldte med killinger og voksne katte, der ikke er håb om at finde hjem til.

Og skulle det mod forventning lykkes at få en plads, så er det da heller ikke fair at give problemet videre til andre.
    Katten risikerer at få et liv som "vandrepokal".

PS: Endelig ville jeg få katten neutraliseret. Det plejer at have en god effekt.

• #3   1. aug 2011 Mega, Han er allerede kastereret.
    Han har to kattebakker, både en åben og lukket.
    De tømmes flere gange dagligt og der er rigeligt med grus.
    Han vil ik engang dække sit afførring til.
    Vi har spurgt den tidligere ejer, men hun nægter at den har
    haft samme problemer ved dem. hun siger den aldrig har gjort noget ved dem.

• #4   1. aug 2011 Når man sender den på internat, vil jeg sige at man sender problemet videre.
    Jeg har hørt et eller andet om at "flaskekillinger" kan få problemadfærd.
    Det at den ikke dækker til, kan da måske godt være fordi at den ikke har det lært det, men jeg tror nu nærmere at det er en slags dominans. Det er i hvert fald hvad min søster fik at vide af en dyrlæge for maaange år siden, da hendes hankatheller ikke dækkede til.
    Er den kastreret? Ellers få det gjort i første omgang.
    Er det kun i vasken den "laver"?
    Har I prøvet at sætte den ned i bakken hvis I har taget den på "fersk gerning"?
    Hvad med at give den en "kammerat"? Den vil måske også bede om jeres opmærksomhed - hvilket den allerede ofte gør.
    Måske skulle "kammeraten være jævnaldrende så de kunne "lære" din nuværende kat hvordan man "gør" som kat. Det lyder jo som om den ikke har haft kattekontakt.

• #5   1. aug 2011 Og så kan jeg se at der er nogen der har skrevet imens jeg har spist - jeg glemte bare at trykke send:-)

• #6   1. aug 2011 Marianna P :
    Katten er kastereret.
    Og han har allerede en legekammerat. En killing på ca 14 uger smiley
    De hygger sig rigtig godt sammen.
    Ja det er kun i vasken den laver.
    Og vi har taget den på fast gerning, og sat den i kattebakken følgende.

• #7   1. aug 2011 Uden at være adfærdsterapeut, så vil jeg da først tro at det er dominans!
    Skriv da til hende der bliver anbefalet, det er da værd at prøve.
    Ikke give op:-)
    Glæd dig over at vasken kan gøres ren, det kan sofaen ikke:-))
    Ok! Den var måske lidt grov, men det var bare for at skitsere rædselsscenariet!

• #9   2. aug 2011 Hvornår er den begyndt at benytte vasken?

• #10   2. aug 2011 Lene, det gjorde den allerede efter 2 dag hos os.

• #11   2. aug 2011 Okay, det var bare for at få en fornemmelse af, hvad der kunne have udløst det.
    Altså, enten er det løgn, at den aldrig har gjort det hos tidligere ejer. Det er sandsynligt! Eller også er den på en eller anden måde utilfreds hos jer. Har I afprøvet forskellige typer grus og forskellige placeringer af bakkerne? (selvfølgelig een ting af gangen!).

• #13   2. aug 2011 stil en lille skål med tørfoder i vasken bare en tid
    S

• #14   2. aug 2011 Ditte og Chimp - skide godt råd! Den vil da næsten umuligt skide hvor den skal æde smiley

• #15   2. aug 2011 ida nemlig

Kommentér på:
Er internat løsningen?

Annonce