{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Benedikte J
Benedikte J
Tilmeldt:
2. aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp!!!... Fumle er syg... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen... Jeg har brug for jeres erfaring... Håber der er nogle der kan hjælpe mig..
Min dejlige hunkat på 6 år kom hjem igår aftes og havde det skidt. Hun gik lidt underligt, haleroden så skæv ud, hun var stresset, ville hverken spise eller drikke og gemte sig under sengen. Jeg tænkte med det samme at hun var blevet ramt af en bil. I morges var hun faldet lidt ned og spiste en smule. Jeg kørte ud til dyrlægen da de åbnede og Fumle fik en grundig gennemgang. Dyrlægen undersøgte hendes bagparti for evt. brud, men da der ingen tegn var på dette vurderede hun, at der ikke skulle røngten-fotograferes. Men pga tydelige smerter ved haleroden og en temp.forhøjelse sagde hun at Fumle højst sandsynligt havde en byld. Hun fik derefter anibiotika og smerterstillende. Allerede et par timer efter var hun i bedring. Hun spiser og drikker, vil kæles med, hopper selv op på sofaen osv. Men hun går stadig lidt skævt og har besvær med at sætte sig.
Men nu har jeg lige opdaget at alle hendes negle er fuldstændig flosset helt ned. Og som jeg kan læse på nettet, er det næsten et sikkert tegn på at katten har været i cambolage med en bil. Har dyrlægen tage fejl?..
Skal jeg presse på mhp en røngten?.... Eller skal jeg slå koldt vand i blodet?... Er der nogle herinde der har haft de samme oplevelser?...

Kh. Fumles mor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!!... Fumle er syg...
  • #1   2. aug 2011 Den er svær, håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe dig! Min min erfaringer med dyrlæger er at det er altså ikke alle der er lige dygtige.

    Jeg syntes du skal se hvad folk skriver her inde og så tage den der fra og hvis du føler for at få hende til dyrlægen igen syntes jeg du skal gøre det, evt. prøve en anden dyrlæge.


  • #2   2. aug 2011 Håber hun snart bliver hel frisk igen smiley

  • #3   2. aug 2011 du sidder med katten og kan bedst vurdere den. er du bange hedder det vagtdyrlæge.
    hvis katten synes ok ville jeg ringe til dyrlægen i morgen og forklare dine observationer og bekymringer


  • #4   2. aug 2011 lad tvivl komme katten til gode

  • #5   2. aug 2011 Er det en dyrlæge med stordyr som primære klienter?

    Jeg synes umiddelbart det lyder ret underligt og at det ikke lyder som om katten er blevet undersøgt grundigt nok.
    En byld vil man kunne finde/mærke, det er tilsyneladende ikke sket?

    Hvis dyrlægen der har undersøgt ikke er en med speciale i smådyr og helst katte, ville jeg opsøge en sådan i morgen; evt allerede i aften, hvis katten ikke har det godt.

    God bedring
    Pia, Charley & Chili


  • #7   2. aug 2011 Jeg ville nok sige afsted til dyrlægen imorgen igen og få hende røngtenfotograferet smiley Hun kan have brud på bækkenet og det er altså ikke godt smiley

  • #8   2. aug 2011 Vær i hvert fald obs på, om hun går på bakken som normalt.
    God bedring til den uheldige mis!

    Kom gerne med opdatering.


  • #9   3. aug 2011 Du beder bare om røntgen - det er ikke noget man skal presse på med. Du er jo kunden - og det lyder som en rigtig god ide med røntgen. Det kan faktisk undre mig, at dyrlægen ikke har tænkt på at tjekke kløerne, for det burde de altså have erfaring med, når du kommer og mistænker, at din kat måske er kørt ned.
    Jeg har selv en kat med brækket hofte, og det kan ikke mærkes, fordi bruddet ligger så fint - men var ganske tydeligt på røntgen. Det heler heldigvis af sig selv, men hun skal have burro i nogle uger.
    Man kan hurtigt komme til at betale for flere konsultationer med sådan nogle problemer, og derfor kan røntgen hurtigt blive en billigere løsning, så man rent faktisk får et svar på, hvad der er galt.


  • Benedikte J
    Benedikte J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   3. aug 2011 1000 tak for alle Jeres indlæg:)... Nå, men dyrlæge igen her til morgen.. Fumle har ingen brud:)... Heldigvis.... Men pga de flossede negle er der ingen tvivl om at hun er blevet påkørt... Men behandlingen hun fik for den mistænke byld gælder også for en påkørsel uden brud.. Så nu er det bare smertestillende, ro og kærlig pleje... Og det skal hun sørme få:)...

  • #11   3. aug 2011 Rigtig god bedring med hende smiley

Kommentér på:
Hjælp!!!... Fumle er syg...

Annonce