{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Når de små skal "fixes" {{forumTopicSubject}}

På mandag har jeg en tid ved dyrlægen til neutralisering af mine killinger, Milo og Bimbo..

De er nu 15 uger, så de vil være knap 16 uger den dag..

Det er en dreng og en pige..

Jeg har microfiber knæstrømperne liggende klar, så jeg kan lave en bodystocking til Milo, hvis det bliver nødvendigt smiley

Bimbo skulle der helst ikke blive problemer med, drengene plejer at hele hurtigt, synes jeg..

Men altså, det jeg vil frem til er egentlig...

De er jo meget aktive de 2 kære små, de tonser rundt i hele lejligheden fra morgen til aften.. Og min 15 mdr kastrat, Gizmo, følger trop.. Han er lige så pjattet og livlig som de 2 små, og ELSKER at lege med dem, og de ELSKER at lege med ham!!!

Men jeg tænker lidt... Gizmo ved jo nok ikke at de er lidt sårbare når de kommer hjem (eller gør han???)..

Så jeg ved ikke om jeg lige skal lade dem være alene på badeværelset til næste morgen måske???
Så de er kommet helt ud af narkosen, inden de begynder at rende rundt..

Så er der heller ikke rigtig noget de kan komme galt afsted med, når de i deres rus vil forsøge at bestige diverse ting...

Men vil de (og især pigen) være klar til at tumle rundt næste dag?
Eller skal jeg holde hende lidt fra de andre i længere tid end ham?

Jeg har 4 voksne katte udover de 2 killinger.. Selvom Gizmo burde tælle som killing ;0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når de små skal "fixes"
  • #1   4. aug 2011 En god ide at lukke dem ind hvor de ikke kan hoppe for meget op..

Ja begge to vil være på toppen dagen efter..

• #2   4. aug 2011 Alletiders !

Tak, Hanne! smiley

• #3   4. aug 2011 Mine har aldrig fundet sig i at være lukket fra, så de har fået lov til at være hvor de vil, under opsyn. Du må jo se, hvordan det går med den ældre kat, men det er nu ikke ret længe, de behøver hensyn.

• #4   4. aug 2011 Nu har jeg rimelig mange "snuble-tråde" som ikke er egnet for en beruset killing rundt om i mit hjem..

Så det er nok mest sikkert for dem at blive på badeværelset, til de har sovet rusen helt ud..

Hvis de når at kvikke godt op i løbet af aftenen, får de selvfølgelig lov at komme ind til de andre smiley

• #5   4. aug 2011 Du skal ikke afhente dem, før de er relativt friske. Dyrlægen skal ordne dem om formiddagen (vær sikker på det!), og så afhenter du dem kort før klinikkens lukketid om eftermiddagen. Det er altså det rareste og mest trygge for alle parter. Det er IKKE sjovt at få en kat hjem, der sejler! Men hvis de har fået tid til at SOVE rusen af på klinikken fra formiddag til lukketid, så er de altså ret friske, når du får dem smiley Og de vil nok bedre finde sig i at putte i dyrlægens bur end at blive lukket inde hjemme hos dig selv, hvor de jo er vant til at måtte være fri. Det er bare min erfaring. Især killinger er der en god chance for, at de kan nå at sove rusen ud på den givne tid.

• #6   4. aug 2011 Heh ja, da min plejemisse-Nicole blev akut neutraliseret pga. startende livmoderbetændelse (jeg havde lige hentet hende fra kummerlige forhold et par dage i forvejen, så hun vejede 2/3 af hvad hun skulle), der KRÆVEDE hun at ligge oppe på et skab i 2 m. højde smiley Der var altså ikke noget at diskutere. Jeg måtte bære hende op og ned flere gange i løbet af dagen for at få hende på kattebakke og give hende mad. Hun var voksen, så det hele tog bare hårdt på hende. Sød sød mis, hun var ikke skræmt eller noget - men skabet var altså hendes plads og det eneste sted, hun ville ligge roligt smiley Og så var hun i samme rum med sin familie.

• #7   4. aug 2011 Min dyrlæge neutraliserer også altid om formiddagen..
    Og så plejer jeg at hente mellem 14-17 som er hans åbne konsultationstid...

Ofte henter jeg dem kl 14, og der er de gerne lidt omtågede..
    Men denne gang har jeg først mulighed for at hente dem mellem 16,30-17..
    Så de er sikkert meget friske...

Han har et roligt og lunt lokale, hvor de plejer at ligge til opvågning i deres egne transportkasser...

Men nu ser jeg når tiden kommer.. Og så kan jeg jo bedømme derudfra, hvad jeg mener er bedst for dem smiley

Kommentér på:
Når de små skal "fixes"

Annonce