{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.008 visninger | Oprettet:

(hun)kat med hængemave=sygdom? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Nu har den sort-hvide kat kommet i vores have i lang tid, i hvert fald over en måned nu. I starten troede vi, at det var en hunkat, fordi den havde en stor mave. Så den måtte også snart føde.

I dag, da jeg så kommer hjem, ser jeg den henne ved havedøren, og da jeg vil hen til den, går den hurtigt sin vej. Men jeg synes den ser tynd ud nu. Så tror jeg selvfølgelig at den har født. Min mor har set den tidligere på dagen, og der var den stadig tyk.

Men nu lige her for et par minutter siden, ser vi den igen, og jeg lokker med godbidder. Vi kan se, at den stadig har maven. Men den er underlig. Den hænger på en sær måde, og jeg husker da min gamle hunkat var gravid, så havde den slet ikke den mave. Altså den er ujævn, på den ene side hænger den mere end på den ene side. Det ser lidt ud som om det dievorterne der hænger.
Jeg fik den også op til sidst, og kunne ikke mærke noget.

Er bange for om den er syg smiley Aner stadig ikke, hvem der ejer den. Og lige til sidst, så havde den nu her til aften noget vådt i nakken. Tænker lidt på, om den så har en ejer, som har givet den loppemiddel. Men er det ikke sådan, at man ikke må give gravide hunkatte dette middel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (hun)kat med hængemave=sygdom?
  • #1   4. aug 2011 glemte lige: kunne den have født, og så hænger maven stadig? For min mor synes så lidt ud, som om killinger kunne have diet.

  • #2   4. aug 2011 prøv at snus den i nakken, du vil ikke være i tvivl om den har fået loppe kur ..
    Og loppekur må grne gives til hunkatte med killinger....


  • #3   4. aug 2011 tak for svaret smiley ved ikke om jeg kan finde den nu. den blev lidt sur, da jeg tog den op, så ved heller ikke mere, om den tør komme hen til mig. Men vil forsøge på det.
    Var ikke helt sikker på det med loppemidlet og gravide katte


  • #4   5. aug 2011 troede at der var nogen der vidste, om det kunne være sygdom smiley måske skal jeg kontakte kattens værn, om de kan tage hende. Men tør ikke, hvis hun jo hører til et sted. Hun løber ikke mere så hurtigt væk, når jeg er der. Og hun kommer også over til naboen. Men katte kan jo også gå lange ture, så måske er det slet ikke i vores kvarter hun bor.

    da jeg var ude i dag, kom hun igen. Men hun så meget søvnig ud, så tror at hun nu har sovet i vores pavillon. i dag lagde jeg ekstra meget mærke til hendes krop, og hun så altså ret tynd ud smiley


  • #6   5. aug 2011 tak for svaret smiley

    Jeg ringer til dyrlægen, om de har mulighed for at kigge på hende. Hun har er ikke øremærket, så måske er hun chippet. Ellers prøver jeg kattens værn.

    Jeg har før prøvet med fremlysning på nettet. Men kan godt prøve at hænge sedler op. Tjekker også lige på nettet, om den er efterlyst. det var den ikke sidst, men måske nu smiley


  • #7   5. aug 2011 har lige besluttet at give fremlysning en chance mere. men hvis intet er hørt efter et par dage, så ringer jeg til dyrehospitalet og kattens værn. for er virkelig usikker på, om den kunne have killinger et sted, og det så bare ser hævet ud, der på maven smiley

  • #10   5. aug 2011 okay, det vil jeg så gøre. tror det bliver lidt svært at få den i transportkassen. men har stadig nogle godbidder, så det kan nok hjælpe

    ville godt beholde den, for den virker rigtig sød. men min yuki kan ikke lide den, og hvæsser af den hver gang den ser den i "sin" have smiley
    Så håber også, at fremlysningen giver bid denne gang


  • #11   6. aug 2011 Blev vækket i dag af min yuki, som først mjavede mærkeligt og så hvæsede. Så jeg gik hen til min dør, og der var både yuki og denne her sort-hvide kat. De løb så ud i haven, da jeg kom. Tror yuki jagtede den ud. så ville jeg lige ind og hente mit kamera, så jeg kunne tage foto af dens mave. har nemlig ikke gjort det, og man kan ikke se det på de gamle fotos i mappen. Men så var den der ikke.
    Da jeg så går ovenpå, bor i kælderen, så sidder den i køkkenet i gang med at spise yuki's mad smiley Den stivner lidt af skræk. Siger det til min mor, som sad i stuen, og hun giver den så lidt mad, så jeg kan få foto af den. Den var godt nok sulten.

    Men man kan tydeligt se forskel på billederne. Fra at have en kugle rund mave til at den hænger mærkeligt. Nu tænker jeg lidt, om det kan være at den er blevet smidt, ejerne har ikke råd til at passe gravid kat, og den så har sultet, og måske er killingerne døde inden i smiley Det er kun et gæt, for det er da lidt mærkeligt, at dens mave har ændret sig sådan. Vi troede allesammen, at hun snart skulle føde med den mave.
    Link til nye fotos: http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=14730#6

    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=14730#5 Her kan man se det hænger ved bagbenet

    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=14730#1


  • #12   6. aug 2011 lige nu er den ikke til at se. men prøver at kontakte kattens værn. det er bare lidt svært at se om de har åbent i dag

  • #13   9. aug 2011 vil ikke sige hun er tynd, men det er hun måske i forhold til hvordan hun så ud sidst du så hende.....

    ud fra patterne, vil jeg også mene der ku ligge nogle killinger et eller andet sted, og hun måske har øjnet chancen for noget lækkert mad i dit hjem nu...???

    Jeg kunne forestille mig(uden at vide det), at hvis din bange anelse om døde killinger i maven, holdt stik, havde kattemor haft det skidt...??

    men ja... sys måske du skal prøve at give hende et halsbånd på hvis du kan komme til hende og så se om halsbåndet er fjernet når du ser hende igen....
    evt sætte en lille seddel ved med dit tlf nummer og en opfordring til at vedkommende ringer til dig.....

    pøj pøj med det hele...


  • #14   9. aug 2011 okay, tak for svar smiley

    Det kan måske også være lidt svært at se ud fra de nye billeder. Men hun er ret tynd. Især når man ser hende oppe fra. Hun har faktisk nu været en del gange inde i vores hus. Vi har allesammen overrasket hende, da hun var indenfor, og så løber hun hurtigt ud. Begyndt at blive en smule irriterende, at hun går ind, når vi er ude i haven, eller i de andre værelser, og hun så går ind og spiser yuki's mad. Så nu er vi begyndt at lukke døren oppe til stuen, så yuki kan have sin mad i fred. Ved så ikke, om det er fordi hun er sulten hun kommer så mange gange ind.

    Okay, så sådan som hendes mave ser ud, så kan hun godt have født?

    Jeg vil prøve at få fat i et halsbånd, og sætte det på hende. Faktisk har jeg et, men det var min afdøde Silke's halsbånd, og det vil jeg helst gemme.


  • #15   9. aug 2011 jeg vil tro hun har født, måske ret tæt på dit hjem og går ind og spiser ved dig for at ikke være så langt tid væk fra killingerne...

    held og lykke med mislingen smiley


Kommentér på:
(hun)kat med hængemave=sygdom?

Annonce