809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

1 kat eller 2 katte? 1 kat eller 2 katte?

Ihh altså er kommet ud i et dilemma..
Er blevet NOGET så forelsket i en sort smoke NFO pige, men er ikke sikker på at vi kan overskue at have to misser - rent økonomisk, overskud og mentalt.
Vi bor på ca 60 kvm og ingen af os har bil eller kørekort så skal de passes længere tid af gangen eller med et sted bliver det med tog og bus.
Vi er begge på SU med SU-lån ved siden af. Dog får min kæreste de næste 3 år løn af hans praktiksted.

Dog vil det bare give mig en god følelse indeni ved at vide at Hector har en legekammerat fra killing af (han er selv 23 uger gammel), og senere hen ikke skal til at vænne sig til en ny misling i huset, for vi SKAL have endnu en skønhed på et eller andet tidspunkt. :o)

Er det et dumt tidspunkt nu, synes I, eller kan i ikke se noget til hindre for at få en misling nr. 2?

På forhånd tak for jeres uforbeholdne mening.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 kat eller 2 katte?
  • #1   9. aug 2011 Har i økonomi til hvis mislingerne bliver syge?

Det en god ide at føre katte sammen når de er små men hvis i ikke føler i har økonomi eller overskud til det syntes jeg ikke det er sådan en god ide?

• #2   9. aug 2011 Vi bor på 74 kvm., min kæreste er på SU med SU-lån, og jeg får laveste sygedagpenge (så får cirka det samme som ham), og vi har 2 katte... Her går det fint - selvfølgelig sidder vi lidt stramt nogen måneder - specielt lige nu da begge katte lige har måtte til dyrlægen 2 gange i træk - men normalt kan vi sagtens klare det...
    Og tror ikke det vil være et problem for jer, men kommer selvfølgelig an på jeres forbrug og sådan smiley

• #3   9. aug 2011 Ja vi holder vores kattekonto hver måned.

Jeg ville sagtens kunne finde overskuddet frem! Det er bare, at Hector er vores første misser og elsker og er vant til at have dyr omkring mig.
    Det er mere det med besværlighederne ved ikke at have bil og sådan jeg tænker på..

• #4   9. aug 2011 Jeg har ikke selv bil og jeg kan godt have problemer med at få Pio (min mis) frem og tilbage når han endelig skal med, men jeg klare det altid smiley Det ikke så besværligt som det lyder at have sine katte med smiley

Jeg tror det ville være godt for din mis at der kom en ny mis han kunne lege med smiley

• #5   9. aug 2011 hvis det er kan man "få" et falck kørsel abbonnement, så er du sikker på du har mulighed for at de kan blive transporteret til dyrlægen smiley

• #6   9. aug 2011 Min kæreste føler ikke at det ville være noget problem overhovedet og vi har plads til at have en ekstra kattebakke og så videre.
    Og så har jeg jo også hørt mange sige at der ikke er den mega store udgift i at mætte to misser i forhold til en.

Ih er bare helt skudt i hende<3 Så hende 4 dage efter fødslen på hjemmesiden og har siden da ikke glemt hjemmesiden smiley Har det bare sådan at jeg ikke ville kunne KLARE hvis hun pludselig var reserveret til en anden!

• #7   9. aug 2011 Dyrlægen ligger 2 minutter herfra og det gær kattepensionen sådan set også, så måsker gør jeg det bare værre end det er

• #8   9. aug 2011 så skynd dig at reservere hende! smiley

• #9   9. aug 2011 Åååh tror jeg vil snakke lidt mere med min kæreste om det, og evt. min mor som altid sætter godt perspektiv på tingene :o)

• #10   9. aug 2011 Kan bare ikke så godt lide at se på Hector kede sig! <,3 Leger med ham i hver hans vågne stund og han er også rigtig god til at underholde sig selv, men når han og hans kuldbror (der ejes at min kærestes bror) lege sammen kan man jo godt se at man ikke kan tilbyde den noget i nærheden!

• #11   9. aug 2011 Det bedste jeg nogensinde har gjort, var at købe kat nummer to. Min store han er LYKKELIG for at have fået sig en legekammerat. Hvad det praktiske angår skal jeg ikke dømme, det finder du nok bedst selv ud af:)

• #12   9. aug 2011 Kan også kun se positive ting ved at anskaffe en lille prinsesse til vores Prins Hector. Men bekymringer kan man jo altid skabe, uanset om der er hold i dem eller ej.. :o)
    Desuden er jeg af den type at hvis misserne ikke kan blive passet fx så er konsekvensen at man bliver hjemme og ikke tager fx på sommerferie, og det har jeg det helt fint med.
    Desuden kan jeg se at opdrætteren bor ret tæt på os, og det er ret betryggende at vide.

• #13   9. aug 2011 Thilde jeg havde også en masse bekymringer om hvordan det rent praktisk skulle lade sig gøre med to, men den eneste forskel jeg egentlig mærker er at her er lidt mere uro:) De har virkelig meget glæde af hinanden og det er så dejligt at se.

• #14   9. aug 2011 I øvrigt er det jo dejligt at se at du overvejer nøje, istedet for at kaste dig ud i det med lukkede øjne. Det kunne mange lære af!

• #15   9. aug 2011 Det, der sådan set også ligger og lurer lidt er at i vores lejlighedskontrakt står der at man kun må have fugle og fisk MEN andre beboere har hund og det ved han! og han er ligeglad! Oprigtig talt.. Han ved også at vi har kat! Han er MEGET fornuftig at tale med og sådan, men som min mor sagde "hun ville syntes det var uansvarligt at tage endnu én ind når man indirekte har fået lov til at holde dyr, for så var det liiige at strække den lidt". Altså min udlejere sagde "hvad jeg ikke ved, har jeg jo ikke ondt af ;)" Og kan godt se hendes argument, men på den anden side er to katte jo intet i forhold til en stor hund! Mht. til at larme og genere folk, og vores kat går ikke engang ude!
    Åhhh

• #16   9. aug 2011 Okay vi er blevet enige om noget nu.
    Vi synes simpelthen at Hector har ret til en legekammerat! Og gerne inden han bliver al for gammel og muggen.
    Derfor venter vi til lidt efter jul, hvor vi vil have haft tid til at spare ordentligt sammen og forberede os. Min kæreste har nemlig 0 indkomst pt, idet han søger praktikplads. Det finder vi mest beroligende og ansvarligt.
    Så vi venter og ser om vi kan finde en smuk smuk sort (smoke) hun NFO, der er salgsklar i Januar/Februar.
    Så vi vinker desværre farvel til den lille én vi er forelskede i lige nu, men der kommer jo andre, som man heller ikke vil kunne stå for smiley
    Så håber jeg bare at Hector stadig er med på at lege med en 13-14 uger gammel killing. Han fylder 1 år slut i Februar. smiley
    Er dog blevet mere rolig ved tanken om 2 af jeres erfaringer.

• #17   9. aug 2011 lyder som en super ide smiley

• #18   9. aug 2011 Det lyder rigtig fornuftigt:)

• #19   10. aug 2011 Og nu kan jeg selvfølgelig bare ikke vente :o)

Skal den være salgsklar i Januar/Februar er der jo ikke længde til at de skal fødes :o)
    Glæder mig bare til at surfe rundt og se om jeg kan falde for en og evt. tage ud og besøge den lille når det er tid til det!
    Det gjorde jeg jo ikke med Hector (surfede rundt for at finde den HELT rigtige), fordi jeg flere år før mig og min kæreste flyttede sammen, havde aftalt med hans søde søde kusine, at jeg skulle have en killing fra dem på et tidspunkt. Så da vi besluttede os for at få en mis, ventede de faktisk killinger en måned efter - så det var perfekt timing og de havde bare min ønske kat: en kæmpe sølv bamsedreng smiley

• #20   10. aug 2011 Vi vil kalde det lille bæst for "Artemis" har vi besluttet smiley Så har vi en græsk kriger og en græsk gudinde boende hihi.

• #22   10. aug 2011 Jeg forestiller mig at ventetiden bliver ganske uudholdelig:) Men det er alligevel rart at have noget at glæde sig til!

• #23   10. aug 2011 Killinger skal... - Åh det tør jeg slet ikke håbe på, hun er jo en skønhed!

Pia l - Ventetiden kan UMULIGT blive værre end den var med Hector. Jeg gik jo en måned og ventede på selve fødslen! smiley Og så har vi jo også en hyggebamse i huset i ventetiden. Det manglede vi jo lidt sidste gang smiley hehe

• #24   10. aug 2011 Bare for at få det på det rene:

2 katte =
    - 2 skidehuse
    - 2 hængekøjer
    - 2 seler
    - 2 transportburer????
    - 2 forsk. madskåle????

Er usikker på at det er behøvet/det bedste det med spørgsmålstegn ud for.
    Og en ting mere.. Hvis de skal have hver deres madskål(e) skal de så placeres tæt på eller langt fra hinanden?

• #25   10. aug 2011 Mine har:
    - 3 kattebakker
    - 3 hængekøjer
    - 2 seler
    - 2 transportburer
    - 2 madskåle (en placeret i køkkenet ved siden af en vandfontæne, og en placeret i stuen ved siden af en vandskål - så de spiser lidt hist og her smiley )

• #27   10. aug 2011 Okay smiley
    Så er det bare at vente spændt.

Så må jeg til den tid læse alle de uendelige tråde herinde om sammenføring af to katte mens de er killinger.
    Tak for alle jeres svar smiley

Kommentér på:
1 kat eller 2 katte?

Annonce