{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Er jeg for grov? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige sendt følgende brev til en ejer af en annonce her inde, vil egentlig bare gerne vide om folk synes det er for groft eller det er ok?? Bliver bare så sur over disse annoncer!

undskyld jeg spørger så direkte, men kan i virkelig ikke se problemet og uansvarligheden i at have 4 hunkatte rendene rundt og formere sig som de har lyst til?? 14 killinger er godt nok mange og skulle have afsat på en gang. Og hvad gør i med dem i ikke kommer af med? Lader i så osse dem rende rundt og formere sig med hinanden? Du må unskylde jeg sådan blander mig, men for pokker hvor bliver jeg gal over din annonce og dem tilsvarende.
Håber faktisk at du vil være så sød at svare, for er komplet uforstående her..

Hvad synes i??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg for grov?
  • #3   10. aug 2011 Jeg er nok mere diplomatisk anlagt og ville have skrevet det pænere, sådan mere oplysende. For tror ikke man får noget ud af at tale grimt til folk. Min erfaring er at man når længere med at tale pænt, så går folk ikke så meget i forsvar.

    Men jeg er helt enig med dig! Synes det er synd og uansvarligt at lade sine hunkatte løbe og lave killinger på samlebånd, for derefter at forsøge at smide de stakkels killinger i nakken af hvem som helst der gider tage dem.
    Formentlig behandler de dem sikkert pænt(i forhold til hvad man ellers kan se) men det løber løbsk for dem med kattebestanden, og hvad bliver løsningen så?
    Får de lov til at klarer sig selv? - med sult og sygdom til følge indtil naturen har reguleret det, hvorefter de står med en bestand vilde katte de ikke kan komme til og der måske er i vejen?
    Går farmand lige ud og "ordner" de overskydende katte?
    Går de til dyrlægen og får aflivet?

    Katte er aldrig gratis. Nok kan du få dem smidt i nakken, men det koster noget at få dem neutraliseret, vaccineret og alt det andet der skulle gøres hvis man ønsker at holde et kæledyr. hvis bare folk så dette som en selvfølge, så ville der ikke være så mange spild-katte overalt


  • #4   10. aug 2011 Jeg synes ikke du er for grov!!

    Skrev i går et indlæg, om da jeg langt om længe fandt frem til det sted Sally kom fra, og fandt ud af at de faktisk talt bare avler i læssevis, og lader hunden jage killingerne bort når de er store nok til at rende. Jeg fik smidt 3 katte i nakken af dem, inklusiv Sally. De havde sgu katte rendene OVERALT!! Alle i samme tilstand som den Sally var I da jeg fandt ham, som var decideret klam og grotesk.


  • #5   10. aug 2011 Jeg synes ikke det er for groft. Det er rigtigt - helt rigtigt, men som Betina S skriver så tror jeg ikke du får noget ud af det med det tonefald du har skrevet det i.

    Vi ved jo alle sammen at man automatisk bakker ud når man bliver overfaldet - og det er jo lidt det du gør. I hvert fald kritiserer. Om det så er rigtigt eller ej det man skriver.

    Men synes det er forfærdeligt, hvordan nogen katte lever. Kendte nogen på en gård engang, hvis kat var gravid konstant. Hun var så lille og tynd, og de sidste mange kuld hun fik ville hun ikke kendes ved. Som konsekvens af det døde killingerne. Det er helt utilgiveligt.


  • #6   10. aug 2011 Vil bare lige tilføje at jeg har fået svar og er i gang med noget der ligner en korrenspondence.. såå fortsættelse følger..

  • #7   10. aug 2011 Nu kender jeg dig jo personligt og nej det er bestemt ikke for groft. Det er jo faktisk meget diplomatisk skrevet.

    Jeg håber du lykkes med din korrespondence smiley


  • #8   10. aug 2011 Held og lykke med din korrespondance, Aleksandra. Jeg håber det hjælper, men har desværre mine tvivl smiley

    Og Karen. Mon KV kunne tænkes at sende en konsulent ud til din nabo og (forsøge) at tale dem til fornuft...

    Sådanne mennesker, der avler katte helt uhæmmet og bare lader dem gå, er ikke bare uansvarlige overfor kattene, men også over for kattekærlige mennesker, der kommer til at rydde op efter avlernes ligegyldighed og sløseri smiley


  • #9   10. aug 2011 Er allerede igang med at snakke med min familie om det Tinka. En ting er Sally og måske også den lille rødsorte, men jeg vil sgutte til at fodre på alle deres katte altså!! Så er jeg da i al fald sten sikker på ikke at have en klink tilbage til mig efter kattemaden er betalt!!

Kommentér på:
Er jeg for grov?

Annonce