{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Tisser på gulvet {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Har brug for råd ang. vores hunkat Raja på knap tre år.
Hun er (igen) begyndt at tisse på gulvet ved siden af kattebakken. Vi troede først, at hun gjorde det når vores hankat (lidt over to år) havde lagt en lort i bakken, men nu har hun også gjort det selvom den var helt ren.
Det er ikke hver gang hun skal tisse hun tisser ved siden af, hun tisser stadig i bakken også.

I pinsen i år var min kæreste og jeg i Tyrkiet i en uge hvor de blev passet ved at mine svigerforældre kom forbi og gav dem mad osv. Da vi kom hjem begyndte de begge at tisse og skide på gulvet inde i det rum hvor bakken stod. Vi løste det ved at købe en åben bakke som nu står på badeværelset og siden har der ikke været nogle problemer. Da vi venter barn her til september skulle vi alligevel flytte om på nogle rum, og de har nu slet ikke adgang til det rum hvor bakken stod før.

Hele sidste uge var min kæreste og jeg så på ferie igen. Denne gang blev de passet ved at min lillesøster og hendes kæreste har boet i vores lejlighed hele ugen. Da dyrelægen ikke fandt noget galt med kattene, sidste gang vi havde problemer med urenhed, tolkede vi deres "uheld" som en form for utilfredshed med at de havde været ladt alene så meget i den uge vi var på ferie, derfor valgte vi denne løsning hvor de så har haft selskab hele tiden.

Men, nu er vores hunkat jo så begyndt at tisse ved siden af - ca. hveranden dag. Kan det være fordi hun har været utilfreds igen?
Kan hun mon mærke at noget er under opsejling mht. min graviditet og snart forstående fødsel?
Jeg har tænkt mig at sætte en feliway op nu og se om det kan hjælpe, for jeg synes hun har virket lidt ængstelig og ekstra meget på dupperne de sidste par dage. Til gengæld har hun puttet helt vildt meget hos mig i dag, hvilket hun ikke så ofte gør smiley

Håber det giver mening, og at I evt. kan give nogle gode råd til hvad vi kan gøre.

Vh. Amalie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser på gulvet
  • #2   10. aug 2011 Ja de er begge neutraliserede, glemte jeg at skrive smiley De har kun en bakke, for vi har ikke rigtig plads til at have flere stående. Vores hankat har haft blærebetændelse (det var i mellem de to urenheds-episoder og da brugte han kun bakken, bare meget ofte), kan han have smittet hende? De får noget specialfodder fra dyrelægen begge to, som han skal have pga. den blærebetændelse han havde.

    Hun er bare VIRKELIG ikke glad for at komme til dyrelægen og bliver altid helt vildt stresset over det. Hun er næsten umulig at få ind i transportkasse, så vil helst skåne hende for en tur hvis det ikke er nødvendigt. Hvis hun er stresset kan feliway'en vel afhjælpe det en smule?


  • #3   10. aug 2011 Omflytningen er i øvrigt to måneders tid siden, så det er en meget sen reaktion hvis det er på dét. Men da det er lige som vi kommer hjem fra ferie tænker jeg det kan være sammenhængen?

  • #5   10. aug 2011 Okay, det vil jeg høre dyrelægen ad om smiley Jeg synes bare det er mærkeligt at hun ikke altid tisser ved siden af bakken, hvis det er blærebetændelse.

  • #6   10. aug 2011 Det lyder lidt til, at det måske er stress smiley I har lige været på ferie igen, skrev du og selvom der har boet nogle hos dem denne gang, så er det en omvælning alligevel og nogle katte bliver nemt stresset smiley

  • #7   10. aug 2011 Ja jeg tror det måske også smiley Vil du mene, at et par dage med Feliway kan hjælpe til det? Er der noget særligt vi kan gøre så det ikke bliver en vane for hende at tisse ved siden af bakken?

  • #8   10. aug 2011 Jeg ved ikke om Feliway hjælper smiley Jeg har aldrig selv prøvet det, men det er da et forsøg værd smiley

Kommentér på:
Tisser på gulvet

Annonce