{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Misrøgtet hankat! {{forumTopicSubject}}

Er en smule forarget over min nabo!
De har en IKKE kastereret hankat som for ca 3 mdr siden er kommet til skade (går ud fra slåskamp med anden hankat) med det resultat at den ansigt bogstaveligt hang i laser i den ene side. Naboens datter var ude og se om hun kunne kalde den til sig med kattemad men den gik ikke. Den gik bare hen og strintede op af deres æbletræ og 10 meter længere hen og lavede bummelum. De er jo sejlivet,tør siges.
Men problemet ligger i,at min farmor nu har fået den rendende og nu ikke kan forstå den bliver "hængende". Hun fodrer, og har gjort det de sidste 30 år, katte der kommer rendende. Har sagt hun skal lade være,da det er derfor de ikke går hjem til dem selv,men den fatter hun ikke. Hun vil jo bare være flink.
Var derhenne i dag hvor katten så kom forbi med et stort kødsår i halsen. Dvs det stadig ikke er lægt,det sår den fik for 3 mdr siden. Ca halvanden cm bredt og flere cm langt. Rødt og betændt. Tog billeder med min telefon.
Ringet til dyrenes vagtcentral men de vil ikke hjælpe medmindre vi selv betaler dyrlæge regningen og det vil vi ikke men synes samtidig det er synd at den lider.har snakket med min nabo om det et par dage efter jeg så den i ders have hvor deres datter prøvede at indfange den,men de siger bare de ikke kan få fat i den...den kommer og går som den vil.
Hva gør man så?!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Misrøgtet hankat!
  • #1   13. aug 2011 Kan du ikke fortællle naboen om muligheden for at låne et fælde-bur, enten hos dyrlægen eller KV.

    Hvis man har kate (eller andet dyr) har man PLIGT til at sørge for dem.

    Du kan evt kontakte Kattens Værn eller Dyrenes Beskyttelse, de BØR kunne hjælpe dig.
    Tak for at du forsøger
    smiley
    Pia, Charley & Chili


  • #2   13. aug 2011 Ej, det er bare ikke okay.

    Men synes også der må snakkes med store ord til farmor. Hun behøver jo ikke holde op for altid. Bare indtil katten kommer til naboen.

    Håber Kattenes værn eller lignende hjælper.

    Synes det er fedt du prøver.



  • #3   13. aug 2011 Din farmor skal ringe til Dyrenes Beskyttelse og sige, hun har en såret vildkat rendende. Hun skal blot IKKE sige, at hun ved, den har en ejer et eller andet sted.

  • #4   14. aug 2011 til mega .... tænkte det samme

  • #5   14. aug 2011 pia d
    snakkede jo med dyrenes vagtcentral i en halv time.... jo lige meget om det er kattens værn eller dyrenes beskyttigelse... de siger jo nok det samme... er så træt af deres holdning... man skulle fandme have kørekort til dyr.... ser meget animal planet med deres programmer med dyrepoliti... der havde den sgu ikke gået...... at betale ved kasse 1,makkker!


  • #6   14. aug 2011 sofie thomas putte..... snak til en dør... hun har gjort det igennem 30 år.... selv været nabo til hende hvor mine egen katte kom hen til hende. Fodrer du ikke dine katte? De er så tynde. Det må jo være fordi du ikke købe noget fodder de kan lide osv osv
    skal lige siges at mine katte ikke er tynde men normal af str men de katte der kom igennem mdr henne ved hende ikke manglede noget .. de fleste blev overvægtige fordi hun fodrede med alt "godt fra havet"
    sagde selv til hvorfor jeg dog skulle fodre mine katte. de kunne jo leve af de fugle og mus de fangede.... sagt i gas,men den forstod hun ikke.... heller ikke da jeg sagde at når hun fodrede,behøvede jeg jo ikke... smiler


  • #7   14. aug 2011 Ja, så bliver det jo svært. Håber katten bliver fanget så den kan få noget hjælp.

    Synes også det er uansvarligt af naboerne. Håber virkelig de har prøvet andet end at stå hos dem selv og prøve at lokke den til dem. Synes de burde gøre alt.


Kommentér på:
Misrøgtet hankat!

Annonce