{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Vægt NFO {{forumTopicSubject}}

Nu har vi igen kontrolvejet vores katte for at følge lidt med i om de tager på..

Darling som er kuldets mindste vejer 2,3 kg og det er mere end sidst.
Daim derimod vejer kun 2 kg? Og hun var jo større end Darling som lille.

Jeg vil jo selvfølgelig gerne at hendes vægt følger med i takt med at hun vokser, hvad kan jeg evt gøre for at fede hende lidt mere op, da jeg synes at der er en mere markant forskel i deres huld - det er dog ikke så knoglerne titter frem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt NFO
  • #1   14. aug 2011 De er 22 uger.

• #2   14. aug 2011 Det samme skete i mit sidste kuld, stor forskel på vægt, nettop i den alder. Jeg gjorde sådan set ikke noget og nu hvor de er 1½ år er de meget ens i vægt. Jeg observerede at den "lille" var meget mere aktiv end den lidt større og ikke havde tid til at spise så meget, så jeg er overbevist om at det var de 2 ting der udgjorde forskellen her.

• #4   14. aug 2011 hmm min nfo er 20 uger og vejer 3,2 kg har bare fået af vide at det er godt hvis de vejer omkring 4 kg når de er et halvt år så var de fine i str???

• #5   14. aug 2011 Ja min er også de 23 uger og vejer 3,3 kg

• #6   14. aug 2011 Mine er 9 måneder og meget aktive.
    Min pige vejer 3,3 og min dreng 4,5 og de er søskende.

Vil nok betegne dem som slanke i kropsbygning, så gerne de tog lidt mere på.
    De er begge neutaliseret og foder med killinge og sterelised fra rc.
    Synes ikke de har taget så meget på efter de mest for sterelised, måske de er for aktive til det?

Så følger lige med hvis der er nogle gode råd til opfedning.

Mht. At hun ikke er vokset så meget i vægt på det sidste er det så ikke normalt for nogle katte at holde en lille pause med at gro, min pige tog ihvertfald ikke helt så reglmæssigt på som hendes bror hver uge. ?

• #8   15. aug 2011 Jeg kan ikke så godt bruge til noget hvad jeres hanner vejer smiley Der er jo en forskel på hanner og hunner - plus det vel også spiller en rolle om de er neu eller ej?

Mine to er fertile.

• #9   15. aug 2011 Judith - 4 kg når de er ½ år? Det lyder godt nok dumt i mine ører.
    "Hunkattene er ofte elegante med en fuldt udvokset vægt på 3,5 - 4,5 kg, hvorimod fuldvoksne hanner i reglen ligger på mellem 5,5 og 7.0 kg. Kastrerede eller steriliserede katte bliver normalt en smule større og lidt "tykkere" end de fertile racefæller"

4 kg som ½ års er jo urealistisk når udvokset vægt hos en hun vil være 3-5 kg?
    Og de er først færdig udviklet når de er 3-4 år

• #10   15. aug 2011 Krista - Om han vejer 3-6 kg er jo ligemeget så længe han er rask og har det godt.. Men han vil jo ikke være ønsket som avlsdyr.
    Vores to er købt fertile fordi vi gerne vil have et lille opdræt.

• #11   15. aug 2011 Marianne - Her synes jeg det er den "tykke" der er mest aktiv?

• #12   15. aug 2011 Det med vægt er jo meget forskelligt.. Nu har jeg andre racer, men mine voksne mco piger vejer 4 kg og 5,5 kg men har så en bengal pige på 6 kg, så det er jo også lidt omvendt smiley så kig på deres trivsel, det er det vigtigste.

• #14   15. aug 2011 Krista- Det sker jo sjældent der sælges voksne fertile katte. Og hvis der gør - så er de ofte "brugt" og bør måske ikke avle mere?
    Men er helt med på at det er en smart idé.

• #16   15. aug 2011 Kan ikke se jeg skriver andet end at jeg er enig, men der ligger en problematik i at det jo netop ikke foregår som du skriver. Selvom det helt sikkert kunne være smart.

Kommentér på:
Vægt NFO

Annonce