{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

han er hun? {{forumTopicSubject}}

jeg overvejer at anskaffe endnu en hellig birma til min kastererede hankat Gismo...


spørgsmålet er bare om det skal være en neutraliseret hunkat eller en kastereret hankat. ?! hvad mener i ?


og hvilken alder ville i mene passer allerbedst ?

gismo er 1 år gammel, og tænker lidt på at finde en større killing ... hvad tænker i om det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han er hun?
  • #1   17. aug 2011 Drenge leger jo noget voldsommere end piger...

    Så en kastrat-han ville nok være bedst smiley

    Mht. alder... Jamen det kommer jo egentlig meget an på sindet...
    Min 1½ år gamle kastrat og min ene 2½ år gamle kastrat vil helst lege med killinger på knap 6 mdr. frem for katte på deres egen alder..

    Så kig på hans sind, om han skal have en (måske) yngre kammerat at tumle med, eller om han bare skal have en hyggeven på samme alder...

    Men uanset hvad...
    Så er det altid nemmere at føre en killing ind i flokken..
    Den behøver jo ikke kun være 12 uger...
    Du kan også vælge en på 5-6 mdr. smiley


  • #2   17. aug 2011 det er IKKE min erfaring med birmaer, at drengen er mere vilde

    hvis det er en killing du søgerChatarina, så vil jeg helt klart sige, at det er ligemeget hvad du får. Bare det er fra en god seriøs opdrætter med super temperament på sine kililnger og voksne

    Køber du en voksen, som er blevet kastrat efter voksenalderen og har været brugt i avl, så vil jeg oftest vælge en dreng frem for en pige, hvis det er i en stor flok den skal ind i ....er det bare med 1 eller 2 andre katte, så er en pige kastrat fint fint....

    MEN min erfaring er, at avlspiger som er blevet kastrater kan være mere dominante - sådan er mine piger ihvertfald af dem jeg har beholdt her i opdrættet efter de er kastrater...MEN det kræver også sin "mand" at kunne trives i en flok med 16 katte.

    Jeg har lige måtte tilbagekøbe en killing fra sidste år, som nu er 13 mdr. Han gik i soveværelset isoleret i 16 timer, så kom den første killing på besøg, som han straks var venner med - så kom 2 på 6 mdr ind til ham og næste dag, så ville han ikke være alene i soveværelset og møvede sig ud af døren og gik rundt med alle vores piger og killinger, næste som om han altid har boet her

    OG med det vil jeg sige, at køber du en ældre killing/voksen kat, så sørg for godt temperament så vil en indkøring i din flok gå hurtigt.....

    De hanner og hunner jeg har omplaceret igennem årene har kunne spise af samme madskål inden for 1 døgn i det nye hjem. Og så selv om man har været en strid gimpe, så er de vældig nemme at tilpasse sig "derude"

    Hilsen Heidi og Con Meo-banden


  • #3   17. aug 2011 Con Meo - jeg er enig .. smiley
    Vi fik en lille pige til vores kastrerede hankat fra samme opdrætter - og der fik ikke engang 1 døgn før de hyggede, spiste af samme madskål osv smiley


  • #4   17. aug 2011 Mange tak smiley jeg har kun Gismo smiley

  • #5   17. aug 2011 Vi havde også kun Tenzii til en start smiley

  • #7   17. aug 2011 Okay men hvad med ad? Gismo styrer selv sin mad på den måde at jeg måler fodret op om morgenen og så spiser han når han vil og så fylder jeg igen næste morgen (er ofte noget tilbage morgenen efter) men hvis jeg får en killing skal den jo have killingefoder, og så kræver det vel at jeg fodre dem morgen og aften for at de ikk spiser hinandfns foder ?!

  • #8   17. aug 2011 Mine katte får en blanding af babycat og kitten smiley

  • #9   17. aug 2011 Det skader ikke, at de spiser af hinandens. Sørg for at give et godt lødigt foder, og hold øje med Gizmos "mave" smiley så kan du sagtens blande killingefoder og alm foder. Min erfaring er ikke at birmaer som sådan bliver overvægtige.

  • #10   17. aug 2011 Dyrlægen siger faktisk at gismo ligger på den gode side, han vejer 4,5 kg og skal ned på 4,2 kg smiley killingemad indeholder vel mere fedt gør det ikk ?! Eller virker federe på en voksen kat

Kommentér på:
han er hun?

Annonce