{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavle...
  • #1   17. aug 2011 Hejsa..

    Jeg ved ikke rigtigt hvad du mener med forskel på ??
    Men ja de ser ikke ens ud smiley men der står i bund og grund det samme smiley Da en stamtavle jo er en vertificering af kattens aner smiley

    anna


  • #2   17. aug 2011 Anna: jo, men der kan sagtens være forskel på kvaliteten af de stambogsførende klub, det ved jeg ikke om der er. Men det ved jeg der er inde for hundeverdenen.

  • #3   17. aug 2011 Der er langt fler udstillinger i DK i FIFe end der er i TICA og CFA

  • #4   17. aug 2011 Jeg tænker på om det er ligesom DKK, DDH og DRU etc. , at der er noget der skal tjekkes for inden avl og om klubberne ser ens på hvordan standarden skal være??

    Jeg er mere indenfor det i hundeverndenen end katteverdenen ...he he he


  • #6   17. aug 2011 Okay...det var da svar jeg kan tænke over.

    Kan du være medlem af begge klubber, eller er det kun den ene du kan være medlem af pga. som du nævner godkendte racer????


  • #9   17. aug 2011 Dvs som opdrætter først Fife og dernæst enten TICA eller hvad mere???

    Ja der er en bestemt race vi har i tankerne, og har gang i samtale med en opdrætter der er rigtig god og behjælpelig med diverse spørgsmål, men var bare lige nysgerrig efter at vide mere om lige netop dette....det er jo altid rart at have andres holdninger/meninger ind over og se hvad der er rundt omkring...*S*


  • #10   17. aug 2011 FIFé er (tror jeg) de mest kritiske, når vi snakker stambogsføring.
    Dvs at det i FIFé ikke oki at registrerer en kat som Silver tabby (som man kan i visse forbund). Eller fx uden forbunds koder.....
    Og der kan nævnes mange andre filurlige registrerings måder.

    Jeg har lige hentet en kat hjem fra Belarus (hvide rusland), og i hans originale stambog (IFA) var der set med FIFé øjn en del fejl og mangler.
    Heldigvis lykkes det at finde frem til de manglende fejl, og han har nu fået FIFé stambog (med FD LO nummer) - og ikke en FD RX (som han ville ha fået hvis de manglende oplysninger ikke kunne findes).


  • #12   17. aug 2011 Mange tak for de gode svar....det er noget jeg kan bruge til noget den dag det forhåbentligt sker med et opdræt, der dog ligger noget fremme i tiden, men det er dog rarest at have styr på de forskellige ting omkring alt dette, og omkring hvilke klubber der er, og hvad de står for hver især i forhold til standarder, restriktioner osv....

    Så mange tusinde tak skal I have for det smiley


  • #14   17. aug 2011 fife godkender eks ikke en hankat med kun 1 sten i pungen til avl , men importere man en kat hjem fra eks. Rusland med CFA stamtavle kan man godt få den lavet om til en Fife stamtavle, men ja generelt er fife nok mest kritisk hvilket jeg synes er meget godt smiley

    Held og Lykke med det smiley


  • #15   18. aug 2011 Og nogle racer er kun godkendt i et forbund :o)
    Europe f.eks. er kun i FIFe, der ikke godkender tonkaneser, munchkin, scottish fold mv :o)


  • #17   18. aug 2011 f.eks. CFA kræver ikke navlebrok og kryptocid attest.

    Jeg har haft en han fra USA hvis far kun havde 1 testikkel - han havde selv begge.

    Hånden på hjertet - det falder jeg ikke i svime over. Til gengæld falder jeg i svime over en masse ting der ikke er krav om der testes for:-)

    Man skal vælge det man ikke vil avle på med omhu - småting er helt hen i vejret at begrænse genpuljen med ...

    Det er jo mere end een gang set at for kradtig fraselkteren giver andre og større problemern.

    Handlekraft og sund fornuft - det kommen man langt med


  • #18   18. aug 2011 Lotte - Det er så bare et par af dem smiley Men søger man på organisations navnet og så breed eller recognized breeds, så har alle tre organisationer en liste smiley

  • #19   18. aug 2011 Hejsa...vil lige rette en fejl...

    Man behøver absolut ikke stambogsføre i Fife først...man kan vælge hvilke klub man ønsker, at være stambogsført i....her næst er det der man henter sine stamavler....men man kan godt støtte op om flere forbund...dvs. være i Fife og udstille i TICA....dog kan titlen erhvervet i fx. TICA ikke registreres på en Fife Stamtavle og omvendt...

    Vedr. indavl eller ej....så er det op til den enkelte opdrætter hvordan de ønsker at parre deres katte....og ikke som inden for hundeavl

    anna


  • #21   19. aug 2011 Ja, enig med Lotte. Er man medlem af FIFe så SKAL man registere alle sine killinger der først - også selvom racen ikke er godkendt hos FIFe faktisk smiley
    Mens er man medlem hos både TICA og CFA så er det lige meget, for det er netop kun FIFe der har det sådan (heldigt nok for dem der vil flere ting, hehe)


  • #22   19. aug 2011 hejsa...ja hvis man er medlem af Fife :-*******************)

    MEn hvis det er første gang at man skal til, at finde ud hvor man vil være medlem eller registreret opdrætter - kan man melde sig ind i præcist den klub man ønsker...

    Beklager hvis jeg misforstod smiley

    anna


  • #23   20. aug 2011 Anna - Ja, du har selvfølgelig ret i at der er frit valg af organisation :o)

    Jeg overvejede selv lidt TICA en årgang, meen jeg er nu både så glad for JYRAK (klub under FD under FIFe) og den type udstillinger - og så er min race kun godkendt hos FIFe :o)


Kommentér på:
Stamtavle...

Annonce