Hvad gør jeg, når min kat er overvægtig? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.. Jeg har kigget på en skala over hvordan katte ca. skal se ud og hvornår de er overvægtige http://ww.peteducation.com/article.cfm?c=1+2230&aid=660 Min kat Felix er blandt de 2 sidste.
Han skal en tur til dyrlægen i næste måned og have et sundhedstjek, men indtil da, vil jeg gerne høre om i har nogen foreslag til hvad jeg kan gøre for at komme ned på rette vægt. Han vejer 5-6 kg. og er 1 år gammel. Han er inde/udekat og af mad får han en smule vådfoder (LUX) om morgenen og om aftenen og resten af dagen har han adgang til tørkost (Optimal Light) - skifter over til Iams i næste måned..
Jeg er enormt bange for at han skulle gå hen og blive syg pga. sin overvægt, så det er vigtigt for mig at få ham ned hvor han skal være. Han virker mere doven end han plejer - selvom han er ude det meste af dagen og hele natten. (Finder ham liggende og sove hos naboen engang i mellem om dagen). Han virker heller ikke så glad som han plejer. Han leger stadig rigtig meget med de forskellige katte i kvateret, men ja..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Jeg synes du skal vente til hvad dyrlægen har at sige om ham, inden du begynder på en masse
En kat sover jo mindst 16 timer i døgnet så mon ikk det er helt naturligt han lige tager sig en skraber inden hos naboen
Og ellers er der jo speciel diet mad, og så kan du aktivere ham selv ved at lege en masse med ham
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 132
feb 2010
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 132
feb 2010
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Slakefoder har den modsatte virkning.
Ellers en godt tørfoder med meget kød - og afmålt
Hvad gør jeg, når min kat er overvægtig?