{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg, når min kat er overvægtig? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har kigget på en skala over hvordan katte ca. skal se ud og hvornår de er overvægtige http://ww.peteducation.com/article.cfm?c=1+2230&aid=660 Min kat Felix er blandt de 2 sidste.

Han skal en tur til dyrlægen i næste måned og have et sundhedstjek, men indtil da, vil jeg gerne høre om i har nogen foreslag til hvad jeg kan gøre for at komme ned på rette vægt. Han vejer 5-6 kg. og er 1 år gammel. Han er inde/udekat og af mad får han en smule vådfoder (LUX) om morgenen og om aftenen og resten af dagen har han adgang til tørkost (Optimal Light) - skifter over til Iams i næste måned..

Jeg er enormt bange for at han skulle gå hen og blive syg pga. sin overvægt, så det er vigtigt for mig at få ham ned hvor han skal være. Han virker mere doven end han plejer - selvom han er ude det meste af dagen og hele natten. (Finder ham liggende og sove hos naboen engang i mellem om dagen). Han virker heller ikke så glad som han plejer. Han leger stadig rigtig meget med de forskellige katte i kvateret, men ja..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør jeg, når min kat er overvægtig?
  • #1   20. aug 2011 Hvis du svagt kan mærke hans rygrad, men ikke ribbenene så er han helt perfekt...

Jeg synes du skal vente til hvad dyrlægen har at sige om ham, inden du begynder på en masse smiley

En kat sover jo mindst 16 timer i døgnet så mon ikk det er helt naturligt han lige tager sig en skraber inden hos naboen smiley

Og ellers er der jo speciel diet mad, og så kan du aktivere ham selv ved at lege en masse med ham smiley

• #2   20. aug 2011 Når du alligevel skal til dyrlægen, så vil jeg anbefale dig at vente og høre hvad han/hun siger omkring hans vægt. Du giver ham i forvejen light foder, dog er mærket ikke af de bedste, så lige nu ville jeg ikke ændre noget. Men det er muligt at vægten falder på plads når du skifter til et bedre mærke foder.

• #3   20. aug 2011 Jeg kan godt mærke hans rygrad, men jeg skal trykke lidt.. Det light mad jeg har virker ikke som om virker og det virker endda som om han tager mere på af det. Har du erfaring med noget speciel diet mad? Ja kan godt være jeg skal vente til jeg har været hos dyrlægen..

• #4   20. aug 2011 Jeg vil ikke anbefale dig diætmad, når du alligevel skal til dyrlægen. Det kan være at han bare er kraftigt bygget og vægten så er ok. Men du kan give ham mere dåsemad, de feder ikke så meget. Men ellers hvis dyrlægen siger han er for fed, så har kvalitetsmærkerne nogle udmærkede lightprodukter, men jeg vil stadig ikke bruge det, hellere servere mere dåsemad eller bedre endnu råt kød, kylling og kalkun har lav fedtprocent.

• #5   20. aug 2011 Super, tak for rådene smiley Det vil jeg prøve.. Jeg troede egentligt at dåsemad var som "slik" for katte.. Mine katte får også råt kød engang i mellem, det er de helt vilde med smiley

• #6   20. aug 2011 Hvis de er helt vilde med det, så vil jeg anbefale dig at give dem det hver dag, da du vil få det positive ud af det at tænder og gummer bliver brugt rigtigt og dermed er muligheden for diverse tand og mundhulesygdomme meget mindre. Kød er den naturlige spise for katte. Jeg giver osse mine dåsemad eller råt kød, dels pga tænder og gummer, men især osse for vædsken, hvilket efter min mening gør risikoen meget mindre for urinvejslidelser. Jeg har endnu aldrig haft en kat med den slags problemer.

• #7   20. aug 2011 Den bedste og sundeste måde at slanke katten på er vådkost og/eller rådt kød.

Slakefoder har den modsatte virkning.

Ellers en godt tørfoder med meget kød - og afmålt

Kommentér på:
Hvad gør jeg, når min kat er overvægtig?

Annonce