{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

hjælp...kattebakke {{forumTopicSubject}}

hej alle i søde kattemennesker...

jeg har et lille problem. jeg har 2 halv perser katte.
problemet ligger i at benjamin den grå jeg har, ikke rigtig kan finde ud af at bruge bakken ordentlig, han går i den og det hele, og ved godt´hvor det skal laves, men han skider næsten dagligt udenfor. plus han har tynd mave, så det sidder i hans hale da han ikke kan finde ud af at løfte den..

har både lukket og åben kattebakke....
og får nemlig en lille ny her midt i næste måned, så vil gerne ha styr på ham herhjemme inden.

nogle der har nogle forslag? evt til større bakker eller sådan noget... ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp...kattebakke
  • #1   24. aug 2011 Jeg tror du skal anskaffe den største kattebakke du kan finde.
    I forhold til tynd mave, så er det noget persere ofte døjer med, siger min nabo der har ca 9. Det er meget vigtigt at få styr på hvilket foder den kan tåle, jeg går ud fra at du fodre med et foder der er specielt til persere. RC har i hvert fald et specialprodukt til perseren.
    Ellers vil jeg anbefale dig at tage forbi dyrlægen og sammen med ham/hende finde ud af om der er noget sygeligt der er grunden til den tynde mave, eller om det er nok, med et andet special-foder.


  • #3   24. aug 2011 hej igen, og tak for svarene...

    jamen mht hans tynd mave... jeg fik noget foder med ham som han kunne tåle, og derved havde ordentlig mave... men det kunne min anden kat ikke tåle, han blev helt døsig, ligesom han havde været i narkose, så jeg går stadig rundt og prøve forskellige madmærker af. da jeg jo skal finde noget begge kan tåle...
    og ja, jeg skal her på lørdag ud og kigge på en større kattebakke... for det er sgu noget værre griseri... hehe


  • #5   24. aug 2011 ja det har forrige ejer sagt... og hun har været ved dyrlæge med ham.... det er simpelthen bare maden.... men ska jo finde noget begge kan tåle.... men jeg ved så hva benjamin ikke kan tåle., og det er farvestoffer. men hva det er min anden kat ikke kan tåle som var i det mad jeg fik med ham. det aner jeg ikke...

  • #6   24. aug 2011 At skifte foder er et mareridt, det kan være medvirkende årsag til den dårlige mave. Og når man snakker foderskift, så tager det lang tid inden man ved om det virker.
    Men jeg vil anbefale dig at give dem 2 forskellig foder. Som regel er det sådan at kattene spiser det der er bedst for dem, men i starten smager de selvfølgelig på det hele. Men hvad er det for foder du giver med farve i ???


  • #7   24. aug 2011 jeg giver ikk foder med farve i

  • #8   24. aug 2011 Vi havde også et problem med en kat der simpelthen ikke kunne få bakken stor nok, så det endte med at vi købte en kæmpe bedroller og så gik han på bakken i den smiley super dejligt

  • #9   24. aug 2011 ok.. kunne være man skulle overveje sådan en bedroller

  • #10   24. aug 2011 det er en skrøne det med at persere døjer meget med tynd mave ( har p.t 15 stk ).... men når det er sagt så er flere foder skift ikke godt og kan være årsag til at den har dårlig mave jeg ville stille 2 slags foder frem og se om de ikke vælger det der er bedst for dem hver især, men først skal du have styr på hans mave og det synes jeg du skal bede dyrlægen om hjælp til, langvarig dårlig mave kan blive kronisk.... er han testet for Gardia ???? for det kan osse være problemet og det kan altså smitte.... jeg har altid zoolac liggende herhjemme i tilfælde af at en skulle gå hen og få lidt lind mave så kan det som regel tages i opløbet...

    Held og lykke med det


Kommentér på:
hjælp...kattebakke

Annonce