{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Hvordan finder man den rigtige alvshan? {{forumTopicSubject}}

Nu er det ikke fordi jeg vi hanve killinger på min kat nu.. Hun er slet ikke gammel nok, men når hun engang er klar til det kunne jeg godt tænke mig et enkelt kuld på hende.. Hvis altså ikke hun bliver skør af at værer i løb.. Men hvor finder man en hankat og hvordan plejer sådan noget at foregå?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan finder man den rigtige alvshan?
  • #1   25. aug 2011 Det kommer sandelig an på hvad den rigtige er.

For mig er den rigtige hankat den der opvejer de "dårlige" ting min hunkat har, både hvad angår aner, sundhed og udseende.

Normalt kommer hunkatten til hankatten. Der kan være forskellige krav til tests inden man kommer. Betaling for ydelsen kan opkræves når man henter sin hunkat - eller når killingerne er født.

Du skal ikek forvente du kan komme ind og parre med en stambogsført kat .- min oplevelse er at ikke stambogsførte katte har man ikke den store ane og sundhedsstatus på.

Når det er sagt - så er der ikke andet formål med den parring du vil lave end at producere killinger - dem er der sådan sert alt for mange af i forvejen ...

• #2   25. aug 2011 Fordi hun ikk er.. Hun er 10 måneder og slet ikke klar.. Hun skal stadig vokse en del så hun kan holde til en fødsel og det at passe de små efter.. Vil hellere ikke mene hun er klar til det oven i hovedet endnu..

• #5   25. aug 2011 Det er overhovedet ikke for pengene skyld !
    Har ingen planer om at hun skal have killinger så sent en vil gerne lige have hun er klar først..

• #6   25. aug 2011 Hvis det bare for at prøve killinger, hvorfor så ikk blive fodervært for en opdrætter smiley

• #7   25. aug 2011 En rigtig han er ud over en kat der kan sammen med min kan forbedre "svagheder" hos hinanden. Derudover er det en kat, der ligesom min er sund og rask. For din race er der nogle ting der bør testes for inden man får killinger og det er både hunkat og hankat der skal være tjekket. Det koster en pæn slat penge, men gør man ikke det, bør man ikke avle.
    Da du ikke har stamtavle på din er det nok nær umuligt at finde en hankat der er tjekket for det den bør tjekkes for, med mindre den har stamtavle og må avles på. Der er ingen reg opdrættere der med respekt for sig selv vil låne deres hankat ud til en hunkat uden tavle. En kat uden stamtavle er som regel ikke egnet til at avle på, dens forældre sikkert heller ikke, for så havde den været med stamtavle. Det har intet med snobberi at gøre, det har simpelthen noget at gøre med at holde racerne sunde og raske og bibeholde deres standard. Det er meget tydeligt at der bliver lavet mange såkaldt ægte racekatte, der slet ikke ligner racen de skal forestille sig at være. Det ses tydeligt på en del osse her på KG.
    Hvis det er fordi du gerne vil prøve at have killinger, så meld dig som plejefamilie hos internaterne. Det er jeg selv oveni at være opdrætter.
    Det giver mange gode oplevelser og man er fri for alle udgifter og har heller ikke besværet med at få dem afsat. Eller prøv at blive fodervært for en opdrætter og lær igennem den ved hvad det vil sige at opdrætte racekatte. Det er bestemt ikke så ligetil, som en del tror.

• #8   25. aug 2011 Marianne N

jeg er helt enig med dig..... og så vil jeg bare sige der er absolut INGEN penge i at opdrætte racekatte med stamtavle ( sjovt nok der er så mange der tror det )

Kommentér på:
Hvordan finder man den rigtige alvshan?

Annonce