{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halvt år gammel Cornish Rex søger sin ejer
  • #1   9. sep 2011 Hvad er det for nogle mennesker der kan finde på det ?

    Jeg græmmes smiley


  • #2   9. sep 2011 Det er grusomt.. Jeg og andre cornish opdrættere søger med lys og lygte efter opdrætter.

  • #3   9. sep 2011 Hvor er det forfærdeligt smiley

  • #4   9. sep 2011 Jeg ringer lige til Jytte, som opdrætter CR.


    Ja modbydelige mennesker findes der mange af.


  • betina l
    betina l Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #5   9. sep 2011 mennesker skulle seiv have samme skæbne, som de kan finde på at give deres dyr.

  • #7   9. sep 2011 Ref:
    Jeg ved godt scenariet her er lidt andet grundet de omstændigheder katten er fundet under....men hånden på hjertet...ville det have haft samme opmærksomhed, såfremt det var "KUN" en huskat ;-))"

    Kort og godt: Ja! Og det tror jeg også godt du ved. Der har været flere grelle eksempler, fx en kat i en transport-kasse i en sø en gang...


  • #9   9. sep 2011 Felis: Jeg har ikke skrevet at jeg gerne vil se ejeren fundet, men OPDRÆTTEREN, jeg syntes absolut ikke det er ønskværdigt at finde dens ejer da det højst sandsynligt er denne der har kommet katten i en papkasse og tapet den til og smidt ud som skræld. Men ved at finde opdrætter kan man finde ud hvem denne har solgt katten til og vedkommende kan måske få en passende straf for at behandle sin kat sådan?
    Prøv at læs kommentaren nedenunder artiklen, så kan du se hvilken holdning vi rex-opdrættere har til sagen, for det handler ikke kun om den ene kat fordi det er en racekat. Men der er vel forskel på om en kat bliver fundet ude i dyreskoven med en killing, eller den bliver fundet i en til-tapet papkasse ved en container?? førstnævnte er sandsynligvis udekat, eller stukket af, og ejer har muligvis ikke vidst den var med killinger.. Og vi som opdrættere har jo ingen mulighed for at vide noget om den "almindelige" kat, men da vi er få CRX opdrættere i Danmark, kunne vi måske have muligheden for at finde ud af noget om den som er af den race vi nu engang går mest op i. Og nu sker det jo altså lige liiidt oftere at det er en huskat der er blevet væk hjemmefra smiley


  • #10   9. sep 2011 *rettelse: det er ikke ønskværdigt for katten at finde sin ejer

  • #11   9. sep 2011 Altså nu er det sådan at det er en racekat der er billede af, der bliver nedenunder teksten i linket osse nævnt en huskat, men intet billede.
    Nu er det jo en speciel udseendet kat, altså let genkendelig, selv for mennesker der er kattetosser (positivt ment). Derfor er det oftes nemmere at efterlyse og finde racekatte, da de som regel osse er registreret, hvilket mange huskatte ikke er. Jeg kan ikke se forskel på 2 stribede huskatte, med mindre det er nogen jeg kender meget godt, og det gør man som regel ikke.

    Hvorfor avlerne og ejerne af huskatte ikke sætter himmel og hav i bevægelse for at finde deres kat, aner jeg ikke. Jeg ved blot at da min Gizmo var væk, var hele byen tapetseret i plakater, dusør udlovet og alt hvad der ellers kunne findes på. Måske er mange mere ligeglad når man er ejer af en huskat, osse selv om det er deres egen.





  • #12   9. sep 2011 Marianne: Lige præcis smiley

  • #13   9. sep 2011 Pivnu jeg undskylder lige for at bruge din tråd, men jeg vil gerne benytte den til at efterlyse en Tyrkisk Van, der er forsvundet i Skagen for godt en måned siden. Det er jo osse en let genkendelig race. Soya, som hun i dag hedder er 1½ år, en hunkat, hvid/rød, odd-eyed og chippet. Det formodes at hun er stjålet og nu befinder sig et ukendt sted i Danmark. Hvis nogen ser eller hører om en sådan kat, pludseligt er dukket op, vil jeg gerne have besked, da jeg gerne vil have hende fundet igen, så hun kan komme hjem til sin ejer, der er frygteligt ulykkelig.
    Ved man ikke hvordan en tyrkisk Van ser ud, er man velkommen til at se nogle i min profil.
    Jeg sætter et billede ind fra da hun var killing, da hun har en "trekant" over det ene øje.


  • #14   9. sep 2011 Marianne N **Hvorfor avlerne og ejerne af huskatte ikke sætter himmel og hav i bevægelse for at finde deres kat, aner jeg ikke**

    Tror nu ikke det var den enkelte kats ejer eller avler, Felis mente.

    Men bortset fra det, så synes jeg da kun det er godt at der gøres så meget for at finde avler og ejer.


  • #15   9. sep 2011 Hvorfor er katten ikke mærket?

  • #16   9. sep 2011 Nej jeg snakker heller ikke nogen specfikt, men det er jo først og fremmest ejeren der skal sætte det i gang.
    Snakker du om Rexen Lis ? for Vanen er chippet, det skriver jeg osse


  • #17   9. sep 2011 Det er jo ikke engang sikkert, at den er dansk. Men hvis den er, så er der så få opdrættere i DK, at det burde være til at finde den rette. Ellers har de danske opdrættere igen kontakter i Europa osv.
    Det er unægteligt ikke lige så nemt med en huskat.


  • #18   9. sep 2011 Ja jeg snakker om umærket Rex -. selvom jeg KUN sælger indekatte er ALLE dyr der forlader mit hus mærket,

  • #19   11. sep 2011 Kattens opdrætter er fundet og ejeren vil blive politi anmeldt..

  • #20   11. sep 2011 Så vil jeg da håbe at opdrætteren har lært et eller andet - at man f.eks, ikke sælger umærkede katte!

    For glatnakker der køber uden at vide hvad de køber, har ikke sat sig godt nok ind i det - eller blevet orienteret godt nok - der er derude - masser af dem


  • #21   11. sep 2011 Jeg er helt enig, jeg kunne heller ikke drømme om at sælge mine killinger uden chip! Men tror nok opdrætter får katten tilbage, så kan det jo være den bliver chippet, og at opdrætter fremover mærker sine katte smiley

  • #22   11. sep 2011 Aleksandra B:

    Tak for update.

    Er man sikker på det er ejeren og ikke en der har stjålet den?


  • #23   11. sep 2011 Hvor er det dejligt. Men endnu mere fantastisk at dyrplageren er fundet og bliver stillet til regnskab for sin gerning. At straffen så ikke er hård nok, kan der så desværre ikke gøres noget ved.

  • #24   11. sep 2011 Det er opdrætteren der er fundet og går udfra at det så er opdrætter der har fortalt hvem ejer er.. men er ikke opdateret siden, men skal nok skrive når jeg ved mere smiley

Kommentér på:
Halvt år gammel Cornish Rex søger sin ejer

Annonce