2.403 visninger
|
Oprettet:
I Kattebakken ? :) {{forumTopicSubject}}
Idag bruger jeg 'Ever clean' kattegrus.
Synes det sviner lidt.. Men synes mest at det er dyrt når man lever af SU. Betaler 120 for 10 kg.
Men når jeg tager låget af bakken lugter det ikke så lækkert, og så tænker jeg på de små dyr som skal være derinde når de skal sit..
Overvejer stærkt træspåner, da det er billigere, og har fået afvide det tager lugten og er praktisk..
Men samtidig har jeg fået afvide at det bliver smattet og det slet ikke tager lugten..
Hm.. hva vil i anbefale ? Og hvad bruger i ?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Bruger også Golden Odeur og Extreme Classic (uden duft). Sidstnævnte har fået "ny formel" og er altså supergod (støver minimalt) synes jeg.
Men prøv da træpiller - håber dine dine katte vil acceptere det. (Træpiller er også meget bedre for miljøet, end grus :))
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
For et stykke tid siden fik jeg en pose Multifit fra maxizoo, som er noget billigere end dem jeg ellers bruger. Der var bare den ulempe at det støvede frygteligt, men ellers var rimeligt ok til prisen. Ca. 80 for 12 kg.
Lige nu skal jeg afprøve Superklump, men jeg kan ikke sige noget om det endnu.
Men de 2 om jeg indtil nu foretrækker, bruger jeg ca 3 poser pr måned til 6 katte, hvoraf de 2 altså er fertile hanner. Men det kræver at man følger anvisningen på posen. Ja lukket kattebakke holder på lugt og støv, en fordel for mennesker, men bestemt ikke for kattene.
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 8
Jeg fjerner klumper hver dag..
Og hvis jeg burger en ikke lukket kattebakke, så graver de bare gruset ud på gulvet
Men der er forskel på træpiller og spåner.. hva er bedst ?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jul 2011
Jeg har to hankatte, og synes bare at selv 30 kg kommer til at knibe. jeg vil gerne at kattebakken er godt fyld, så de kan grave..
-
Tror jeg holder mig til en XL kattebakke, og træpiller. så ser vi om jeg skal til at bruge grus igen..
jul 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvad mener du? (er bare nysgerrig, for kan ikke greje det ;))
jul 2011
Er din kattebakke lukket ?
I Kattebakken ? :)