4.800 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Britt B
Britt B
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113

Lukket kattetoilet/åben kattebakke og placering Lukket kattetoilet/åben kattebakke og placering

Har I lukket kattetoilet eller åbne kattebakker til jeres katte? Og hvor er jeres kattebakker placeret? Er lidt i vildrede, hvor jeg skal placere det/den, hvis jeg får kat. Af hensyn til lugten, ville jeg helst have det stående i badeværelset, men her er der ikke plads til et lukket kattetoilet. Ulempen er så også, at døren til badeværelset i dag ofte er lukket, da vi også tørrer tøj derude (med vinduet åbent). Har derfor overvejet et lukket kattetoilet i gangen, men hvad hvis katten ikke kan lide at bruge et lukket? Ønsker ikke en åben bakke i gangen, hvor det så vil være det første, som gæster ser og lugter, når de kommer ind. Gode råd modtages gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukket kattetoilet/åben kattebakke og placering
  • #1   12. sep 2011 Du må have en kat, der er vant til lukket bakke smiley

Nå men jeg har en lukket bakke (selvfølgelig har jeg fjernet lågen). Og den står lige her ved siden af mit skrivebord, fordi det er den placering der er længst væk fra mit soveværelse (det LARMER når kattene dækker til).

Jeg overvejer dog en åben bakke, men er lidt tilbageholdende pga. jeg tror det vil støve mere.

Får du en kat der nægter at bruge lukket bakke, så er du jo nødt til at have en åben. (Fjern i hvert fald lågen - den er der ikke mange katte, der bryder sig om).

• #2   12. sep 2011 Jeg har kun åbne bakker...
    3 i stuen og 2 på badeværelset...

Jeg synes nu ikke rigtig at det støver...

Det første man ser når man kommer ind i mit hjem er en kattebakke, men jeg har det lidt sådan at...
    Det er mit hjem, folk ved jeg har katte.. Kan de ikke tåle at se en lort i en kattebakke kan de enten lade være med at kigge eller gå igen!

• #7   12. sep 2011 Jeg har kun lukkede bakker - og der er stadig låge i smiley
    Mine katte elsker den skide låge - og når jeg tømmer bakke og sætter låget ved siden af, så fiser de ud og ind ad lågen!

• #8   12. sep 2011 Jeg tror det kommer meget an på hvad de er vokset op med..
    Og hvilken holdning kattene hver især har til det hele smiley

• #9   12. sep 2011 Jeg har en lukket bakke med 3 trinssystem (3 bakker i en med en si i).. den står på badeværelset - men er så priviligeret at jeg har to badeværelser, så kattene har deres helt eget badeværelse smiley men generelt hænger kvalitets foder, godt grus og tømning af bakken sammen med ingen eller næsten ingen lugt smiley

• #10   12. sep 2011 DK Tahobis - ej har du ikke et billede af den med 3 trinssystem smiley
    den gad jeg godt se!

• #11   12. sep 2011 Jeg har begge dele, da en af mine ikke vil besørge i lukket. Jeg har 6 bakker, der står rundt omkring og er IKKE generet af lugt, heller ikke fra de fertile hanner. Det afhænger mest af grus og om man tømmer dagligt.

• #12   12. sep 2011 Har skidehuse (med tag) men lemmen er taget af. Der lugter bestemt ikke, da gruset er godt til at indkapsle det.
    Tømmer 1 gang i døgnet.

• #13   12. sep 2011 Jeg har desværre ikkenoget kamera lige pt.. men den ligner en alm bakke, der er bare 2 alm bakker i samt en bakke med si i. den med si i er så øverst så alle klumperne ligger i sien når jeg skiller den fra de 2 andre bakker. meget nemt, men lidt ekstra rengøring smiley prøvede at finde den på nettet men de har den vidst ikke mere smiley

• #14   12. sep 2011 DK Tahobis - De har den på zooplus, men viser ikke et godt billede af det .

• #15   12. sep 2011 Jeg har fire bakker både åbne og lukkede. to i stuen, en i udestuen og en på badeværelset.

• #16   12. sep 2011 der var den smiley http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/kattetoilet_hus/182588

• #17   12. sep 2011 Jeg har åben bakke og grus der ikke støver. Den står på badeværelset og llugter jo ikke hvis man tømmer den hver dag og når der er pøller i den smiley

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #18   12. sep 2011 Jeg har begge dele smiley
    Min kat kan bedst styre sit graverri i den der lukket, så jeg har hun den åbne i brug hvis jeg er på overnatning hjemme ved min kæreste.. Jeg han "huset" til at stå i gangen, for .. der er plads og hoveddøren står altid åben når jeg kommer hjem = masser frisk luft smiley

Desuden, betyder kvaliteten af gruset/sandet virkelig meget i forhold til lugten! Jeg var løbet tør, så det blev lige til brugsens, og hold da kÆ*ft det stank ! Det røg ud med det samme, da jeg havde fået den 'goe' hjem ! smiley

• #19   12. sep 2011 Maria L - ja det betyder sindssygt meget. Hector havde Giardia for ikk så længe siden, så da købte jeg bare det billigste ikke klumpe grus fordi det skulle skiftet 100 % hver dag, og shit det stank. Og ikke kun fordi han havde Giardia.. Fy føj
    Nu bruger vi Golden grey odour og lugten inde i skidehuset er HELT neutralt ligesom uden for i rummet. Det er ikke fordi jeg er vant til lugten, mine venner uden kat kan virkelig ikke lugte at vi har kat.

• #20   13. sep 2011 Jeg har kun åbne bakker.

Jeg har kendt flere, som havde lukkede bakker OG urenlige katte; de blev renlige efter de fik åbne bakker.
    Kender selvfølgelig også nogen der har lukkede bakker uden problemer.
    Man skal bare huske at der kan komme til at lugte meget 'stramt' i en lukket bakke, ikke noget for en kats fint-følende næse.

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #21   13. sep 2011 Tak for alle de gode råd.

• #22   13. sep 2011 Pia D - men er det ikke lige netop det kattene godt kan lide egentlig? Nu jeg tænker over det.. Den der ammoniak lugt.
    Jeg har også taget lemmen af da jeg syntes der stank af stram rødkål inden i, og nu er der helt neutralt men det var mest for min egen skyld.

• #23   13. sep 2011 **stank af stram rødkål**

Godt ramt smiley Jeg kan huske, at jeg før har forsøgt at forklare den bakkelugt, der ikke lugter af hverken tis eller bæ, men som kan opstå, hvis man venter for længe med at bundrense.

Kommentér på:
Lukket kattetoilet/åben kattebakke og placering

Annonce