2.908 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp han eller hun, samt valg af navn. Hjælp han eller hun, samt valg af navn.

Hejsa smiley er der nogle herinde der ved hvordan man kan se forskel på en han eller hun killing?

Sagen er den, at jeg i fredags tog en vildkat killing til mig. Den har levet sammen med sin mor og sine søskende inde ved mine forældre, hvor de blev født. Mine forældre har 3 katte og 2 hunde i forvejen og ville derfor ikke begynde at give dem mad. Men ringede til dyrenes beskyttelse fordi de kunne se at missemor ikke kunne skaffe nok føde. Men dyrenes beskyttelse kunne ikke hjælpe, da de ikke var i nød som de sagde. I stedet tog min bror en af killingerne, og ca en måned efter har vi hverken set missemor eller nogle af killingerne, kun den ene som jeg nu har taget til mig. Skæbnen må have valgt, og jeg kunne slet ikke bære at se det lille myr. Derfor tog jeg den til mig.
Nu er spørgsmålet bare om det er en dreng eller pige? (kan ikke vente til mandag, hvor den skal til dyrlæge griner)
Og så vlle jeg gerne finde et navn der passede til dens skæbne. et navn der betyder "overleve" , "den tapre" "udholdende" , "stærk" eller andet. Men kan ikke lige finde et navn. Er der nogle der kan hjælpe?
Jeg prøver at tage nogle billeder af den, og så kan jeg ligge det ind så i kan bedømme. På forhånd tak smiley Mvh. en nybagt missemor smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp han eller hun, samt valg af navn.
  • #2   14. sep 2011 Jeg har lige oprettet et midlertidigt fotoalbum med katten. Når navnet samt kønnet er fundet, opretter jeg den herinde smiley Jeg prøver også lige at google smiley tak smiley

• #3   14. sep 2011 Vores lille nye pige her efter jul skal hedde Chloé :-))
    Vores dreng hedder Hector.

Du skal være velkommen til at nuppe :PP

• #8   14. sep 2011 Det er en lille pige ;o)

• #9   14. sep 2011 Jeg er ret sikker på at du har fået dig en smuk lille pige smiley
    Måske hun kunne hedde Hope, eller Lucky, eller Faith, eller måske Idun smiley

• #10   14. sep 2011 Ja jeg ved godt, at det kan være svært på billeder, samt at det var lidt svært. Katten har tænkt" hvad er det du laver med den der tingest omme ved min numse" griner. smiley Ja i starten troede jeg det var en han, men jo mere jeg kigger efter synes jeg også det ligner en pige. Synes også at have hørt at hvis de er trefarvet, så er det en pige, men det er måske en skrøne? Dens helfarve er nemlig grå, med rødt skær og ved munden er den meget lidt hvid.

Spændende bud på navne, tusind tak smiley Gerne flere, så har jeg lidt at vælge imellem. smiley

• #11   14. sep 2011 vil os sige at det er en lille pige smiley

• #12   14. sep 2011 Det er én lille fin pige smiley

• #13   14. sep 2011 3-farvede er piger med mindre der sker noget kromosomfejl af en art :-)) Så langt min viden rækker

• #15   14. sep 2011 "Hunkatte har to X kromosomer, mens hankatte
    har et X og et Y kromosom. Derfor er det meget
    usædvanligt at se trefarvede hankatte.
    Hvis man finder en trefarvet han vil den have
    en genetisk fejl (og det sker kun for en ud af nogen
    tusind), da den vil have tre kønskromosomer: XXY.
    Som følge heraf vil den oftest være steril"

Scroll ned til side 31 for at læse mere:
    (link fjernet)

• #16   14. sep 2011 Jeg har opdrættet en kat som hedder Vanquish, det betyder overvinder, for mit vedkommende blev den kaldt pga det er en bil model, men da det var den eneste overlevende i kuldet syntes jeg det blev ekstra passende smiley

• #17   15. sep 2011 Tusind tak for alles vurdering smiley Jeg er nu også mere overbevist om at det er en pige smiley
    Jeg takker også for de kreative forslag til navn, er dog stadig ikke kommet frem til en endelig beslutning. Så indtil videre er det "mis". Og så må vi se smiley Når navnet er fundet, bliver hun oprettet herinde og forhåbentligt stemt ind smiley

• #18   15. sep 2011 Hvad med Tilde/Thilde? ;D
    Har kendt maaaange misser der har hedet det samme som mig.

Kommentér på:
Hjælp han eller hun, samt valg af navn.

Annonce